Taip pat buvo panaikintos ir Vilniaus apygardos teismo šių metų birželį pritaikytos laikinosios apsaugos priemonės, tad pasibaigus daugiau nei dvejus metus trukusiems teisminiams procesams, LAKD gali tęsti pradėtas viešojo pirkimo procedūras.
Vis tik sutartį su viešuosius pirkimus laimėjusiu rangovu, įgyvendinsiančiu „e-tolling“ sukūrimą ir įdiegimą LAKD galės pasirašyti tik gavusi Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisijos, valdybos ir akcininko pritarimą.
Lietuvoje „e-tolling“ sistemą planuota įvesti nuo 2024 metų vidurio, tačiau projektas iki numatyto laiko nebegali būti įgyvendintas.
Tiek vidaus, tiek LAKD pasitelktų išorės ekspertų vertinimu, elektroninės kelių rinkliavos sistemos sukūrimas ir įdiegimas techniškai neįmanomas per trumpesnį nei 14 mėnesių laikotarpį.
Vyriausybė yra nustačiusi naujus mokesčio už naudojimąsi Lietuvos keliais dydžius, kurie nebuvo keisti nuo 2015 metų. Planuojama, kad Vyriausybei nuo ateinančių metų nustačiusi naujus mokesčio už naudojimąsi Lietuvos keliais dydžius per metus bus surenkama apie 40 mln. eurų kelių naudotojo mokesčio, kuris bus skiriamas magistralinių kelių plėtrai ir priežiūrai.
Seimas šį mėnesį priėmė sprendimą pavėlinti „e-tolling“ sistemos startą iki 2025 m. sausio 1 d. Susisiekimo ministerija siūlė pavėlinti pradžią iki 2025 m. liepos 1 d., tačiau parlamento Ekonomikos komitetas, pasiūlius konservatoriams Andriui Kupčinskui ir Mindaugui Skritulskui, nutarė „e-tolling“ startą numatyti pusmečiu anksčiau.