Siekiant geresnių paslaugų keleiviams ir vežėjų konkurencijos, Seimo narys Tomas Tomilinas pasiūlė parlamentui atsisakyti šiuo metu kodekse numatyto kriterijaus, kad tolimojo susisiekimo maršruto trasa „negali sutapti su kitų maršrutų trasomis daugiau kaip 50 proc.“
Jo nuomone, toks šiuo metu numatytas kriterijus riboja galimybę nustatyti lankstesnius tolimojo susisiekimo maršrutus.
„Turime pakankamai tragišką situaciją tarpmiestiniame viešajame transporte. Nuo 2021 iki 2023 metų beveik per pusę sumažėjo tolimojo keleivių vežimo reisų skaičius, buvo panaikinta kone trečdalis maršrutų. (…) Seimo priimtos Kelių kodekso pataisos turėjo pagerinti situaciją, bet matome, kad ji negerėja, o viena kodekso nuostata stipriai įtvirtina kelių įmonių monopoliją.
Pvz., jeigu Raseinių savivaldybės meras nori inicijuoti maršrutą iš Raseinių į Kauną, jis negali to padaryti, nes tas maršrutas daugiau nei 50 proc. sutampa su kitu maršrutu, kuris jau egzistuoja“, – pateikdamas projektą sakė T.Tomilinas.
Dramatiškai mažėjant maršrutų ir reisų skaičiui, jis ragino Seimą ieškoti išeičių, kad gyventojai galėtų nuvykti į darbą, gydymo įstaigas.
Dėkodamas už problemos iškėlimą Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius žadėjo, kad jo vadovaujamas komitetas diskutuos apie tai.
Ketvirtadienį už Kelių transporto kodekso pataisas po pateikimo balsavo 54 Seimo nariai, 6 buvo prieš, 44 parlamentarai susilaikė. Projektą svarstys Ekonomikos komitetas, o plenarinėje salėje jis vėl turėtų atsirasti gegužės 21 d. Siūloma, kad Kelių transporto kodekso pataisos įsigaliotų nuo 2024 m. liepos 1 d.