Automobilių gamintojai pasisakė dėl muitų kiniškiems automobiliams didinimo: „Palikite tai laisvai rinkai“

Įsisuka prekybos karo tarp Kinijos ir Jungtinių Amerikos Valstijų karuselė, kuri jau palietė ir automobilių pramonę. Jungtinės Valstijos nusprendė, kad importo mokestis elektromobiliams, pagamintiems Kinijoje, bus ne 25 proc. kaip iki šiol, bet 100 proc. Šis apribojimas įsigalios nuo 2024 m. rugpjūčio pirmos dienos.

Įsisuka prekybos karo tarp Kinijos ir Jungtinių Amerikos Valstijų karuselė, kuri jau palietė ir automobilių pramonę.<br>IMAGO/VCG/Scanpix nuotr.
Įsisuka prekybos karo tarp Kinijos ir Jungtinių Amerikos Valstijų karuselė, kuri jau palietė ir automobilių pramonę.<br>IMAGO/VCG/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

May 30, 2024, 9:17 AM

Panašu, kad Europos Sąjunga netrukus prisijungs prie Amerikos, nes birželį žada persvarstyti importo muitus elektromobiliams, nes Kinijos valstybė dotuoja elektromobilių gamintojus, pasakojama „Žinių radijo“ laidoje „Piko minutės“.

Vakarų šalys kaltina Kiniją nepagrįstu savo gamintojų protekcionizmu, kuris iškreipia rinką, o nuo to kenčia kitų šalių automobilių gamintojai.

Atsakydama į šį žingsnį, Kinijos vyriausybė paskelbė, kad ruošiasi visiems importuojamiems automobiliams, kurių variklių darbinis tūris viršija 2,5 litro, pakelti importo mokestį nuo 15 iki 25 proc. Be to, bus padidintas importo muitas alkoholiui ir eilei maisto produktų.

Šiam prekybos karui prieštarauja kai kurie automobilių gamintojai. Štai, pavyzdžiui, „Stellantis“ koncerno vadovas Carlosas Tavaresas pareiškė, kad su Kinija reikia kovoti ne muitų didinimu, o savo gamybos optimizavimu.

Pasak C.Tavareso, Kinija dabar gamina automobilius maždaug trečdaliu pigiau negu Vakarų šalys. Jis sako, kad jis uždarius rinką Kinijos automobiliams, Europos ir Amerikos automobilių pramonei nebereiktų modernizuotis ir optimizuoti gamybos, jie toliau gamintų nepagrįstai brangius automobilius.

„Palikite viską reguliuoti laisvai rinkai“, – sako C.Tavaresas, pridurdamas, kad šiuo metu automobilių pramonėje vyksta natūrali atranka, kurioje išgyvens ne visi.

„Stellantis“ vadovas įsitikinęs, kad Kinija bet kokiu atveju į Europą atneš bent pusantro milijono naujų automobilių kasmet. Pirmiausia, net jeigu kinams ir bus uždaryta importo rinka, jie į ją pateks per automobilių gamybos lokalizaciją.

Net keli Kinijos automobilių gamybos gigantai šiuo metu intensyviai dirba siekiant kuo greičiau pradėti vietinę gamybą Europoje. C.Tavaresas sako, kad reikia geriau susilieti su Kinijos gamintojais ir taip tapti jų dalimi. Kaip pavyzdį jis pateikia „Stellantis“ sutartį su Kinijos „Leap“ kompanija, kuri pradės kiniškų automobilių gamybą, naudodamasi gamybos pajėgumais Europai.

Beje, po šiomis importo sankcijomis pateks nemaža dalis ir vakarų šalių automobilių gamintojų, nes kelios didelės kompanijos elektra varomas mašinas gamina Kinijoje ir pardavinėja Europoje, o tokių gamintojų daugėja.

Norėdami komentuoti turite prisijungti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.