Remiantis Autoplius.lt pateiktais duomenimis, šiemet išaugo automobilių importo skaičiai. Per pirmus tris 2023 metų mėnesius į Lietuvą įvežti 17,794 automobiliai. Per tą patį laikotarpį šiemet – 21,399 vnt. Tai – 20 proc. daugiau nei pernai, o tai parodo akyvėjančią pirkėjų rinką.
Vis dar renkasi naudotus dyzelinius automobilius
Lietuviai keičiasi nenoriai. Didžiausią dalį naudotų lengvųjų automobilių sudaro dyzelinės transporto priemonės, o šiemet į šalį jų įvežta daugiau.
„Dyzeliai, visų per ketvirtį importuotų naudotų transporto priemonių sąraše prieš metus sudarė 72.4 proc., o šiemet – 69 proc. Nors dalis atrodo sumažėjusi – realybėje į šalį įvažiavo net 14 proc. daugiau dyzelių nei per pirmus tris 2023 metų mėnesius“, – rašoma pranešime spaudai.
Antroje vietoje liko benzininiai automobiliai. Tiesa, jie užima vos 18 proc. rinkos dalies, todėl skirtumas tarp benzininių ir dyzelinių automobilių – itin didelis. Išaugo ir hibridinių automobilių populiarumas, o tai galėjo turėti įtakos benzininių automobilių pasirinkimui.
„Hibridinių automobilių dalis augo. Stebint statistiką, atrodo, kad ne dyzelių o benzinų sąskaita. Jei benzininius automobilius rinkosi 747 vairuotojais mažiau nei prieš metus, tai hibridų buvo parduota 805 vnt. daugiau. Per metus jų dalis išaugo net 69 proc. ir pirmą šių metų ketvirtį jie sudaro 6.6 proc. visų naudotų automobilių importo“, – teigiama pranešime.
Elektromobilių pasirinkimas procentiškai šovė į viršų, bet bendrame rinkos kontekste tai vis dar lašas jūroje. Pirmą 2024 metų ketvirtį į Lietuvą importuota 84 proc. daugiau naudotų elektromobilių nei prieš metus, tačiau tai tėra 424 automobiliai.
Naujų automobilių rinkoje – prošvaistė
Naujų automobilių segmente pirmauja hibridiniai ir dujomis varomi automobiliai, kurie sudaro 45,8 proc, o palyginus su praėjusiais metais išaugo 25 proc. Pirmąjį metų ketvirtį buvo parduotas 3361 naujas hibridinis automobilis.
Antroje vietoje pozicionuojasi benzininiai automobiliai, kurie užima 28 proc. rinkos, palyginus su praėjusiais metais ji susitraukė net 27 proc, tačiau panašu, kad ir čia savo dalį pasiėmė hibridiniai automobiliai. Per pirmąjį metų ketvirtį nupirkta 753 benzininiais automobiliais mažiau, o hibridų parduota 680 vnt. daugiau nei 2023 m.
Iš visų vairuotojų per pirmą 2024 metų ketvirtį įsigijusių naują automobilį – tik 21.2 proc. rinkosi dyzelius, tačiau palyginus su pernai, jų įregistruota 249 vnt. daugiau.
O elektromobilius pasirinko vos 5 proc. vairuotojų, kaip teigiama pranešime, prieš metus grynuosius elektromobilius per ketvirtį įsigijo 436 pirkėjai ir jie sudarė 6 proc. visų ketvirčio pardavimų. Neigiamas pokytis siekia 16 proc.
Dabartinis šalies transportas yra itin taršus, todėl vairuotojams neatnaujinant savo transporto priemonių, šaliai gali tekti susimokėti baudą.
„Mūsų šalyje elektra varomų automobilių daugėja, tačiau pokytis vyksta itin lėtai. Tiesą pasakius – taip lėtai, kad dėl Lietuvos įsipareigojimų Europos Sąjungai tai kainuoja maždaug po vieną milijoną eurų per darbo dieną.
Taip yra dėl to, kad dabartinis šalies transporto parkas teršia aplinką itin stipriai. O nemažinant tempų, po šešių metų mums teks susimokėti maždaug 1,5 mlrd. siekiančią baudą Europos Sąjungai“, – priduriama Autoplius.lt pranešime.