Pažvelkime iš arčiau, kaip technologijomis grįsti įrankiai padeda valdyti skirtingose valstybėse veikiančius transporto parkus.
1. Duomenimis grįsti sprendimai dėl degalų
Skirtingose valstybėse degalų kainos gali smarkiai skirtis, o tam įtakos turi galybė veiksnių: mokesčiai, valiutų kurso svyravimai, naftos kainos, perdirbimo kaštai, nevienodo dydžio akcizai ir kt. Degalų kainą sudaro gausybė dedamųjų, todėl, įvertinus mokesčių skirtumus ir PVM susigrąžinimo galimybes, gali paaiškėti, jog iš pažiūros didesnė degalų kaina vienoje šalyje iš tiesų yra mažesnė nei kitoje valstybėje.
Tokiose situacijose itin praverčia transportininkų dažnai naudojamos mobilumo paslaugų technologijos. Pavyzdžiui, didžiausios Europoje mokėjimų ir paslaugų keliuose platformos „DKV Mobility“ programėlėje pateikiama nuolat atnaujinama informacija apie degalų kainas skirtingose vietose, tad parkų valdytojai turi galimybę laiku priimti duomenimis grįstus sprendimus ir išvengti bereikalingų išlaidų.
Ši programėlė taip pat naudoja pažangias GPS funkcijas, kad padėtų vairuotojams rasti artimiausias degalines, kuriose verta įsipilti degalų. Tokia funkcija ypač naudinga, kai vairuotojai važiuoja dar nepažintais keliais. Jiems taip pat gali būti pasiūlytos tos degalų papildymo vietos, kuriose bus priimta „DKV Mobility“ degalų ir paslaugų kortelė.
Kiekvienos degalinės duomenys atnaujinami beveik kasdien, tad vartotojai gali palyginti kainas prieš kiekvienos kelionės startą. Toks detalumo lygis leidžia transporto įmonėms optimizuoti degalų išlaidas.
Programėlė taip pat suteikia prieigą prie daugybės kitų paslaugų, įskaitant elektros energijos įkrovimą, transporto priemonių parkavimą, plovimą ir kt.
2. Išnarplioti mokesčių labirintai
Veikla Europos Sąjungoje transporto įmonėms yra unikalus iššūkis dėl kiekvienoje šalyje galiojančių skirtingų mokesčių taisyklių bei tarifų. Dėl to dažnai susidaro sudėtingas mokesčių grąžinimų, nuolaidų ir kitų rinkliavų labirintas, kuriame gali būti sunku susiorientuoti.
Tam minėtoji „DKV Mobility“ teikia skaitmeninę PVM susigrąžinimo pagalbos paslaugą 29 Europos šalyse ir padeda greičiau išspręsti klausimą, su kuriuo susiduria daugelis operatorių, išgelbėdama juos nuo potencialaus galvos skausmo.
Kaip tai veikia praktiškai? Panagrinėkime realų pavyzdį. Tarkime, transporto įmonė veikia Vokietijoje, Lenkijoje ir Lietuvoje. Kiekviena iš šių šalių turi savo specifines mokesčių taisykles bei tarifus. Jei įmonė visapusiškai neišmano šių taisyklių, gali sumokėti per daug mokesčių ar prarasti galimą grąžinamąją išmoką. Arba ji privalo samdyti specialistus, kurie rūpintųsi šia veikla.
Mokėjimų ir paslaugų keliuose platformos teikiama paslauga įvertina konkrečią kiekvienos šalies mokesčių situaciją ir apskaičiuoja didžiausią galimą mokesčių susigrąžinimo sumą. Skaičiavimai atliekami užtikrintai laikantis valstybių mokesčių įstatymų reikalavimų. Užsitikrindamos, kad nepermokės mokesčių ir gaus visas tinkamas grąžinamąsias išmokas, bendrovės gali pagerinti pinigų srautus ir padidinti savo pelningumą.
Be to, ši skaitmeninė priemonė automatizuoja dalį biurokratinių formalumų ir siūlo ekspertų pagalbą tvarkant konkrečios šalies dokumentaciją jos kalba. Tuo metu transporto firmos darbuotojai gali daugiau dėmesio skirti savo pagrindinei veiklai.
3. Kelių rinkliavos žinomos iš anksto
Norintiems optimizuoti išlaidas tarptautinių transporto parkų valdytojams neišvengiamai būtina aktuali informacija apie planuojamuose maršrutuose numatomas kelių rinkliavas.
„Mūsų skaitmeninė platforma padeda parkų valdytojams priimti greitus ir informacija grįstus sprendimus. Pavyzdžiui, jei transportas iš anksto nustatytu laiku veš prekes iš Vilniaus į Milaną, įrankis pateiks duomenis apie numatytame maršrute būsiančius visus rinkliavos taškus ir jų tarifus. Tai leidžia parko valdytojui pasirinkti ekonomiškai tinkamiausią maršrutą ir taip sumažinti įvairių rinkliavų finansinę naštą“, – paaiškina „DKV Mobility“ vadovas Baltijos šalyse Artūras Michejenko.
Platforma teikia ne tik naujausią informaciją apie rinkliavas, bet ir istorinius duomenis. Juos galima naudoti dėliojant ateities planus. „Įrankis taip pat registruoja visas ankstesnes kelių mokesčių išlaidas, kurios gali būti itin vertingos planuojant ateities biudžetus ir maršrutus“, – priduria A.Michejenko.
4. Kelionė – optimaliu maršrutu
Maršrutų planavimo sistemos – įrankiai, be kurių neapsieina joks šiuolaikinis tarptautinis vežėjas. Jose naudojama nuolat atnaujinama eismo informacija, kuri vertina esamas kelio sąlygas ir spūsčių dydį. Analizuojant šiuos duomenis, vairuotojams pateikiamas nuolat atnaujinamas optimalus maršrutas, leidžiantis keliauti greičiau ir taupyti brangų laiką.
Dažnai šios sistemos turi ir daugiau naudingų funkcijų. Pavyzdžiui, „DKV Mobility“ maršrutų planavimo įrankis atsižvelgia į kelio darbų duomenis – darbai, galintys sulėtinti kelionę, įvertinami planuojant maršrutą.
5. Užtikrina atitiktį, efektyvumą ir pelningumą
Dar vienas iššūkis – užtikrinti, kad transporto priemonės atitiktų reikalavimus, būtų efektyviai naudojamos ir duotų pelną visose šalyse, kur važinėja. Norėdama išspręsti šią užduotį, bendrovė „DKV Mobility“ vartotojams sukūrė modernų portalą, kuriame prieigą prie svarbiausių duomenų turintys parkų valdytojai gali analizuoti degalų sąnaudas, priežiūros išlaidas, bendrą parko našumą ir pan.
Portalo naudotojams pateikiamos ataskaitos padeda išvysti tobulintinas sritis ir nedelsiant spręsti neefektyvumo klausimus. „Pavyzdžiui, transporto įmonė gali nesunkiai sekti ilgalaikes degalų naudojimo tendencijas. Jeigu kažkurio automobilio degalų vartojimo našumas krenta, sistema tai iš karto pažymės. Tuomet parko valdytojas gali suplanuoti transporto priemonės patikrą ir t. t.“, – sako A.Michejenko.