Sukūrė išskirtinę prekių tiekimo sistemą – skiria dėmesį ir greičiui, ir tvarumui

2023 m. lapkričio 30 d. 13:00
Lentynose – šviežutėlė duona ir vos prieš parą pagaminti pieno produktai, vitrinose – šviežia mėsa bei kulinarijos gaminiai. Tvari ir tiksliai suderinta logistikos sistema užtikrina, kad „Norfos“ parduotuves maistas ir kitos prekės pasiektų ypač greitai.
Daugiau nuotraukų (7)
Vakar Alytaus pieninėje buvo suslėgti varškės sūriai, supakuota šviežia varškė, išpilstytas pienas, o šįryt visa tai jau „Norfos“ parduotuvių lentynose.
Vakar „Rivonos“ konditerijos padalinyje Kėdainiuose buvo iškepta „Duončiaus“ duona, o šįryt ji jau atsidūrė pirkėjų krepšiuose.
Ir taip diena iš dienos: švieži maisto produktai, o kartu ir bakalėjos bei pramoninės prekės, iš centrinio „Norfos mažmenos“ sandėlio Kėdainiuose anksti rytą išgabenami į 158 „Norfos“ parduotuves Lietuvoje, kad joms atvėrus duris pirkėjai galėtų nusipirkti tai, kas šviežiausia.
Prekybos verslo dalis
Visas „Norfos“ parduotuvių tinklo užnugaris yra „Rivonoje“ – tai gamyba, logistika ir visi kiti mažmeninės prekybos valdymo procesai. Štai taip kaskart, paklaustas apie šio parduotuvių tinklo ir „Rivonos“ ryšį, atsako „Norfos mažmenos“ valdybos pirmininkas Dainius Dundulis.
„Esu nugirdęs vieno eksperto nuomonę, kad mažmeninė prekyba yra ypač didelė logistikos verslo dalis. Ir pats galiu tai paliudyti – mūsų versle logistikai tenka skirti ypatingą dėmesį“, – pabrėžė D.Dundulis.
Viena logistikos sistemos dalis yra sutelkta į vidaus rinką, kita – į importuojamų prekių kelią, trečia – į jų paskirstymą Kėdainiuose esančiame centriniame sandėlyje.
Pasak D.Dundulio, importuojamų prekių procesas pradedamas valdyti nuo paties starto – nuo užsakymų pateikimo gamintojams Kinijoje ir gaminių išsiuntimo iš jos.
„Patys stebime logistikos procesą Kinijoje. Mes organizuojame konteinerių pristatymą tiekėjams. Tuomet, kai jie sukrauna gaminius, rūpinamės konteinerių gabenimu iki uosto, pakrovimu į laivus, atplukdžius iki Klaipėdos jūrų uosto – iškrovimu jame, muitinės procedūromis ir deklaravimu. O tada – atgabenimu iki mūsų centrinio sandėlio Kėdainiuose.
Užsakymai, gaunami iš kiekvienos „Norfos“ tinklo parduotuvės, prekių paskirstymas ir išgabenimas į jas – visas šis kelias iki pat lentynų irgi yra logistikos grandinės dalis“, – paaiškino pašnekovas.
Grįžta ne tuščiomis
Kiekvienas vilkikas, kas rytą nugabenęs užsakytas prekes į tinklo parduotuves, į centrinį sandėlį negrįžta tuščiomis.
Antrinės žaliavos – kartono ir plastiko pakuotės, daugkartinės prekių dėžės, surinktos gėrimų pakuotės – depozitas, taip pat ir pasibaigusio galiojimo maisto produktai – visa tai „Norfos“ parduotuvėse yra sukraunama į atsilaisvinusias vilkikų puspriekabes ir pargabenama į Kėdainius.
Sandėlyje visa tai išrūšiuojama ir paskirstoma taip, kad pasiektų antrinių žaliavų perdirbėjus.
„Jeigu prekių gamintojai – tiekėjai yra Lietuvoje, vyksta analogiškas prekių gabenimo procesas kaip ir jas importuojant, tik tiek, kad nereikia muitinės procedūrų.
Iškrovę parduotuvėse prekes maždaug du trečdaliai mūsų vilkikų grįžta į sandėlį pasikrovę ir gaminius tų tiekėjų, kurie dirba pakeliui esančiuose regionuose. Likęs trečdalis pargabena tik tai, ką surinko iš parduotuvių, – gėrimų tarą, makulatūrą, pakuotes, taigi kone visi jie grįžta pakrauti.
Tai – didelis privalumas, nes tiekėjams nebereikia siųsti savų sunkvežimių mums skirtoms prekėms atgabenti, vadinasi, nedeginami degalai ir neteršiamas oras“, – patikino D.Dundulis.
