Praėjusį pirmadienį (liepos 22 d.) išgirdę šią žinią, dešimt transporto asociacijų atstovų surašė kreipimąsį į prezidentą, Seimo pirmininkę ir premjerę, kurį jiems išsiuntė ketvirtadienį. Jame raginima neatsisakyti tokios pozicijos, jeigu ji buvo pasiūlyta.
„Pirmadienį žiniose buvo pranešta, kad Lietuva gavo kvietimą užimti Transporto komisaro postą, bet jo atsakė. Mes siūlome teikti, mūsų valstybės vadovų nuožiūra, žmogų, kuris galėtų eiti tokias pareigas“, – portalui lrytas.lt pasakojo Vežėjų sąjungos generalinis sekretorius Sigitas Žilius.
Išsiųstą raštą pasirašė oro, vandens ir sausumos transportą vienijančių asociacijų atstovai. Pasak jų, tokią galimybę išnaudoti yra būtina, tai pakankamai garbingas postas, kuris turėtų naudos tiek Lietuvai, tiek visai Europai.
„Kreipiamės į Jus transporto sektoriaus asociacijų vardu, norėdami išreikšti mūsų susirūpinimą dėl Europos Sąjungos Transporto komisaro pareigų svarbos Lietuvos Respublikai.
Esame įsitikinę, kad Lietuvos atstovavimas šioje aukštoje ir įtakingoje pozicijoje būtų nepaprastai svarbus mūsų šaliai bei visai transporto sektoriaus bendruomenei“, – rašoma transportininkų kreipimesi.
Tai, kad atsisakyti tokios pozicijos nebūtų logiška, prabilo eurokomisaro patirties turintis politikas Virginijus Sinkevičius.
„Jeigu tai yra tiesa, tai reiškia, kad, deja, bet valstybės interesas šiuo atveju visai nėra paisomas“, – TV3 žinioms sakė politikas.
Vežėjų sąjungos generalinis sekretorius tikino, kad šalies transporto sektoriuje dirba kelios dešimtys tūkstančių žmonių, todėl rasti specialistą, kuris gebėtų matyti visos Europos vaizdą iš viršaus ir sudaryti visiems vienodas konkurencines sąlygas, tikrai įmanoma.
„Prieš tai buvusi Rumunijos atstovė tikrai paliks daug darbų, manau, kad mes Lietuvoje turime kompetentingų žmonių, kurie galėtų juos atlikti ir tuo pačiu garbingai atstovauti Lietuvai“, – pabrėžia S.Žilius.
Be to, politinis laukas ūžia, jog kandidatu į eurokomisaro postą matomas Gabrielius Landsbergis. Šiuo atveju pasirodė kalbų, kad transporto sritis nedomina būtent šio politiko, todėl tokios galimybės ir buvo atsisakyta. Į tai sureagavo tiek vežėjai, tiek politikai.
„Jeigu nebus peržengtos politinės, partinės ambicijos, mes neteksime galimybės užimti transporto komisaro posto. Tai kviečiame valstybės vadovus pagalvoti ir jas peržengti, o jeigu reikėtų mūsų nuomonės, mes 120 proc. galėtume su jais pasikalbėti ir patarti“, – teigė jis.
Visgi, premjerė Ingrida Šimonytė šį antradienį paneigė tokias spekuliacijas.
„Naudodamasi proga taipogi norėčiau paneigti sklandančius gandus apie tai, kad Lietuvai neva buvo siūlytas vienoks ar kitoks atsakomybės „portfelis“ ir gal net kažkas jo „atsisakęs“. Tai – netiesa, niekas jokių konkrečių portfelių nėra siūlęs ir šiame etape nebūtų įgaliotas siūlyti“, – komentare ELTAI nurodė ministrė pirmininkė.
Šalies prezidentas Gitanas Nausėda taip pat sakė, jog gali būti įvairių kalbų, tačiau kol kas kalbama apie politikų kandidatūrą, o ne tam tikrus „portfelius“.
„Nenustebkite, visokių gandų dar išgirsite. Mes turime suvokti paprastą dalyką, kad šiandien dar tik kalbame apie konkrečių žmonių kandidatūrų pateikimą Europos Komisijos prezidentei“, – spaudos konferencijos metu Kalvarijoje sakė G.Nausėda.