Britai renka automobilį įmonėms
Įmonių vadovai retai skaito automobilių apžvalgas, nedaug dėmesio skiria važiuoklės komfortui ar valdymo savybėms, garso izoliacijai, dinamikai ar apdailos subtilybėms. Renkant transportą daug važinėjančių vadybininkų darbui, daugiausia žiūrima į automobilio kainą ir eksploatacijos kaštus. Dėl to Lietuvos žiniasklaida retai įvairius modelius pristato per įmonių, kaip pirkėjų, prizmę.
Tačiau gerokai didesnę rinką turinčioje Didžiojoje Britanijoje ši verslo sritis – rimta industrija, turinti specializuotus leidinius ir firmoms pasirinkti tinkamiausią transportą padedančius specialistus.
„Fleet World Group“ leidinių grupė surengė automobilių parkų valdymo apdovanojimų iškilmes. Jose buvo pagerbtos išskirtinius sprendimus priėmusios įmonės, išskirti geriausi vadybininkai ir, žinoma, išrinkti skirtingų automobilių kategorijų laimėtojai.
Tarp jų – nemažai ekologiškų, elektros pavarą turinčių transporto priemonių. Atskirai apdovanoti geriausi elektromobiliai, nes Vakaruose itin daug bendrovių yra pasirinkusios tvarumo kelią. O kas populiariausia Lietuvoje?
„Lietuvoje pagrindinis kriterijus tebėra kaina. Ar žiūrima į specifinius poreikius patenkinančius furgonus, pikapus ar kitokius automobilius, ar į lengvuosius modelius vadybininkams, svarbiausiais vertinimo pagrindas – kaina“, – komentuoja „Sixt Lietuva“ pardavimo vadovas Valdas Stanislovaitis.
Kas geriausias tarp aktualiausių Lietuvoje?
Jo teigimu, nors maži krosoveriai pastebimai populiarėja, daugiausia bendrovių vis dar perka klasikinius B ar C segmento hečbekus, nes šie – aukštesnės klasės automobiliai nei atitinkamai įkainoti krosoveriai. Tokie hečbekai būna solidesni ir maloniau važiuojantys.
Ką britai išskyrė Lietuvos įmonėse paklausiausių automobilių kategorijoje? Geriausiu vidutinės klasės automobiliu įmonėms ekspertai paskelbė „Peugeot 308“. Pasak jų, šis modelis pasižymi patrauklia bazine kaina ir gausia, visus būtinus saugumo ir komforto elementus turinčia bazine įranga: jau pigiausi modeliai turi valytuvus su lietaus jutikliais, parkavimo atstumo daviklius gale, automatinį kondicionierių, beraktę užvedimo sistemą, 7 colių jutiklinį ekraną su belaide „Android Auto“ ir „Apple CarPlay“ sąsaja.
Taip pat bendrovė „Peugeot“ siūlo praktiškus kėbulo variantus: galimas hečbekas arba universalas su 608 litrų talpos bagažine. Abu jie iš kitų modelių gerokai išsiskiria savitu stiliumi.
Be to, vairuotojams ir ekspertams imponuoja originalios „i-Cockpit“ koncepcijos inovatyvūs salonai su mažos apimties vairu ir konfigūruojamų „i-Toggles“ valdiklių juosta, kurioje vairuotojas pats nusistato norimas valdyti funkcijas, o geresnės komplektacijos modeliuose įrengti 10-ies colių jutikliniai ekranai. Automobilis pagirtas ir dėl aukštesnės klasės modeliams prilygstančių važiavimo savybių, tad neturėtų varginti darbuotojų ilgesnėse kelionėse.
Britams toli gražu ne paskutinėje vietoje yra ir tvarumas. O čia „Peugeot“ išsiskiria plačia, bet kokius šiandieninių verslų poreikius atitinkančia variklių gama: 308 vis dar parduodamas su ypač ekonomiškais 1,5 litro dyzeliniais varikliais, tinkančiais važinėti ilgus atstumus, siūlomi 1,2 litro benzininiai motorai, taip pat – įprasto hibrido ir įkraunamojo hibrido, vien elektra galinčio nuvažiuoti 66 km, versijos. Galiausiai gamą užbaigia grynakraujai elektromobiliai, turintys 54 kWh talpos bateriją ir viena įkrova galintys įveikti iki 413 km.
Tvarumas jau svarbus ir Lietuvos verslui
„Lietuvoje atsiranda vis daugiau tvarumą deklaruojančių įmonių, taigi keičiasi ir pavarų tipas. Jau yra tokių bendrovių, kurios žiūri tik į elektromobilius, kitos ieško mažo CO₂ išmetimo ir perka hibridus, dabar populiariausia degalų rūšis – benzinas. Dyzelinių mašinų paklausa sumenko, jas dabar renkasi smulkesnės firmos“, – apie besikeičiančią ir šiuo metu itin diversifikuotą rinką degalų tipo atžvilgiu kalba V. Stanislovaitis.
Eksperto teigimu, Lietuvos įmonėms renkantis transportą galioja elementari hierarchija: kuo žemesnio rango darbuotojas, tuo paprastesnis automobilis. Vis dėlto yra bendrovių, kreipiančių dėmesį ir į įvaizdį, dėl to jos vadybininkų kelionėms perka ne pigiausius, o bent jau kompaktinės klasės automobilius. Kai kurios renkasi net ir geresnės nei bazinės komplektacijos modelius, nes, pasibaigus eksploatacijos laikotarpiui įmonėje, leidžia juos įsigyti darbuotojams.
Kas nugalėjo kitose „Fleet World Group“ kategorijose? Mažiausių automobilių klasėje pergalė atiteko „Renault Clio“, geriausiu SUV buvo įvardytas „Kia Sportage“, o geriausiu vadovo automobiliu – naujasis 5-osios serijos BMW.
Geriausiais furgonais paskelbti „Ford Transit“ modeliai: mažesniųjų klasėje – „Courier“, didesnių – „Custom“. Geriausiu dideliu furgonu tapo „Mercedes-Benz Sprinter“, o geriausiu pikapu – „Ford Ranger“.