Patarimai, kaip maksimaliai pasinaudoti kasko draudimu

2024 m. vasario 27 d. 16:06
Nors kasmet kasko draudimu lietuviai apdraudžia vis daugiau automobilių, dauguma vairuotojų mano, kad šis draudimas suteikia apsaugą vagystės arba eismo įvykio atveju. Portalo draudimas.lt ekspertė Donata Norkuvienė atkreipia dėmesį, kad ši draudimo paslauga suteikia kur kas platesnę apsaugą, apie kurią daug gyventojų net nežino. Be to, daliai vairuotojų gali būti naudingesnė mini kasko paslauga.
Daugiau nuotraukų (2)
Kiek automobilių Lietuvoje apdrausta kasko draudimu?
Pernai kasko draudimu buvo apdrausta 294 tūkst. automobilių – tai 22 tūkst. daugiau nei 2022 m. Skirtingose automobilių kategorijose naudojimasis kasko draudimu yra nevienodas. Praktiškai 100 proc. prabangių, naujų arba lizingo būdu įsigytų automobilių turi kasko draudimą, tačiau tarp senesnių, 8–10 m. amžiaus, automobilių tokį draudimą turi mažiau nei trečdalis.
Dažniausiai manoma, kad kasko atlygina žalas, kai automobilis nukenčia avarijos metu arba jį pavagia. Kokias dar rizikas „padengia“ kasko draudimas?
Kasko draudimas padengia kur kas daugiau žalų nei vagystė ar eismo įvykio metu kilę nuostoliai. Šis draudimas apsaugo nuo staigių ir netikėtų žalų, patirtų eismo įvykiuose, susidūrus su gyvūnais, atsitikus stichinėms nelaimėms, pvz. potvyniui, krušai arba nuvirtus medžiui, taip pat – vandalizmo, vagystės atvejais ir pan.
Tačiau šalia pagrindinių rizikų kasko draudimas suteikia ir papildomų naudų, tai – stiklų keitimas be išskaitos, plati pagalba kelyje ne tik Lietuvoje, bet ir Europoje, pakaitinio automobilio suteikimas, automobilyje esančių daiktų, įtraukiant vaikiškas kėdutes, dviračių laikiklius ir pan., apsauga. Kai kuriose sutartyse gali būti įtrauktas automobilio prekinės vertės netekimas, kitose vietose saugomų žieminių bei vasarinių padangų draudimas, pakaitinio automobilio išskaitos draudimas ir pan.
Svarbu paminėti, kad pagalba kelyje apima ne tik mums įprastas paslaugas, tokias kaip automobilio transportavimas, rato pakeitimas arba degalų pristatymas, bet ir daugybę kitų paslaugų – taksi paslaugą iš įvykio vietos, nakvynės apmokėjimą, jei įvykis nutinka kitoje, nei gyvenamoji, vietoje, telefono išlaidų apmokėjimą, automobilio saugojimą, net ir teisininkų konsultacijų kainą bei kitas papildomas naudas, palengvinančias kliento rūpesčius draudžiamojo įvykio atveju. Todėl patariame visuomet pasitikrinti, kas klientui priklauso pagal esamą kasko draudimo sutartį, o sudarant naują sutartį vertėtų pasižiūrėti, kad reikiamos paslaugos būtų įtrauktos. Atsitikus nelaimei rekomenduojame patikrinti savo kasko sutartį ir nepamiršti kreiptis papildomų paslaugų.
Ar tikrai verta draustis kasko? Kiek per metus įvyksta įvykių, po kurių vairuotojai gauna draudimo kompensacijas?
Pernai Lietuvoje pagal kasko draudimo sutartis buvo užfiksuota 65690 įvykių, kurių metu automobiliai patyrė įvairias žalas. Tai 7 tūkst. daugiau nei 2022 m. Iš viso pernai pagal kasko sutartis buvo išmokėta virš 76 mln. Eur draudimo kompensacijų. Paskaičiuota, kad pernai vidutinė žalos suma siekė 1157 Eur, kai vidutinė kasko draudimo įmokos suma siekia 397 Eur.
Šiuo metu visos remonto paslaugos kainuoja brangiai. Net ir minimalus buferio įbrėžimas sukelia bent 500 Eur nuostolį, nes remontuojant jį reikia nuimti, išlyginti, nudažyti, po to viską sumontuoti atgal. Viską susumavus, remonto darbų sąmatos išties siekia įspūdingas sumas.
Eismo įvykio metu automobiliui patyrus lengvą stuktelėjimą priekine dalimi dažniausiai pažeidžiamas buferis, žibintas, sparnas, variklio dangtis. Iš pažiūros nedidelio įvykio padariniams pašalinti reikia kelių tūkstančių eurų. Turint kasko draudimą, automobilio savininkui tereikia susimokėti franšizės sumą.
Lietuvos keliuose sparčiai daugėja elektromobilių. Ar jiems taikomos tokios pačios kasko draudimo sąlygos?
Atsižvelgdamos į didėjantį elektromobilių skaičių Lietuvoje pastaraisiais metais draudimo įmonės ima savo taisykles pritaikyti ir šios rūšies automobilių turėtojams. Tad renkantis kasko draudimą, vertėtų įsitikinti, ar sąlygos pritaikytos ir elektra varomoms transporto priemonėms.
Elektromobilių gamintojai sumontuoja prevencines apsaugos sistemas, skirtas apsaugoti automobilio keleivius įvykio atveju nuo baterijų galimai sukeliamo sprogimo arba ugnies išplitimo. Tokios sistemos suveikia įvykio atveju ir apsaugo keleivius, tačiau padaro baterijas neveiksnias, tad jas tenka keisti. Turėjome atvejų, kai automobilio priekinis buferis buvo nestipriai apgadintas eismo įvykyje, jį pakeisti kainuotų iki 2 tūkst. Eur, tačiau suveikus minėtai sistemai reikėjo keisti ir automobilio baterijas, kurios kainuoja daugiau kaip 10 tūkst. Eur.
