Į rytinę pamainą – taksi?
„Rytinėje pamainoje „Dainavoje“ nuo 6 valandos dirba 130 žmonių ir pusė jų atvyksta maršrutiniais mikroautobusais. Pakeitus grafikus kai kurie darbuotojai sako, kad tokios galimybės tiesiog nebeturi, nes pirmas mikroautobusas pagal grafiką nuo jų namų važiuoja tik 7.15 val. Baigusios pamainą 16 val., darbuotojos sako taip pat pagal grafiką turėsiančios laukti mikroautobuso pusvalandį“, – „Alytaus naujienoms“ teigė siuvimo fabriko „Dainava“ atstovai.
Apie būsimas permainas administracijai jau praėjusią savaitę papasakojo sunerimę darbuotojai, o šiems – „Kautros“ vairuotojai.
„Skambinome miesto savivaldybei, bet ten išgirdome prašymą „daugiau pakantumo“, esą nauji grafikai turėjo būti paskelbti, bet dar nespėta ir panašiai“, – sako „Dainavos“ atstovė.
Kieno sąskaita taupoma?
Kaip Joninių išvakarėse informavo Alytaus miesto savivaldybė, birželio 25 d. įsigalioja vasaros laikotarpio Alytaus miesto viešojo transporto tvarkaraščiai. Keleiviai darbo dienomis turi vadovautis šeštadienio tvarkaraščiais, o sekmadieniais ir šventinėmis dienomis – šių dienų tvarkaraščiais.
„Po įspūdingų Alytaus miesto šventės renginio dienų jaučiamas atokvėpis, tuštėja miesto gatvės, iš automobilių spūsčių kur ne kur liko tik „spūstukės“. Žmonės mieliau juda pėsčiomis, daugiau važinėja dviračiais, paspirtukais ar pasirenka kitas judumo priemones, siekdami pasidžiaugti trumpa vasaros gaiva, žalio miesto paklote“, – teigiama savivaldybės pranešime.
Sukėlė pasipiktinimo bangą
Ulonų gatvėje įsikūręs siuvimo fabrikas žada kreiptis į savivaldybę su prašymu padėti spręsti problemą, nes „Dainavoje“ dirba daug vyresniojo amžiaus moterų, kurioms pasiūlymas vaikščioti į darbą pėsčiomis arba važiuoti dviračiu, paspirtuku netinka. Įmonės atstovai pastebi, kad dėl pakeistų viešojo transporto grafikų ankstesniais metais nebuvo patyrusi jokių panašių problemų.
165 darbuotojus turinti Pramonės rajone veikianti Lietuvos ir Vokietijos įmonė „Litalka-Elektronik“ jau pateikė prašymą, Alytaus miesto savivaldybei. Jo kopija pasiekė ir redakciją. Rašte nurodoma, kad įmonė vasarą dirbs įprastu laiku, dviem pamainomis: 6–14.30 ir 14.30–23 val. „Pakeistas maršrutinių autobusų grafikas sukėlė darbuotojų pasipiktinimo bangą. Nes palikti du autobusai (Nr. 1 ir Nr. 6), kurių paskutiniai maršrutai – 18.12 ir 18.30 val. Kodėl neliko maršruto, kuris važiuoja 23 val.? Ar Alytaus mieste Pramonės rajone jau neliko įmonių, kurios dirbtų iki 23 val.?“ – klausiama „Litalka“ direktoriaus technikai ir organizacijai Juozo Danisevičiaus pasirašytame rašte. Jame taip pat prašoma pakoreguoti viešojo transporto tvarkaraščio grafikus, kad visiems dirbantiems gyventojams jie būtų patogūs saugiai ir laiku atvykti į darbą ir grįžti namo.
„Alytaus naujienos“ šiuo klausimu kreipėsi į miesto savivaldybę ir pagal sutartį viešojo transporto paslaugas Alytuje teikiančią „Kautrą“.
„Kautra“ vertina keleivių nuomonę
„Suprantame, kad viešojo transporto tvarkaraščio pokyčiai neturėtų sukelti nepatogumų miesto gyventojams. Tačiau norėtume pabrėžti, kad „Kautra“ teikia susisiekimo paslaugas pagal nustatytus miesto savivaldybės tvarkaraščius. Nuo birželio 25 d. viešojo transporto autobusai Alytaus mieste pradėjo kursuoti vasaros grafiku, kurį nustatė miesto savivaldybė“, – redakciją informavo „Kautra“.
Jos atstovas Justinas Vadluga, paprašytas pakomentuoti situaciją Alytuje dėl sumažinto reisų skaičiaus, sakė: „Vertiname savo keleivių nuomonę ir suprantame jų susirūpinimą dėl susisiekimo galimybių. Keleivių atsiliepimai yra labai svarbūs ir buvo perduoti savivaldybei, kad būtų galima apsvarstyti galimus tvarkaraščio pakeitimus ir patobulinimus. Mūsų žiniomis, savivaldybė žada koreguoti grafikus ir atsižvelgti į keleivių pastabas.
„Alytaus naujienų skaitytojai – apie „vasarinius grafikus“:
Alytiškė: „Mūsų miesto meras visai nori numarinti Alytų. Pramonės rajone žmonės turbūt vasarą nedirba?“
„Meras žinojo, ką daro. Sutvarkė šaligatvius, nes reikės pėsčiomis vaikščiot. Prisipirko savivaldybė elektrinių autobusų, o dabar taupo? Gėda! Norėčiau pamatyti merą nuo Ilgio ežero pėsčiomis einant į darbą arba paspirtuku važiuojant.“ „Iš „Izomegos“ į Vidzgirį visai nėra kuo grįžti, paskutinis mikriukas prieš 14 val. važiuoja, o darbas iki 16.30 val., o dar reikia ir į darželį suspėti, tai ar čia normalu yra?“
Meilutė Lukoševičienė: „Jeigu miesto valdžia nesugeba tvarkytis, tai pats laikas atsistatydinti. Alytuje gyvenu jau 52-ejus metus, bet dar tokios nesąmonės nebuvo. Kaip galima nesirūpinti žmonėmis, kurių darbo vaisiais išlaikomas miesto biudžetas?“.
ATNAUJINTA
Alytaus miesto savivaldybė pagaliau išgirdo dirbančių alytiškių nusiskundimus ir padažnino vasarinius maršrutus.
Nuo ankstaus ryto iki pat vėlumos kursuoja maršruto 1 AB „Dainava“ – Vidzgiris – Pieninė autobusai. Siekiant parvežti žmones darbo valandoms pasibaigus (21.00, 22.00 ir 23.00 val.) jis važiuoja darbo dienomis iki 23.50 val.
Autobuso maršruto 12A „Dainava“ – Vidzgiris – „Izomega“ autobusai važiuoja darbo dienomis iki 22.37 val. Tai daroma siekiant nuvežti iš Vidzgirio mikrorajono vykstančius žmones į darbą 5.40, 6 val. tiesioginiu maršrutu be persėdimo į „Sofa brands“, „Techa“, „Alkesta“ ir kt., bei norint parvežti darbo valandoms pasibaigus (19.00, 21.00, 22.00 val.).
Šiek tiek padažninti ir kiti maršrutai.