Užsienyje vertėtų ieškoti brangesnio automobilio
Lietuvos rinkoje tikrai gausus naudotų automobilių pasirinkimas, tačiau tol, kol ieškote populiarių modelių su madingais kėbulo tipais ir varikliais. Verslas pasiūlą derina prie paklausos, tad jeigu jūsų poreikiai išskirtiniai, norite įdomesnio ar retesnės komplektacijos modelio, jo mūsų šalyje galite ir nerasti.
„Užsienyje galima ieškoti tokių automobilių, kurių nėra Lietuvoje. Be to, tai yra dar vienas būdas nusipirkti geresnės būklės modelį iš pirmų rankų ar įgaliotojo serviso, tik, aišku, jis bus brangesnis, nes nemokamas sūris būna tik pelėkautuose. Daug įmonių teikia tokią paslaugą, tačiau ja apsimoka naudotis ieškant brangesnės transporto priemonės, nes pirkti mašiną už du tūkstančius eurų ir dar tiek pat mokėti papildomai neapsimoka“, – svarstė „Autoplius.lt“ komunikacijos specialistas Gintenis Dauparas.
Lietuvoje jau atsirado verslų, kurių specializacija – automobilių paieška ir parvežimas iš užsienio. Tai „Deals on Wheels“ ar „A1 Motors“, tokias paslaugas jau siūlo ir oficialių gamintojų atstovų naudotų automobilių salonai, kaip antai „Bravoauto“, nes jie bendrauja su visomis tarptautinės „Inchcape“ grupės atstovybėmis skirtingose šalyse.
Tačiau ar reikalingi tarpininkai ieškant mašinos užsienyje? Entuziastams svajonių automobilio pirkimas ir parsivarymas į namus gali pasirodyti tarsi geras kelionės planas.
Tarpininkai gali padėti, tik reikia atsakingai juos pasirinkti
„Perkant automobilį užsienyje, bus labai daug reikalų. PVM mokesčiai įvairiose šalyse skiriasi, išvažiuojant jie grąžinami, atvežus į Lietuvą – pridedami mūsų mokesčiai, galybė sutarčių, registracijos pinklių, be to, ne visi vakariečiai nori parduoti automobilius užsieniečiams, kiekviena šalis turi savo niuansų. Jei pageidaujate automobilio ne iš Europos Sąjungos, reikalų bus dar daugiau: muitai, gabenimas, „sueuropinimas“. Tikrai begalės rūpesčių, tad per tarpininkus pirkti tiesiog paprasčiau“, – aiškino G. Dauparas, anksčiau pats prekiavęs naudotais automobiliais.
O kaip išsirinkti patikimą tarpininką, kuris užsienyje surastų svajonių automobilį, jį parvežtų ir dar sutvarkytų dokumentus? Naudotų automobilių ekspertas sako, kad čia nereikėtų taupyti, verčiau rinktis gerą vardą turintį tarpininką. Būtina atkreipti dėmesį į atsiliepimus apie įmonę, kurios paslaugomis ketinate pasinaudoti, taip pat visus procesus įtvirtinti sutartimis, nes neseni įvykiai parodė, kad ir su žinomais kolektyvais gali kilti problemų. Daugiausia pavojų tyko ieškant automobilio Jungtinėse Amerikos Valstijose: atsargiai reikėtų žiūrėti į tuos, kurie prašo visos sumos dar neturėdami jūsų norimo automobilio.
„Garantijų su naudotomis mašinomis nėra daug. Žinau, kad „A1 Motors“ tereikia duoti 1000 eurų avansą, tada jie važiuoja, tikrina, parveža ir viską sutvarko. Visą kainą sumoki tik tuomet, kai automobilis jau kieme. Tai, kad neatsiskaitai iš karto, suteikia tam tikrą saugumo jausmą“, – sakė G. Dauparas.
Žinoma, didžiausią saugumą perkant naudotą mašiną užtikrina oficialūs gamintojų atstovai, nes tai – oficialiai veikiančios ir savo reputaciją branginančios įmonės. Pavyzdžiui, „Bravoauto“, parvežusi norimą transporto priemonę iš užsienio, gali parengti ir lizingo pasiūlymų, todėl nereikės pačiam derėtis su bankais ir iš karto mokėti visos kainos.
