Šis 18-kos metrų ilgio ir 120 keleivių vežti galintis elektrobusas nuo sausio po miestą vežios klaipėdiečius. Iš viso Klaipėda įsigijo 13 tokių elektrobusų. Jie bus pirmi Baltijos šalyse.
„Baltijos šalyse tokie ilgieji autobusai tikrai yra pirmieji. Tiek Vilnius, tiek Kaunas dar jų neturi, kiti Lietuvos miestai ir miesteliai kol kas renkasi trumpesnius, tai yra, apie 9–10 metrų autobusus. Tai sveikiname Klaipėdą įsigijus išskirtinius daiktus“, – sako „Busnex“ vadovas Simonas Ramanauskas.
Elektrobusai išsiskiria ir techninėmis savybėmis — vienu įkrovimu gali nuvažiuoti daugiau kaip kelis šimtus kilometrų.
„Jis naktį krausis keturias valandas ir važiuos visą dieną virš 300 kilometrų“, – tikina „Klaipėdos paslaugų“ vadovas Vaidas Ramanauskas.
Dėl specialių ratų slidžią kelio dangą toks elektrobusas įveiks kur kas lengviau.
„Šis autobusas turi keturis varomus ratus, kas net sudėtingiausiomis žiemos sąlygomis nesudarys didelių bėdų“, – teigia S.Ramanauskas.
Kelionės metu keleiviai jausis komfortiškiau ir saugiau. Be to, ilgieji autobusai taip pat bus pritaikyti specialiųjų poreikių keleiviams.
„Kondicionavimo, vėdinimo sistema, pati naujausia keleivių informavimo sistema, didesni ekranai, kad matytų kokios stotelės, kada įlipti, kada išlipti. Visiems žmonėms turintiems negalią, specialių poreikių yra žymėjimai, specialūs garsai. Visa įranga yra sudėta į šiuos autobusus“, – apie naujų elektrobusų funkcionalumą pasakoja V.Ramanauskas.
Klaipėda planuoja iki kitų metų pabaigos visus dyzelinius miesto autobusus pakeisti į elektrinius. Tai leis sumažinti viešojo transporto įtaką miesto taršai, sako meras Arvydas Vaitkus.
„Važiuojant tokiomis transporto priemonėmis, mieste nebėra išmetama tūkstančiai tonų anglies dioksido emisijų, tuo pačiu ir kietųjų dalelių, jeigu kalbame apie dyzelį, dujos gal yra kiek švariau, bet yra tos pačios emisijos. Šie įsigyti autobusai yra pirmas žingsnis. Keliant reikalavimus iš Europos Komisijos, mūsų miestas žengia turbūt sparčiausiai Lietuvoje“, – teigia A.Vaitkus.
Tikimasi, kad elektrobusai padės mažinti ir spūstis problemiškiausiuose Klaipėdos rajonuose.
„Tokius autobusus panaudoti piko valandomis, pavyzdžiui, iš Klipščių pusės, iš Gindulių pusės. Surinkti vaikus, žmones, kurie važiuoja į labai konkrečius taškus miesto centre, tai yra, mokyklos, darželiai, darbovietės ir tokiu būdu spręsti kamščių problemą“, – siūlo A.Vaitkus.
Trylika naujų elektrobusų Klaipėdai atsiėjo daugiau nei 8 mln. eurų. Keleivinio transporto bendrovės teritorijoje įrengta ir trylika įkrovos stotelių. Vienu metu jose gali būti kraunami 26 elektrobusai.