Rusijoje trūksta milžiniško skaičiaus taksi vairuotojų: padėtį sunkina ir automobilių trūkumas

2023 m. gruodžio 7 d. 18:50
Lrytas.lt
Rusijos taksi rinkoje trūksta rekordinio vairuotojų skaičiaus. Rudens pradžioje taksi vairuotojų trūkumas išaugo iki 72 tūkstančių, o iki gruodžio mėn. jis galėjo padidėti iki 80 tūkstančių, rašo „Vedomosti“, remdamasi Analitinio centro prie Rusijos vyriausybės ekspertų skaičiavimais ir „Yandex Taxi“ duomenimis.
Daugiau nuotraukų (3)
Vairuotojų trūkumui įtakos turėjo didėjančios finansinės ir administracinės išlaidos, mobilizacija, migrantų nutekėjimas ir darbuotojų pasitraukimas į kitas ekonomikos sritis. Iš darbo pasitraukiantiems vairuotojams įtakos turėjo ir 1,5 karto padidėjusios transporto priemonių ir jų priežiūros išlaidos.
Analitinio centro duomenimis, didžiausią įtaką išlaidų augimui turėjo naujų automobilių kaina – per dvejus metus vieno nuvažiuoto kilometro automobilio nusidėvėjimo sąnaudos padidėjo 63 proc.
Be to, taksi vairuotojai patiria išlaidų automobilių techninei priežiūrai, degalams, lizingui ir transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės draudimui. Apskritai transporto priemonės eksploatavimo išlaidos sudaro iki 40 proc. kelionės kainos.
Padėtį sunkina automobilių trūkumas. Palyginti su 2021 m. lygiu, jis siekė 21,4 proc. Analitinis centras apskaičiavo, kad sektoriui kasmet reikia 40–50 tūkst. naujų automobilių.
Tuo pat metu patys taksi vairuotojai dėl dabartinės padėties kaltina ne rinkos padėtį, o valstybės reguliavimą. 2023 m. rugsėjo 1 d. įsigaliojęs įstatymas įpareigojo vairuotojus gauti leidimą vykdyti veiklą, patiems išduoti kelionės lapus, reguliariai atlikti privalomąją medicininę ir techninę apžiūrą, savo lėšomis perdažyti transporto priemonę regione taksi automobiliams privaloma spalva ir įsigyti specializuotą transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo polisą, kuris yra 10–20 kartų brangesnis už standartinį, turintį tokią pačią draudimo apsaugą.
„Maxim Taxi“ duomenimis, regionuose 65 proc. visų užsakymų atlieka žmonės, kuriems taksi yra ne tik pagrindinė profesija, bet ir darbas ne visą darbo dieną. Naujosios darbo taisyklės faktiškai atėmė iš jų galimybę dirbti.
„Šiuo metu taksi sektoriuje liko dauguma patyrusių profesionalių vairuotojų ir dėl jų dabar vyksta kova tarp skirtingų vežėjų“, – teigia „Citimobil“ ir „Taxovichkof“ generalinis direktorius Dmitrijus Kovalenko.
Daugelis naujų vairuotojų iš karto pradeda naudotis brangesniais „Comfort“ ir „Comfort+“ tarifais, o ekonominės klasės automobilių savininkai yra mažiau linkę važinėti ir dirbti taksi, rašoma „Yandex Taxi“ ataskaitoje. Dėl to didžiųjų miestų gyventojai priversti užsisakyti aukštesnio komforto lygio automobilius ir mokėti daugiau.
Analitinis centras apskaičiavo, kad vidutinė kelionės taksi kaina nuo 2021 m. padidėjo 23–29 proc. Remiantis „Yandex Taxi“ duomenimis, Maskvoje vienos minutės kaina per metus padidėjo 19 proc., o Sankt Peterburge – 21 proc.
„Jei vairuotojų skaičius nedidės, kainos ir toliau augs, o paslaugų kokybė ir greitis kris“, – perspėja D.Kovalenko.
„Maxim Taxi“ teigimu, kai tik vairuotojams taps lengviau legaliai dirbti ir užsidirbti šiame sektoriuje, personalo problema išnyks savaime.
Parengta pagal moscowtimes.ru
RusijaTaksiYandex
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.