Kaip pretekstas įvesti drakoniškus muitus Kinijoje pagamintiems elektromobiliams ir baterijoms tapo tai, kad Kinija subsidijuoja savo šalyje gaminamų elektromobilių pramonę.
Įdomią analizę atliko JAV strateginių ir tarptautinių tyrimų centras, kuris paskelbė, kiek Kinijos vyriausybės skyrė subsidijų elektromobilių gamintojams per visą laikotarpį.
Paaiškėjo, kad tai yra astronominė suma. Tyrėjai teigia, kad kinai per visą laikotarpį nuo 2009 metų, kai buvo pradėti subsidijuoti elektromobiliai, iš biudžeto skyrė 230 milijardų dolerių. Tai yra beveik penktadalis visos pinigų sumos, gautos už parduotus elektromobilius.
Kaip pasakojama „Žinių radijo“ laidoje „Piko minutės“, finansavimas augo pamažu kartu su didėjančia elektromobilių paklausa. Per pirmus aštuonerius metus buvo skirta apie 60 milijardų, o štai vien per 2023-iuosius – net 45 milijardai dolerių.
Šios sumos apima viską – pradedant tiesioginėmis išmokomis elektromobilių pirkėjams ir baigiant įvairiausiomis mokestinėmis bei kitomis lengvatomis tokių mašinų gamintojams.
Tai yra tik galutinis elektromobilių gamintojas, į tyrimą neįtrauktos subsidijos, skirtos atskirų elektromobilių komponentų gamintojams, o jos irgi nemažos. Pavyzdžiui, vien tik pernai vienas baterijų gamintojas CATL iš Kinijos biudžeto gavo daugiau kaip 800 milijonų dolerių paramos.
Iš kitos pusės, tyrimo išvadose pabrėžiama, kad Kinija nėra vienintelė šalis dotuojanti elektromobilių gamintojus ar pirkėjus, tačiau išmokų dydžiais niekas negali prilygti Kinijai.