Kelių transporto kodekso pataisas įregistravę parlamentarai siūlo atsisakyti šiuo metu numatyto kriterijaus, kad tolimojo susisiekimo maršruto trasa „negali sutapti su kitų maršrutų trasomis daugiau kaip 50 proc.“.
Jų nuomone, toks šiuo metu numatytas kriterijus riboja galimybę nustatyti lankstesnius tolimojo susisiekimo maršrutus.
„Dėl šio pernai įsigaliojusio kriterijaus yra ribojamos galimybės sudaryti naujus, patrauklius maršrutus. Priėmus kodekso pataisas, neliktų neseniai atsiradusių dirbtinių teisinių kliūčių naujų tarpmiestinių maršrutų atsiradimui Lietuvoje“, – sakė Seimo Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ narys T.Tomilinas ir Laisvės frakcijai atstovaujantis parlamentaras K.Adomaitis.
Priėmus siūlomas pataisas, jų nuomone, bus skatinama konkurencija, atsiras galimybė nustatyti platesnį tolimojo susisiekimo maršrutų tinklą, pagerės susisiekimo galimybės keleiviams.
Kodekso pataisas inicijavęs T.Tomilinas mano, kad Lietuvoje turėtų prasidėti platesnės diskusijos apie tarpmiestinį susisiekimą ir viešąjį transportą.
„Tai turėtų būti plataus politinio susitarimo tema, nes esama situacija stumia į atskirtį regionų gyventojus, mažina žmonių mobilumą, apsunkina galimybę gauti būtiniausias paslaugas. Valstybė turi siekti geriausio sprendimo vartotojui. Svarbu kalbėtis su vežėjais, matyti bent dešimties metų perspektyvą. Valstybė įstatymu suteikdama tam tikras privilegijas turi matyti jų aiškius socialinius įsipareigojimus. Kol kas tų įsipareigojimų nėra, maršrutai naikinami. Akivaizdu, kad pokalbis apie transportą Seime turi prasidėti iš naujo“, – mano parlamentaras T.Tomilinas.
Kaip nurodoma dokumento aiškinamajame rašte, remiantis oficialiais Lietuvos transporto saugos administracijos duomenimis, nuo 2021 iki 2023 metų beveik per pusę sumažėjo tolimojo keleivių vežimo reisų skaičius, buvo panaikinta kone trečdalis maršrutų.
Siūloma, kad Kelių transporto kodekso pataisos įsigaliotų nuo 2024 m. liepos 1 d.