Speciali programa sudėlioja vilkikų maršrutus taip, kad jiems reikėtų įveikti kuo mažiau kilometrų.
Iš centrinio sandėlio sunkvežimiai išvažiuoja visiškai pakrauti. Į puspriekabes ir priekabas telpa po 32–38 prekių padėklus, ir kone kiekvienas vilkikas tempia jas abi.
Pakeliui iškrovus prekes iš priekabos ji paliekama stovėti, o su puspriekabe važiuojama iki maršruto pabaigos.
„Turime parengę nestandartinį logistikos sprendimą, skirtą skerdienai iš „Rivonos“ padalinio Šilalėje išvežioti.
Iš cecho vilkikas išvažiuoja traukdamas puspriekabę su priekaba.
Pasiekus Šiaulius priekaba atkabinama ir paliekama, kad ją galėtų pasiimti tame mieste esantis mūsų vilkikas. Jis skerdieną, o kartu ir mėsos gaminius, išvežioja į „Norfos“ parduotuves, esančias dalyje Žemaitijos regiono, – Šiauliuose, Telšiuose, Plungėje, Kretingoje.
Grįžęs pastarasis vilkikas iškrautą priekabą pastato į numatytą vietą, o grįždamas tuščiomis pirmasis vilkikas vėl ją prisikabina ir nutempia į Šilutę.
Tai mūsų pačių sukurta skerdienos ir mėsos gaminių išvežiojimo sistema. Parinkus geriausius maršrutus sutrumpėja vairuotojų darbo valandos, sutaupoma degalų, vadinasi, neišmetama ir CO2 teršalų.
Esu įsitikinęs, kad tokios logistikos sistemos neturi nė vienas kitas iš Lietuvoje besidarbuojančių prekybos tinklų. Tiesioj mes ją kitaip organizuojame, o tobulumui, žinoma, ribų nėra“, – kalbėjo D.Dundulis.
Už Lietuvos ribų „Rivonos“ sunkvežimiai beveik nevažiuoja. Jie kerta tik Latvijos sieną, kad galėtų pasiimti krovinius iš ten esančių tiekėjų. O iš Ukrainos prekes tinklui atgabena pačių ukrainiečių vežėjai.
Logistika ir sandėliai
Tortai, pyragai, pieno produktai, mėsos gaminiai, pusgaminiai, gaivieji gėrimai, vaisiai, daržovės. Tai tik dalis produktų, kurie, išskirstyti pagal užsakymus, kasnakt išvežami į 158 „Norfos“ tinklo parduotuves Lietuvoje.
Pirkėjams ne itin rūpi, kiek tonų gaiviųjų gėrimų butelių per dieną sukraunama ant ypač svarbaus sandėlio įrenginio – prekių skirstymo linijos. Net tai, kiek į dėžes supakuotų maisto produktų nuo jos nuslysta į šonus – į kiekvienai „Norfos“ parduotuvei paskirtą vietą.
Tačiau sandėlis yra tarsi prekybos apykaitos rato variklis – rato, kuriame sukasi užsakymai, prekės, pinigai ir kurio durys neužveriamos kiaurą parą.
„Kėdainiuose po vienu stogu yra įrengti keturių tipų sandėliai. Viename sandėliuojami sausi – ilgai galintys lentynose būti gaminiai.
Vieni jų – bakalėja: arbata, kava, cukrus, miltai, kruopos, džiovinti vaisiai ir panašios maisto prekės. Kiti – pramoninės prekės, pavyzdžiui, buitinė chemija, indai, įrankiai, drabužiai, avalynė ir kitos.
Atskiras sandėlis skirtas šviežioms daržovėms bei vaisiams. Trečias – tai terminis, arba greitai gendančių maisto produktų, sandėlis, kuriame prieš penkerius metus buvo sumontuota moderni prekių skirstymo linija – vadinamasis sorteris“, – kalbėjo D.Dundulis.
Toje pačioje salėje, kurioje stovi minėta linija, darbuotojų rankos kilnoja tuos maisto produktus, kuriuos parduotuvės užsisako ne pakuotėmis, bet nedideliais kiekiais, pavyzdžiui, tortus, brangesnius mėsos gaminius, fermentinius sūrius.
Visa tai sukraunama į kiekvienai parduotuvei skirtą dėžę specialiame stelaže ir nukreipiama į rūšiavimo liniją, o iš jos – į parduotuvei ruošiamo užsakymo vietą.
Pasak sandėlio vadovo Šarūno Rakausko, anksčiau šiame sandėlyje visą darbą tekdavo įveikti rankomis ir tam per dieną prireikdavo dešimties valandų, tačiau 2018-aisiais įrengus modernią prekių rūšiavimo liniją darbas sutrumpėjo perpus.
