Anot bendrovės tyrimo, automobilis su suklastota rida vidutiniškai pabrangsta net ketvirtadaliu, o tai reiškia, kad pigių automobilių pirkėjai gali prarasti tūkstantį, o itin brangių – net ir dešimtis tūkstančių eurų.
Pasak „carVertical“ atlikto tyrimo, 100 tūkst. kilometrų sumažinta automobilio rida vidutiniškai jo vertę padidina 2 000 eurų. Jei tikroji transporto priemonės rida – 400 000 kilometrų, o odometras rodo – 200 000 kilometrų, vadinasi, jos pirkėjas už šį modelį vidutiniškai gali sumokėti net 4 000 eurų daugiau nei jis vertas.
„Pirkėjo nuostoliai tiesiogiai priklauso nuo automobilio kainos. Didėjant kainai auga ir galimo nuostolio dydis. Tai tik įrodo, kaip svarbu sužinoti kuo daugiau istorinių faktų apie perkamą automobile. (…)“, – sako automobilių rinkos ekspertas ir „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.
Automobilių su suklastota rida vertė kinta įvairiai. Vieni pabrangsta labai reikšmingai, kiti – mažiau. „carVertical“ duomenys rodo, kad kainų pokyčiai gali svyruoti nuo 15 procentų „Dacia“ ir „Mazda“ automobiliams iki 27 procentų „Land Rover“ markės visureigiams.
Priklausomai nuo automobilio markės ir pagaminimo metų, į nesąžiningų pardavėjų pinkles pakliuvę pirkėjai gali permokėti už transporto priemonę net dešimtis tūkstančių eurų. Lietuviams tai kainuoja milijonus eurų – tiek pinigų atmestinai naudotą automobilį besirenkantys pirkėjai permoka kasmet.