Kinijoje pagamintas transporto priemones pristatinėjo kaip itališkas: skelbia, kiek milijonų dėl to teks sumokėti

Kalbos apie tai, kad kinų automobilių gamintojai bando ir ne visai teisėtais būdais prasiskverbti į Europą, atrodo, pasitvirtino. Bent jau Italijoje.

Roma.<br>Unsplash nuotr.
Roma.<br>Unsplash nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jun 30, 2024, 8:51 PM

Italijos rinkos prižiūrėtojai skyrė 6 mln. eurų baudą pietinėje šalies dalyje įsikūrusiai automobilių gamybos įmonei „DR Automobiles“. Mat pastaroji, kaip teigiama valdžios institucijų pranešime, Kinijoje pagamintas transporto priemones pristatinėjo kaip itališkas.

Pati bendrovė tvirtino skųsianti tokį sprendimą, nes neva niekada nėra tvirtinusi, kad jos automobiliai nuo pradžios iki galo gaminami tik Italijoje.

„DR Automobiles“ išties specializuojasi surinkdama pigias transporto priemones iš Kinijoje pagamintų komponentų, kuriuos tiekia šios Azijos valstybės automobilių pramonės milžinai „Chery“, BAIC ir JAC.

Tačiau, kaip tvirtino rinkos prižiūrėtojai, patys automobiliai išties yra kiniški, nes Italijoje atliekami tik smulkiausi apdailos darbai.

„Tokia praktika sutapo su laikotarpiu, kai įmonės modelių DR ir EVO paklausa Italijos rinkoje gerokai išaugo“, – tvirtina Rinkos reguliavimo tarnyba.

Beje, pavasarį Livorno uoste buvo sulaikytos kelios dešimtys „Fiat Topolino“ automobilių, kurie surinkti Maroke, bet papuošti Italijos vėliava.

„Fiat“ savininkė „Stellantis“ tvirtino besilaikanti įstatymų, tačiau vėliavas nuo transporto priemonių sutiko pašalinti. (BBC, LR)

6

Tiek milijonų eurų turės sumokėti bendrovė „DR Automobiles“ už tai, kad kiniški automobiliai buvo pristatomi kaip itališki.

Rengia apynasrį

Briuselis artimiausiu metu ketina įvesti muitus kiniškiems elektromobiliams. Manoma, kad jie gali siekti 38 proc. Taip ketinama pasielgti dėl to, kad kinų gamintojai juos į Europą eksportuoja, kaip teigiama, dempingo kainomis.

Jau anksčiau muitus kiniškiems elektromobiliams įvedė JAV, o tarifas siekia net 100 proc. Anksčiau Amerika buvo nustačiusi 25 proc. muito tarifą.

Kaip sakė Lietuvos pramonininkų konfederacijos prezidentas Vidmantas Janulevičius, Europa negali visai atsiriboti nuo Kinijos, nes kai kuriems iš ten importuojamiems produktams ar žaliavoms tiesiog nėra alternatyvų.

Tačiau, pasak jo, jei nebus ginama vietos pramonė, ES taps tik vartotojų bendrija.

„Amerikos rinka Kinijos gamintojams užsidaro, Indijos – irgi. Europa tapo ta vieta, į kurią suplaukia viskas, – ir geri kiniški produktai, ir prasti. Tai žlugdo Europos pramonę, kuri yra įdarbinusi dešimtis milijonų žmonių. Tad muitai reikalingi, nes nėra kitų būdų, kaip stabdyti dempingą, kad apgintume savo pramonę, išsaugotume darbo vietas ir užsitikrintume ateitį“, – sakė V.Janulevičius.

Norėdami komentuoti turite prisijungti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.