Negandos automobilių pramonėje nesibaigia: krizė Raudonojoje jūroje stabdo gamyklų darbą

2024 m. sausio 19 d. 08:45
Šis dešimtmetis prasidėjo milžiniškais išbandymais pasaulinei automobilių pramonei. Viskas prasidėjo COVID-19 infekcija, po to užgriuvo mikroschemų deficito banga. Tada Rusija įsiveržė į Ukrainą ir daugelis automobilių gamintojų Rusijoje prarado nemažai pinigų, kai kurie – net dešimtis milijonų. Dabar rimtu išbandymu tapo gilėjanti krizė Raudonojoje jūroje, pasakojama „Žinių radijo“ laidoje „Piko minutės“.
Daugiau nuotraukų (3)
Per Sueco kanalą praktiškai nebegali plaukti komerciniai laivai, nes Jemeno husitai, palaikantys Palestiną Izraelio kare, apšaudo komercinius krovininius laivus, dėl to krovinių kompanijos priverstos plaukti ne per Sueco kanalą, o aplink visą Afrikos žemyną – ir daug toliau, ir gerokai brangiau.
Kelias sausuma irgi ne rožėmis klotas, nes, pavyzdžiui, prekes iš Kinijos į Europą tenka gabenti per ne pačią saugiausią Rusiją, o gabenti prekes lėktuvais yra pernelyg brangu.
Šio konflikto pasekmes jau pradeda jausti automobilių gamintojai. Pirmieji apie stabdomą gamybą paskelbė „Tesla“ kompanija. Nuo sausio pabaigos dviems savaitėms stabdomas „Tesla“ gamyklos Vokietijoje darbas.
Šioje gamykloje gaminamas „Tesla Model Y“, kuris naudoja labai daug iš Kinijos tiekiamų komponentų. Manoma, kad įmonė dviejomis savaitėms gali neapsiriboti ir vėliau pratęsti šį gamybos stabdymą. Taigi tie, kas laukia „Model Y“, turėtų apsišarvuoti kantrybe.
Šią savaitę stabdomos net dvi gamyklos. Dėl komplektuojančių detalių trūkumo stojo Belgijoje, Gento mieste esanti „Volvo“ gamykla ir Vengrijos Estergome esanti „Suzuki“ gamykla.
„Volvo“ Belgijoje gamina C40 ir CX40 modelius. Jie gaminami ant bendros platformos su Kinijos „Geely“ kompanija, todėl naudoja labai daug Kinijoje gaminamų komponentų. Kol kas gamykla stojo dviems dienoms, bet gali būti, kad gamybos linijas teks stabdyti ir vėl.
Kita „Volvo“ kompanijos gamykla, esanti Švedijoje, Geteborgo mieste detalių trūkumo nepatyrė, nes ten gaminami modeliai ant senesnės platformos, kuri su kinais nėra taip giliai integruota.
„Volkswagen“ koncernas irgi jau paskelbė, kad turi sunkumų su kai kurių komponentų tiekimu ir pradėjo derybas su keletu laivybos kompanijų, siekiant suderinti spartesnį tiekimą ir sąlygas, tačiau konkretesnės informacijos apie tai, kurie modeliai gali patirti gamybos sunkumų, vokiečiai kol kas neatskleidžia.
„Stellantis“ koncernas paskelbė, kad laikinai naudosis oro linijų paslaugomis, kad patenkintų poreikį, kol laivai plauks aplink Afriką.
Kitos gamyklos komplektuojančių detalių kol kas nestinga, tačiau aplinkui Afriką plaukiantys laivai gali tapti kliūtimi ir kai kurioms kitoms automobilius gaminančioms kompanijoms.
Jau po COVID-19 pandemijos kai kurie Europos gamintojai susirūpino tuo, kad gali būti problemų su detalių tiekimu iš Azijos, todėl per pastaruosius porą metų pabandė susiorganizuoti detalių tiekimą iš kitų Europos gamintojų ir atsikratyti Azijoje gaminamų komplektuojančių dalių.
Visiškai atsisakyti Azijos tiekėjų nepavyko, nes kai kurias detales gaminti čia ne tik neapsimoka, bet ir nelabai įmanoma. Galų gale, tam reikia statyti naujas gamyklas ir toli gražu ne visi suspėjo, ar suskubo tai padaryti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.