Planus visiškai atsisakyti naujų automobilių su vidaus degimo varikliais gali tekti koreguoti: elektromobiliai taip greitai nepopuliarėja

ES tikslą nuo 2035 metų visai atsisakyti naujų automobilių su vidaus degimo varikliais gali tekti persvarstyti. Mat elektromobilių paklausa neauga taip, kaip tikėtasi.

ES tikslą nuo 2035 metų visai atsisakyti naujų automobilių su vidaus degimo varikliais gali tekti persvarstyti.<br>V.Skaraičio nuotr.
ES tikslą nuo 2035 metų visai atsisakyti naujų automobilių su vidaus degimo varikliais gali tekti persvarstyti.<br>V.Skaraičio nuotr.
O.Kallenius: „Galbūt vidaus degimo variklių reikės ilgiau, nei manėme.“<br>„Scanpix“ nuotr.
O.Kallenius: „Galbūt vidaus degimo variklių reikės ilgiau, nei manėme.“<br>„Scanpix“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Jul 10, 2024, 5:53 PM

Gamintojai dar neseniai vienas po kito skelbė, nuo kada rinkai tieks vien elektrinius modelius. Tačiau dabar planus tenka keisti.

Vienas pirmųjų apie tai prabilo „Mercedes“. Anksčiau buvo skelbta, kad nuo 2030-ųjų S klasės modeliai, skirti valstybių ar kompanijų vadovams, bus varomi vien elektra. Bet kol kas nepanašu, kad taip tikrai nutiks, – apie tai jau užsiminė kompanijos vadovas Ola Kallenius.

„Gal S klasės automobilių su vidaus degimo varikliais reikės ilgiau, nei manėme. Gali būti, jog 2030 metais elektromobiliai sudarys ne 100, bet 50 proc. šių modelių. Atitinkamai dėl to teks pakoreguoti ir gamybos planus“, – sakė O.Kallenius.

Ne pyragai ir kitiems. „Volkswagen“ dėl menkos paklausos, kaip pranešė žiniasklaida, svarsto galimybę atsisakyti šimtų darbo vietų Vokietijos Cvikau mieste esančiame fabrike, kuriame surenkami elektra varomi modeliai.

Savo ruožtu „Tesla“ kompanijos vadovas Elonas Muskas 2020 metais išdidžiai paskelbė, kad nuo 2030-ųjų įmonė kasmet parduos po 20 mln. automobilių. Bet šių metų ataskaitoje apie tokį tikslą jau nebeužsimenama, todėl gali būti, kad įmonė patyliukais turi susitaikyti su realybe.

Iki tokių skaičių dar toli – pernai „Tesla“ pardavė 1,81 mln. modelių. Tai 38 proc. daugiau nei 2022-aisiais, bet prieš trejus metus E.Muskas tvirtino sieksiantis kasmet pardavimą paauginti bent 50 proc.

Dėl įnirtingos konkurencijos su kiniškais elektromobiliais mažėja ir Europoje gaminamų baterijų paklausa. Didžiausia šios srities įmonė „Northvolk“ pripažino, kad lūkesčiai kol kas neišsipildo.

„Northvolk“ neseniai neteko itin stambaus kąsnio – kompanija BMW atšaukė net 2 mlrd. eurų vertės užsakymą. Teigiama, kad baterijų gamintojas nesilaikė grafiko, o broko irgi pasitaikė.

Parengta pagal „Spiegel.de“.

Norėdami komentuoti turite prisijungti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.