Garantijos – taip pat svarbu
Kitas naudoto automobilio niuansas – jo patikimumas. Technika natūraliai dėvisi, genda, tad neįmanoma 100 proc. užtikrinti, kad iš pirmų rankų parvežta transporto priemonė nesuges. Tai nutinka net žinomiausioms firmoms. Vieni, pavyzdžiui, „Deals on Wheels“, investuoja į reputaciją ir savo sąskaita šalina automobilių defektus, kurių nepastebėjo užsienyje, kiti gali tiesiog patrūkčioti pečiais: „Jūs išsirinkote, mes tik parvežėme mašiną.“
Oficialių atstovų naudotų automobilių salonai taiko garantijas tiek salone turimiems, tiek atvežtiems automobiliams. Vieni trijų, kiti – šešių mėnesių, „Bravoauto“ čia išsiskiria 12-os mėnesių garantija.
„Lyginant su nepriklausomais pardavėjais, mūsų paieškų geografija gal kiek siauresnė, bet į Lietuvą gabename oficialiuose „Inchcape“ servisuose prižiūrėtus, visą istoriją turinčius, tvarkingus automobilius, tad jiems drąsiai suteikiame garantiją“, – teigė prekių ženklą „Bravoauto“ valdančios įmonės „Inchcape Lietuva“ naudotų automobilių verslo vadovė Augustina Černiauskaitė.
Nepriklausomos bendrovės gali ieškoti automobilio bet kur, o oficialių atstovų paieškos plotai siauresni, tačiau jie gali pasiūlyti aukštesnę kokybę. „Inchcape“ grupė veikia 11-oje Europos šalių, ten taip pat, kaip lietuviškame „Bravoauto“, yra prekiaujama ir naudotais, „Inchcape“ salonuose pirktais, ir jų įgaliotuosiuose servisuose prižiūrėtais automobiliais. Skirtingų šalių atstovai gali juos vieni iš kitų perpirkti.
Europoje – platesnis pasirinkimas
„Nors Europa pasauliniu mastu laikoma viena rinka, skirtingų šalių rinkos skiriasi, nes ten nevienodi pirkėjų įpročiai. Pas mus populiarūs vidutiniškai sukomplektuoti krosoveriai, Belgijoje bus daugiau gerai įrengtų hečbekų, o kitose šalyse gausiau išskirtinių prabangių automobilių. Specifinių pageidavimų bei poreikių turintis pirkėjas, kuris į automobilį žvelgia ne tik kaip į susisiekimo priemonę, Lietuvos salonuose gali ir neaptikti savo išsvajoto modelio, tad mes galime jam padėti išpildyti norus suradę automobilį užsienyje. Jis turėtų jaustis saugiai, nes parvežtiems automobiliams taikomi lygiai tokie pat aukšti kokybės standartai bei garantijos, kaip ir stovintiems mūsų salonuose“, – pasakojo A. Černiauskaitė.
Visus madingiausius šalyje modelius su populiariausiais varikliais galima rasti čia esančiose naudotų mašinų pardavimo aikštelėse ar salonuose. Automobilio parvežimo iš užsienio paslauga labiausiai domina specifinių poreikių turinčius klientus, kurie ieško išskirtinesnio modelio. Pavyzdžiui, naudotų superautomobilių Lietuvoje beveik nėra, jų reikia ieškoti užsienyje. Sunku rasti ir įdomių, prabangių kasdienių automobilių, kaip antai „Range Rover“. Pastarieji pasižymi itin plačiomis personalizavimo galimybėmis, jas mėgsta išnaudoti naujo modelio pirkėjai, tačiau antrajam savininkui gali nepatikti apdaila. Taip pat Lietuvoje nebūtinai rasite modelį su norimu varikliu. Pavyzdžiui, jei panūsite įsigyti „Land Rover Defender“ su V8 benzininiu agregatu, teks dairytis po svečias šalis, nes pas mus tokio nėra. Galimybė pažiūrėti į užsienio rinkas praplečia pasirinkimų paletę.