Svarsto, ką daryti su elektromobilių įkrovimo stotelių trūkumu – jau aišku, kokių laukti naujovių

2024 m. sausio 13 d. 18:08
Lrytas.lt
Elektromobiliams tapus masiniu reiškiniu, reikės daug daugiau vietų jiems įkrauti. Nauja vieta įkrovimo vietoms – šaligatviai, tačiau ten įkrovikliai konkuruoja dėl vietos su pėsčiaisiais ar neįgaliųjų vežimėliais. Todėl vienas iš sprendimų – įkrovimo vietas įrengti apšvietimo stulpuose, esančiuose gatvėse.
Daugiau nuotraukų (4)
Įmonės jau investuoja
Pavyzdžiui, didelis esamų žibintų stulpų paskirties keitimo privalumas yra tas, kad miestams nereikia kasti, norint nutiesti naujus kabelius, teigia Latvijos įmonės „SimpleCharge“, kuri daugiausia dėmesio skiria Vidurio ir Rytų Europai, vadovas Artis Markots.
Nėra jokių sudėtingų leidimų išdavimo reikalavimų, o prie žibintų stulpo per valandą galima prijungti elektromobilių įkroviklį. Be to, kaina yra gerokai mažesnė nei stacionaraus įkroviklio – maždaug 1 500 eurų už vieną įkroviklį, skelbia BBC.
Olandijos bendrovė „CityCharge“ taip pat siūlo žibintų stulpų įkrovimo paslaugas, tačiau čia modelis kitoks – įprastus apšvietimo stulpus keičia aliuminio stulpais. Juose įrengtos aptakios juodos dėžutės, skirtos mokėjimo terminalui ir įkrovikliui.
Neįskaitant įrengimo, vieno stulpo kaina siekia 3000–4000 eurų.
„CityCharge“ vykdomasis direktorius, pripažįsta, kad tai yra šiek tiek brangiau nei kiti gatvėse esantys įkrovikliai, tačiau mano, kad tai iš esmės yra produktas „2 už 1“, kai stulpo apšvietimas ir įkrovimas gali būti aptarnaujami kartu.
Įkrovimas iš stulpų leidžia miestuose įrengti daugybę ne greitojo įkrovimo įrenginių. Tiek „CityCharge“, tiek „SimpleCharge“ modeliai gali įkrauti iki 22 kW – greičiau nei lėti naktiniai įkrovikliai, bet ne taip sparčiai kaip greitieji įkrovikliai. Maža to, jie taip pat gali veikti visą parą.
„Shell“ priklausanti bendrovė „Ubitricity“ elektromobilių įkrovimo pajėgumus prideda ne tik prie žibintų stulpų, bet ir prie savo projektuojamų stulpelių. Jos stulpeliai ir šviestuvai paprastai įkraunami 5 kW galia.
Kai kurios elektromobilių įkrovimo bendrovės stengėsi sukurti tokį dizainą, kad įkrovikliai būtų neįkyrūs arba net vizualiai patrauklūs. Tai apima į žemę įleistus įkroviklius, pavyzdžiui, iššokančius įkroviklius, kurie nenaudojami gali nugrimzti atgal į šaligatvį.
Štai Škotijos bendrovės „Trojan Energy“ įkrovikliai yra lygiai su šaligatviu ir iš išorės primena miniatiūrinius šulinių dangčius. Dauguma praeivių tikriausiai jų net nepastebėtų.
Kad galėtų naudotis tokiu įkrovimo tašku, klientai turi turėti specialų priedą, kuris sveria 2,7 kg. Atsiskaitymas vyksta automatiškai per šį prietaisą. Galimus nepatogumus, susijusius su papildomo prietaiso nešiojimusi, gali kompensuoti patogus įkrovimo būdas „plug-and-play“.
Galimybių įžvelgia ir kitose vietose
Tuo metu „BT Group“ planuoja žaliąsias gatvių spintas paversti įkrovimo taškais. Metalinės spintos naudojamos plačiajuosčio ryšio ir telefono kabeliams saugoti, tačiau daugelio jų eksploatavimo laikas jau baigiasi.
Toks sprendimas orientuotas į lankstumą, o ne į fiksuotus taškus ant esamų šaligatvių. Mobilieji įkrovikliai bandomi tokiose vietose kaip oro uostų automobilių stovėjimo aikštelės, kur būtų netikslinga palikti automobilį prijungtą prie įkroviklio kelioms savaitėms, kol vairuotojas keliauja.
Jungtinės Karalystės bendrovė „Nyobolt“ neseniai sukūrė kompaktišką itin greitą įkroviklį „Bolt-ee“, kuris gali tiekti iki 300 kW nuolatinės srovės galią ir įkrauti automobilį per kelias minutes. Įmonės generalinis direktorius ir vienas iš įkūrėjų, šį mobilųjį įrenginį lygina su lagaminu, nors jis ir sunkesnis.
Viena „Bolt-ee“ versija yra sumontuota ant ratų ir yra pusiau autonominė, kad galėtų važinėti ir pasiekti automobilį, kuriam reikia greito energijos tiekimo, rašoma BBC reporterių parengtoje publikacijoje.
Visišką autonomiškumą pasiekti būtų sudėtinga. Šiuo metu „Bolt-ee“ vis dar reikia žmogaus operatoriaus, kuris prijungtų kabelį prie automobilio. „Sukurti ranką, kuri nueitų į įkrovimo taško vietą, yra didelis iššūkis“, – dėstė įmonės vadovas.
Automobilių gamintoja „Hyundai“ sukūrė automatinį įkrovimo robotą, kurio roboto ranka nukreipia įkrovimo kabelį į prievadą, naudodama dirbtinio intelekto algoritmą, veikiantį su 3D kamera. Tačiau kol kas roboto pagrindas yra fiksuotas, o ranka juda.
Mobiliojo įkroviklio lankstumas leistų sutaupyti vietos, o vairuotojams nereikėtų kovoti dėl stovėjimo vietų šalia stacionaraus įkroviklio. Tai taip pat praverstų gelbėjimo operacijose, kad nereikėtų vilkti automobilio vien dėl to, kad jam baigėsi energija.
Priklausomai nuo to, kaip jie bus diegiami, mobilieji įkrovikliai galėtų padėti išspręsti kai kurias nelygybės problemas, susijusias su esamų įkroviklių išdėstymu – daugiausia prie greitkelių ir turtingose miestų dalyse.
„Bolt-ee“ akumuliatoriaus veikimo laikas viršija 10 000 ciklų. Pasak M. Shivareddy, „Bolt-ee“ yra pigesnis už kitus įkroviklius.
Visiškai mobilus įkrovimas galėtų būti naudingas žmonėms su negalia, sako Kardifo universiteto profesorė Liana Cipcigan. Robotai dar nebūtinai yra komerciškai perspektyvūs, kyla klausimų ir dėl saugos ir gaisro pavojų.
Nė vieno iš šių sprendimų nepakanka, kad būtų patenkinta auganti paklausa, todėl mobilus robotų įkrovimas gali likti nišinis.
Parengta pagal BBC informaciją.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.