Tokios dienos laukė jau seniai: gatvėse – 10 keleiviams su specialiaisiais poreikiais pritaikytų autobusų

2024 m. kovo 10 d. 22:32
Nuo kovo mėnesio tarpmiestiniuose maršrutuose keleivius su specialiaisiais poreikiais jau veža 10 tam parengtų autobusų. Transporto priemones įsigijusios bendrovės „TOKS“ generalinis direktorius Arūnas Indrašius sako, kad tai tik mažas žingsnis į priekį. Trūksta infrastruktūros, stotys ir tarpinės stotelės beveik nepritaikytos žmonėms su negalia. O pagalbos iš valstybės, kaip sako, nesulaukia.
Daugiau nuotraukų (2)
Naujuose autobusuose – modernios rampos ir liftai judėjimo negalią turintiems žmonėms. Dar dvi vietos specialiųjų poreikių keleiviams. Garsiniai signalai, informacija Brailio raštu padės susigaudyti turintiems klausos ar regėjimo negalią.
Naująjį autobusą išbandžiusi Ginta sako, kad tokios dienos laukė jau seniai. „Žmonės su vežimėliais vasarą pastoviai važiuoja. Čia galbūt atsakymas tiems, kurie sako, kad „Ne tiek ir daug jau čia jūsų ir keliauja“. Tai kaip jie keliaus, jei yra tik lengvatų dalis, o nėra priemonių kuo keliauti?“, – sako Žmonių su negalia sąjungos projektų koordinatorė Ginta Žemaitaitytė–Buinevičė.
Kaip sako negalią turinčių žmonių bendruomenė, keliauti dabar galės drąsiai ir oriai. Iki šiol kelionės tarpmiestiniu autobusu sukeldavo nemažai sunkumų.
„Kas svarbiausia, kad privažiuoji su vėžimėliu ir pakyli į autobusą. Nereikia keliems žmonėms tavęs sunkiai kelti“, – pasakoja negalią turinčių žmonių bendruomenės narys Gintas Grybė.
Kaip teigia A.Indrašius, nors autobusai pritaikyti, infrastruktūra esą liko kabėti ore.
„Galėtų būti įrengtos sustojimo vietos, kad galėtume sustoti, išleisti keleivius, visiems keleiviams būtų patogu nueiti į švarų, gražų tualetą ir padaryti pertraukėlę. Tada mes galėtume iškelti keleivį su vėžimėliu, bet to nėra. Yra degalinės, paverstos prekybos centrais, įvažiuoti į degalinę su autobusu su keleiviais negali, turi sustoti kažkur toli, o ten eilės ir taip toliau“, – tikina jis.
Vienas autobusas bendrovei atsiėjo apie 300 tūkst. eurų. Vien rampos įrengimo kaina – 30 tūkst. eurų. Vežėjai tikina pasigendantys valstybės paramos. Skaičiuojama, kad vien lifto įsirengimas padidina autobuso vertę apie 10 proc.
Susisiekimo ministerijos atstovas sako, kad savivaldybėms kelių priežiūrai numatyta per 500 milijonų eurų. Didelis dėmesys skiriamas ir darnaus judumo programai.
„Per artimiausius keletą metų numatyta 260 mln. eurų paskleisti ir pasiūlyti verslui atsinaujinti savo parkus, tiek ir siekiant žaliųjų tikslų, tiek ir jų pritaikymo asmenims, turintiems specialiuosius poreikius“, – sako Biudžeto ir investicijų departamento direktorius Saulius Kerza.
Vežėjai pirštu beda ir į stotis. Specialiųjų poreikių turintiems žmonėms pritaikytos ne visos, o kai kurios tik iš dalies. Ypač laukiama prieš 50 metų statytos sostinės autobusų stoties remonto.
„Labai tikimės, kad nauji projektai bus patvirtinti ir ta stotis atsiras nauja, šiuolaikiška, pritaikyta visiems keleiviams, kad nebūtų trikdžių ir nesklandumų. Šiai dienai, ką galime, tą darome, kai išgirstame pastabas, bandome savo jėgomis jas išspręsti“, – teigia Vilniaus autobusų stoties vadovė Renata Stanaitienė.
Bilietus kelionei naujuoju autobusu užsisakyti bent 36 val. prieš kelionę, kad specialios vietos būtų rezervuotos ir personalas būtų pasiruošęs padėti keleiviui.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.