Naujų sunkiasvorių komercinių transporto priemonių, kurių masė viršija 16 tonų, registracijų skaičius Lietuvoje per pirmąjį šių metų ketvirtį, palyginti su pernai tuo pačiu metu, sumažėjo 56,5 proc. – iki 1,5 tūkst. naujų sunkvežimių.
Šįmet Lietuva patyrė didžiausią naujų sunkvežimių rinkos nuosmukį Europos Sąjungoje (ES), kurioje per pirmąjį ketvirtį buvo registruota 5,4 proc. mažiau naujų vilkikų – 72,8 tūkst. Toks staigus sunkvežimių registracijų skaičiaus sumažėjimas Lietuvoje fiksuojamas pirmąkart nuo 2019 metų trečiojo ketvirčio, kuomet naujų vilkikų rinka smuko trečdaliu.
P.Drižas atkreipia dėmesį, kad nepaisant sparčiai sulėtėjusios naujų vilkikų rinkos, pagal šių metų pirmojo ketvirčio naujų sunkvežimių registracijų skaičių mūsų šalis išlaikė aukštą 11 poziciją ES reitinge. Įprastai Lietuvai tenka 7 vieta.
Bendrai Lietuva išlieka viena iš ES lyderių pagal investicijas į naujas mažesnės taršos sunkiasvores transporto priemones. 2023 metais Lietuvoje užfiksuotas naujų sunkiasvorių transporto priemonių registracijų istorinis maksimumas – 10,6 tūkst., rodo Europos automobilių gamintojų asociacijos ACEA duomenys.
TTLA skaičiavimais, šalies transporto įmonės į naujų vilkikų parko atnaujinimą pernai investavo per 1 mlrd. eurų. Pagal šių investicijų dalį, tenkančią gyventojų skaičiui, Lietuva neturėjo lygių visoje ES – vienam šalies gyventojui per metus teko 407 eurai investicijų. Pavyzdžiui, atitinkamai Latvijoje šis rodiklis siekė – 105 eurus, Lenkijoje – 95 eurus, o arčiausiai Lietuvos pagal šį reitingą esančiame Liuksemburge – 286 eurai, rodo TTLA rinkos analizė.