„Augant dyzelino iš atsinaujinančių žaliavų paklausai Lietuvos rinkoje bei siekiant įgyvendinti mūsų korporacijos įsipareigojimus iki 2030-ųjų padėti savo klientams sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijas bent po 20 mln. tonų kasmet, nuo šiol „Neste MY“ dyzeliną siūlome už ženkliai patrauklesnę kainą“, – sakė „Neste Lietuva“ generalinė direktorė Julija Matisonė.
Pasak J. Matisonės, įprastai aukštesnę degalų iš atsinaujinančių žaliavų kainą lemia „Neste“ reikalavimus atitinkančių žaliavų perdirbimo kiekiai, pasiūla, gabenimo infrastruktūra bei brangesnis gamybos procesas. Tačiau pastaruoju metu didėjanti „Neste MY“ degalų paklausa ir įmonės siekis įgyvendinti ne tik korporacijos strategiją, bet ir tvaresnį vartojimą skatinančias Lietuvos įstatymų nuostatas, leido įgyvendinti šį pokytį – sumažinti degalų kainą.
Įsigyti atpigusio dyzelino iš atsinaujinančių žaliavų gyventojai gali visose 8-iose „Neste“ degalinėse, siūlančiose „Neste MY“ degalus – Vilniuje, Kaune, Panevėžyje, Klaipėdoje ir Kalvarijoje.
„Mažiau taršios degalų alternatyvos yra transporto sektoriaus ateitis, juolab, kad per artimiausius šešerius metus ši rinka turėtų augti bene trečdaliu. Tikimės, jog supanašėjus dyzelino iš naftos ir alternatyvių degalų kainoms, dar daugiau vairuotojų turės galimybę rinktis degalus iš atsinaujinančių išteklių bei taip prisidėti prie aplinkai draugiškesnio vartojimo“, – pasakojo J. Matisonė.
Korporacijos „Neste“ sukurti „Neste MY Renewable Diesel“ degalai yra gaminami iš 100 proc. tvarių žaliavų, tokių, kaip panaudotas kepimo aliejus ir gyvūniniai riebalai iš maisto pramonės atliekų, o per visą degalų gamybos ir suvartojimo ciklą į aplinką išskiria iki 90 proc. mažiau šiltnamio efektą sukeliančių dujų, lyginant su iš naftos pagamintu dyzelinu be biopriedų*. Dar vienas šio dyzelino privalumas – juo galima pildyti visų dyzelinu varomų transporto priemonių degalų bakus arba maišyti su įprastiniu dyzelinu.
J. Matisonė, akcentavo, kad alternatyvių degalų naudojimas leidžia ne tik sumažinti išmetamo anglies dioksido kiekį, bet ir mažinti priklausomybę nuo iškastinio kuro. Pasak jos, kainos pokytis turėtų padidinti alternatyvaus dyzelino paklausą Lietuvoje, o tai dar reikšmingiau prisidėtų prie poveikio aplinkai mažinimo.
„Kol pasaulyje vyrauja automobilių parko elektrifikacijos tendencijos, norime pasiūlyti ir kitus jau šiandien prieinamus mažiau taršius sprendimus. Pavyzdžiui, sunkiasvorio transporto emisijos yra gerokai didesnės nei lengvųjų automobilių, todėl degalai iš atsinaujinančių žaliavų galėtų tapti alternatyva, patenkinančia ne tik vartotojų poreikį, bet ir verslų, kuriems iki šiol mažiau taršius degalus naudoti savo veikloje buvo per brangu. Tikimės, kad „Neste MY“ taps populiarus pasirinkimas tarp taršos problemai neabejingų didžiųjų vežėjų, todėl šį produktą turime ir jiems logistiškai patogioje vietoje,mūsų degalinėje Kalvarijoje“, – aiškino J. Matisonė.
Nors iki šiol „Neste MY“ degalus buvo galima įsigyti 8-iose „Neste“ tinklo degalinėse visoje Lietuvoje, bendrovė 2024 metais planuoja vykdyti plėtrą.
„Siekiame mažiau taršią dyzelino alternatyvą padaryti prieinamą kuo platesniam klientų ratui. Todėl degalinių plėtrą pradėsime jau pavasario pradžioje“,– teigė „Neste Lietuva“ vadovė.
„Neste Lietuva“ valdo didžiausią automatinių degalų tinklą Lietuvoje, kurį sudaro 86 degalinės. Bendrovė atstovauja didžiausią dyzelino iš atsinaujinančių žaliavų gamintoją, Suomijos korporaciją „Neste“, kuri jau daugiau nei dešimtmetį kuria sprendimus, prisidedančius prie kovos su klimato kaita ir spartinančius perėjimą prie žiedinės ekonomikos: tvarų aviacinį kurą, dyzeliną iš atsinaujinančių žaliavų bei kitus tvarius produktus.
*) ŠESD kiekio sumažinimo procentinė dalis skiriasi, atsižvelgiant į konkretaus regiono teisės aktus, kuriuose numatyta skaičiavimo metodika (pavyzdžiui, Europos Parlamento ir Tarybos direktyva (ES) 2018/2001 (RED II) Europoje ir Kalifornijos mažai anglies dioksido į aplinką išskiriančių degalų standartas (LCFS) JAV), ir į gaminiui gaminti naudojamų žaliavų derinį kiekvienoje rinkoje.