Nuo ko priklauso kasko draudimo įmoka?
Kasko draudimo įmoką nulemia daugybė veiksnių, dalis jų sutampa su privalomojo transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės kainodaros veiksniais, pvz., savininko draudimo istorija, kiti automobiliai, vairuotojo stažas bei amžius ir pan. Kasko draudime taip pat atsižvelgiama į automobilio vertę, eismo įvykių ir vagysčių statistiką: kokio modelio automobiliai dažniau patiria įvykius, kurių detalės paklausesnės juodojoje rinkoje ir pirmauja policijos skelbiamų vagysčių suvestinėse. Įmokos dydžiui įtakos taip pat turi detalių kainos, remonto paslaugų pasirinkimo galimybės, automobilio kilmė. Pvz., jei automobilis pagamintas ir eksploatuotas JAV, draudimas, tikėtina, kainuos daugiau. Žinoma, brangiausiai kainuos prabangių, retų modelių automobilių kasko draudimas. Tuo tarpu pigesnius, lengviau prieinamus automobilius kasko draudimu apdrausite pigiau.
Kadangi veiksnių, lemiančių draudimo kainą, yra labai daug ir savarankiškai nustatyti įmokos dydį nėra paprasta, visuomet galima pasinaudoti tokiomis platformomis kaip www.draudimas.lt. Joje suvedus duomenis apie automobilį ir vairuotoją, iškart paskaičiuojamos skirtingų draudimo įmonių kainos, kurias paprasta tarpusavyje palyginti. Be to, portalo draudimas.lt ekspertai gali pasiūlyti parengti individualius kelių draudimo įmonių pasiūlymus.
Kaip galima sutaupyti? Kartais kalbama apie mini kasko draudimą – kas tai yra?
Siekiant rasti optimalų kainos ir sąlygų santykį, verta palyginti kuo daugiau draudimo bendrovių sąlygas ir kainas. Kiekviena draudimo bendrovė turi savo kainodarą, „mėgstamus“ ir „nemėgstamus“ automobilius, vairuotojų kategorijas ir pan., todėl ne visada konkrečiam automobiliui plačiausių sąlygų kasko sutartis bus brangiausia, o siauresnė apsauga nebūtinai kainuos pigiau. Verta pasitikrinti skirtingų draudikų pasiūlymus, o esant poreikiui – pasikonsultuoti su platformos draudimas.lt specialistais.
Jeigu kasko draudimas dėl vienokių ar kitokių priežasčių atrodo nebūtinas, arba jo įmokos pasirodo per didelės, galima rasti alternatyvų – rinkoje galima apsidrausti mini kasko draudimais, kurie apsaugą suteiks pagrindinių ir konkrečiau įvardintų įvykių atvejais. Tokie draudimai – puikus pasirinkimas senesnių, pigesnių automobilių savininkams, kuriems visa kasko apsauga nėra aktuali, tačiau apsaugoti savo automobilį vis tiek norisi.
Ką svarbu žinoti, kad draudimas galiotų tinkamai ir visa apimtimi? Kokios dažniausiai pasitaikančios klaidos?
Kaip ir privalomojo draudimo atveju, svarbu įvertinti, kas vairuos automobilį, bei tuos asmenis įtraukti į sutartį. To nepadarius paprastai vieną kartą žala gali būti atlyginama, tačiau taikant papildomą išskaitą, kuri siekia vidutiniškai 500 Eur.
Taip pat reikia atkreipti dėmesį, ar automobilis apdraustas standartiniu ar išplėstiniu kasko, nes kai kuriose draudimo bendrovėse į kasko gali būti neįtraukta pagalba kelyje, pakaitinis automobilis. Jeigu draudžiamas prabangesnis automobilis, neretai prašoma, kad jame būtų įdiegtos papildomos apsaugos sistemos, tad svarbu, kad sudarius sutartį su tokiu reikalavimu, automobilis papildomas apsaugas turėtų, kitaip negalios vagystės rizika.
Taip pat, atsitikus įvykiui, labai svarbu pateikti automobilio nuotraukas, atitinkančias konkrečios draudimo bendrovės reikalavimus. Pamiršus tai padaryti, įvykio atveju žala gali būti neatlyginama arba atlyginama ne visiškai.
Svarbu susipažinti ir su bendrosiomis draudimo apsaugos sąlygomis, ne tik žinoti išplėtimus, bet ir ribojimus, pavyzdžiui – tam tikros draudimo bendrovės nedraudžiamuoju įvykiu laiko atvejus, kurie nutinka viršijant greitį daugiau kaip 30 km/h nei leistinas. Tad kiekvieną kartą spaudžiant pedalą verta gerai pagalvoti apie galimas pasekmes.
Ar yra apribojimų arba atvejų, kada neverta pirkti kasko?
Kasko neverta pirkti, jeigu klientui jo automobilio praradimas arba remontas nebūtų finansiškai reikšmingas įvykis. Visada verta pagalvoti – ar automobilio praradimo atveju turėtumėte finansinių galimybių įsigyti kitą arba išsiversti be jo. Taip pat, jei automobilis yra senesnis kaip 12 m. ir mažesnės vertės, o draudimo įmoka dėl tam tiktų aplinkybių yra gana didelė, galbūt verta pasvarstyti apie anksčiau minėtas kasko draudimo alternatyvas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.