Mąsto apie trigubai didesnį parkavimo mokestį visureigiams: paryžiečiai eis balsuoti

Paryžiaus gyventojai sekmadienį balsuos referendume dėl to, ar reikia įvesti trigubai didesnį parkavimo mokestį visureigiams (SUV) Prancūzijos sostinėje – tokį žingsnį vairuotojų grupės pasmerkė kaip manipuliaciją.

Paryžiaus gyventojai sekmadienį balsuos referendume dėl to, ar reikia įvesti trigubai didesnį parkavimo mokestį visureigiams (SUV) Prancūzijos sostinėje.<br> Scanpix / Reuters nuotr.
Paryžiaus gyventojai sekmadienį balsuos referendume dėl to, ar reikia įvesti trigubai didesnį parkavimo mokestį visureigiams (SUV) Prancūzijos sostinėje.<br> Scanpix / Reuters nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Živilė Aleškaitienė

2024-02-04 10:41, atnaujinta 2024-02-04 10:43

Balsavimo apylinkės veiks nuo 9.00 iki 19.00 val. (8.00 iki 18.00 val. Grinvičo laiku) 38 balsavimo apylinkėse, o 1,3 mln. rinkėjų turės pasakyti – „Už ar prieš specialaus parkavimo tarifo įvedimą sunkiems, dideliems ir taršiems keleiviniams automobiliams“.

Pagal šį planą už vidaus degimo arba hibridinių transporto priemonių, sveriančių daugiau kaip 1,6 tonos (elektrinių – 2 tonas), parkavimą miesto centre tektų mokėti 18 eurų už valandą, o toliau nuo centro esančiuose rajonuose – 12 eurų.

Nuo mokesčio būtų atleisti paryžiečiai, turintys automobilių parkavimo leidimus, taksi, prekybininkai, sveikatos priežiūros darbuotojai ir neįgalieji.

Paryžiuje jau įrengti pėsčiųjų takai palei Senos upę, uždrausta važiuoti asmeniniais automobiliais centrine Rue de Rivoli gatve, visame mieste nutiesta daug dviračių takų ir uždarytos kelios vietinės gatvės.

Paryžiaus merė socialistė Anne Hidalgo, pagrįsdama naujausią siūlomą priemonę, gruodžio mėnesį sakė: „Kuo jie didesni, tuo labiau teršia aplinką“. Pasak jos, visureigiai užgrobia miesto erdvę: miesto pareigūnai teigia, kad nuo 1990 metų vidutinė automobilio masė išaugo 250 kg.

Netikslus taikinys

Vairuotojų organizacijos užsipuolė valdžios planus. SUV yra „rinkodaros terminas“, kuris „nieko nereiškia“, – sakė Yves‘as Carra iš „Mobilite Club France“. Jo teigimu, nors priemonės nebus taikomos kompaktiškiems visureigiams, jos palies šeimyninius kupė ir universalus.

Konservatyvios opozicijos atstovai Paryžiaus taryboje teigia, kad toks netikslus referendumo taikinys „rodo miesto valdžios manipuliacijų mastą“.

„Naujas, modernus visureigis teršia ne daugiau arba gali teršti net mažiau nei mažas dyzelinis automobilis, pagamintas iki 2011 metų“, – teigė vairuotojų grupė „40 millions d'automobilistes“.

„Viskas, ko jūs siekiate, tai erzinti vairuotojus jų kasdieniame gyvenime“, – naujienų kanalo BFM TV eteryje sakė vienas iš grupės vadovų Pierre‘as Chasseray, smerkdamas A. Hidalgo planą.

A. Hidalgo, vadovaujanti miestui, kuriame šią vasarą vyks Olimpinės žaidynės, užsibrėžė tikslą paversti Paryžių aplinkai draugišku miestu. Jos biuro teigimu, šios priemonės palies apie 10 proc. Paryžiuje parkuojamų automobilių ir per metus papildomai atneš 35 mln. eurų.

Pastarąjį kartą Paryžiuje referendumas buvo surengtas pernai balandį dėl draudimo sostinės gatvėse važinėti išsinuomotais elektriniais paspirtukais, tačiau jame dalyvavo tik septyni procentai rinkėjų. A. Hidalgo tikisi, kad šį sekmadienį rinkėjų aktyvumas bus didesnis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.