Naujosiose taisyklėse taip pat pirmą kartą įvedamos stabdžių ir padangų dilimo leistinos ribos.
Galiojančių leistinų normų peržiūra grindžiama Europos Komisijos pasiūlymu mažinti transporto priemonių išmetamų medžiagų, kenksmingų aplinkai ir sveikatai, kiekį.
Tačiau sutartos naujos leistinos ribos yra mažiau ambicingos nei pirminis Komisijos pasiūlymas.
Pirmą kartą ES transporto priemonių išmetamųjų teršalų „Euro standartai“ bus įvesti ne tik išmetamosioms dujoms, pavyzdžiui, azoto oksidams (NOx), bet ir kitiems eismo teršalams, pavyzdžiui, labai smulkioms dalelėms, kurios atsiranda dėl padangų ar stabdžių nusidėvėjimo.
Tai reiškia, kad elektra ir vandeniliu varomoms transporto priemonėms taip pat bus taikomi „Euro 7“ standartai.
ES valstybės ir Europos Parlamentas dar turi oficialiai patvirtinti susitarimą – tai laikoma formalumu.
Parlamento teigimu, taisyklės lengviesiems automobiliams ir mikroautobusams bus taikomos praėjus 30 mėnesių nuo jų įsigaliojimo. Autobusams ir sunkvežimiams jos bus taikomos praėjus 48 mėnesiams po šios datos.
Galiojančiais „Euro 6“ standartais reglamentuojamas azoto oksidų, anglies monoksido (CO), kietųjų dalelių, angliavandenilių ir metano išmetimas, taip pat amoniako išmetimas sunkvežimiuose ir autobusuose.
Komisijos duomenimis, dėl oro taršos vien ES kasmet anksčiau laiko miršta daugiau kaip 300 000 žmonių.