Įmonė parduos trečdalį savo elektrinių transporto priemonių parko, iš viso apie 20 000 transporto priemonių, o už gautus pinigus įsigis daugiau benzinu varomų transporto priemonių.
Vadovai teigė, kad elektrinės transporto priemonės kenkė „Hertz“ finansiniams rodikliams, nes, nors jų priežiūra kainuoja pigiau, jų remonto išlaidos yra didesnės, be to, didėja nusidėvėjimas.
„Elektromobilių remontas po avarijų ir apgadinimų dažnai gali būti maždaug dvigubai ilgesnis nei panašaus vidaus degimo varikliu varomo automobilio“, – sakė „Hertz“ generalinis direktorius Stephenas Scherras per neseniai vykusį pokalbį su analitikais.
Be to, naujų automobilių rinkoje sumažėjus elektra varomų automobilių kainoms, sumažėjo „Hertz“ nuomojamų naudotų elektromobilių perpardavimo vertė.
„Dėl 2023 m. sumažėjusios elektromobilių rinkos kainos, kurią daugiausia lėmė „Tesla“, mūsų elektromobilių tikroji rinkos vertė, palyginti su praėjusiais metais, sumažėjo, todėl dėl remonto patiriami didesni nuostoliai – didesnė našta“, – sakė S.Scherras.
Paprastai tariant, už naudotą automobilį žmonės yra linkę mokėti mažiau nei už naują, o mažėjant naujo automobilio kainai, mažėja ir kaina, kurią žmonės nori mokėti už naudotą automobilį.
Bendrovė „Hertz“ tikisi patirti apie 245 mln. JAV dolerių nuostolį dėl elektromobilių nusidėvėjimo, tai yra, vidutiniškai apie 12 250 JAV dolerių už vieną transporto priemonę.
Nors įmonė tiesiogiai pirštu nerodo, panašu, kad dėl to daugiausia kalta „Tesla“.
„Tesla“ sudaro apie 80 proc. „Hertz“ elektromobilių parko, o iš viso elektromobiliai sudaro apie 11 proc. viso bendrovės nuomos parko.
„Tesla“ agresyviai mažina savo transporto priemonių kainas, o tai paskatino kitus automobilių gamintojus taip pat mažinti savo elektrinių transporto priemonių kainas. Kai automobilių gamintojai mažina naujų transporto priemonių kainas, tų modelių vertė mažėja ir naudotų automobilių rinkoje, todėl jie sparčiai nuvertėja.
Tokioms automobilių nuomos bendrovėms, kaip „Hertz“, kurios naudotų automobilių rinkoje parduoda daug transporto priemonių, nusidėvėjimas daro didelę įtaką jų verslui ir yra pagrindinis veiksnys sprendžiant, kokius automobilius įtraukti į savo automobilių parkus.
Pasak „Hertz“ vadovų, „Tesla“, būdama pakankamai nauja bendrovė, neturi tiek daug atsarginių dalių ir apmokytų remonto specialistų, kiek jų turi kitos automobilių bendrovės, todėl remontas yra brangus ir užima daug laiko.
„Reikia prisiminti, kad „General Motors“ ir kiti automobilių gamintojai per dešimtmečius sukūrė platų nacionalinį atsarginių dalių tiekimo tinklą, – teigė „Hertz“ generalinis direktorius, – kalbant apie „Teslą“, egzistuoja atsarginių dalių rinka, kuri, akivaizdu, yra mažiau išvystyta.“
Be to, S.Scherras tikino, kad elektriniai automobiliai dažniau patenka į avarijas, taip pat brangiau kainuoja jų remontas, kai jie apgadinami per avariją. Jis teigė, kad ir šiuo atveju „Teslos“, kurios sudaro 80 proc. „Hertz“ elektromobilių nuomos parko, daugiausiai problemų kelia šiose srityse.
„Mūsų darbas su „Tesla“ – tai automobilio eksploatacinių savybių analizė, kad sumažintume žalos atsiradimo riziką ir mes labai glaudžiai su jais bendradarbiaujame dėl dalių įsigijimo, darbo ir panašiai“, – sakė S.Scherras.
Naudotus automobilius „Hertz“ parduoda aukcionuose ir tiesiai klientams savo interneto svetainėje.
Parengta pagal CNN informaciją.