„Surūšiavę greitai gendančius produktus likusį darbo dienos laiką skiriame bakalėjai, pramoninėms prekėms, gėrimams ir visoms kitoms pakuotėse esančioms prekėms išskirstyti“, – paaiškino Š.Rakauskas.
Pastarajame sandėlyje prekės neužsibūna.
Atgabentos iš „Rivonos“ gamybos padalinių ir kitų tiekėjų jos tą pačią dieną išskirstomos pagal užsakymus, sukraunamos į vilkikus ir išvežamos.
Ketvirtajame sandėlyje yra iš parduotuvių pargabentos antrinės žaliavos.
„Sandėlyje, kuriame įrengta automatinė prekių skirstymo linija, nėra ilgesniam laikui saugoti skirtų prekių. Tai maisto produktai, tad jame jie neišbūna nė paros. Kadangi skubiai visa tai išvežama į parduotuves, neprarandama jų galiojimo laiko“, – sakė D.Dundulis.
Kulinarijos ir konditerijos gaminių, vadinasi, ir duonos, logistika irgi sukasi per šį sandėlį.
Iš cecho – į prekybą
Pasak Kėdainiuose esančio „Rivonos“ kulinarijos cecho vadovo Antano Šiušos, nuo gamybos patalpų sandėlį skiria vos penkiasdešimt metrų.
„Kad ir kokį kulinarijos produktą pagamintume – keptą žuvį, mėsos kepsnius, „Kijevo“ kotletus, šaltieną ar mišraines, visa tai supakuojame ir perduodame paskirstymo sandėliui.
Taip pašalinama dalis logistikos grandies, kuri atsirastų, jei gamybos cechas būtų įrengtas kur nors atskirai. Neturime atskiro sandėlio kulinarijos gaminiams laikyti, nes jo nereikia. Tokiems produktams kiekviena galiojimo valanda yra svarbi. Tai – mūsų konkurencinis pranašumas, nes švieži kulinarijos gaminiai ypač greitai pasiekia vartotojus“, – sakė A.Šiuša.
Įvertino paskirstymo linijos naudą
  • Pasak D.Dundulio, maždaug prieš penkerius metus įrengta prekių rūšiavimo linija gana greitai atsipirko, o jos nauda yra daugialypė.
  • „Atsiradus šiai prekių surūšiavimo sistemai viskas iš esmės pasikeitė. Svarbiausia šio įrenginio nauda – gerokai padidėjęs darbo našumas. Pagal gautus parduotuvių užsakymus prekės greitai surūšiuojamos ir paruošiamos išgabenti. Ši įranga puikiai suvaldo užsakymų spūstis, kurios susidaro prieš didžiąsias metų šventes, ypač prieš šv.Kalėdas. Iš parduotuvių gaunami milžiniški prekių užsakymai, o realiai joms surūšiuoti sugaištama vos 2–3 valandomis ilgiau nei įprastomis dienomis. Tad prieš Kalėdas, kaip ir pavasarį prieš Velykas, sandėlyje dirbantiems žmonėms nebereikia prekių rūšiuoti kiaurą naktį, kaip kad būdavo anksčiau“, – paaiškino D.Dundulis.
  • Jis užsiminė ir apie ekonominį tokios įrangos naudingumą. Kadangi sandėlyje būtinos darbo jėgos poreikis sumažėjo, darbuotojai, kurie anksčiau be perstojo turėjo kilnoti užsakytų prekių dėžes, dabar nudirba kitus darbus.
  • „Dar viena įrangos nauda – žinome jos greitį, todėl gavę parduotuvių užsakymus galime prognozuoti, kiek kurią dieną prireiks ir darbo jėgos“, – pridūrė pašnekovas.
  • Tuo metu, kai „Rivona“ įsigijo šią prekių rūšiavimo liniją, „Norfos“ parduotuvių tinklas buvo mažesnis nei šiuo metu. Linijoje yra apie 150 prekių paskirstymo vietų, o tinklas jau išsiplėtė iki 158 parduotuvių. Tad pora transporterių prekes suskirsto ne vienai, bet kelioms nedidelėms parduotuvėms.
  • Vidutinis linijos greitis yra 8 tūkst. dėžių per valandą. Per dieną taip susidaro vidutiniškai apie 90 tūkst. prekių pakuočių.
  • Per mėnesį centriniame sandėlyje perkraunama ir į „Norfos“ parduotuves išvežiojama 21–25 tūkst. tonų įvairių prekių. Skaičiuojant europiniais padėklais, vaisių ir daržovių per dieną surenkama vidutiniškai nuo 400 iki 750 padėklų.
  • Bakalėjos, pramoninių prekių ir alkoholio sandėlyje per dieną pakraunama apie 600, o greitai gendančių produktų sandėlyje – apie 1400 padėklų.
RivonaNorfalogistika
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.