Padidėjęs jautrumas kainai
Pasak UAB „Longo LT“ vadovo P.Valiukėno, ekonominių rodiklių svyravimas tiesiogiai atsiliepia vartotojų elgsenai. Jie atidžiau analizuoja rinką bei atsargiau priima sprendimus, prieš tai įvertindami ne tik visus už ir prieš, bet ir naujus, tokius kaip aptarnavimo kaina po trejų metų, tikimybė greitai realizuoti, kasko draudimo ar pradinis įnašas.
„Kaina vartotojui visuomet išliko svarbiu aspektu, tačiau pastaruoju metu dėmesys jai yra išaugęs kartais. Pirkėjai įsigyjantys didesnės vertės pirkinius kaip automobilis, nori būti maksimaliai užtikrinti, kad tai yra geriausias pasirinkimas ir, kad pradėjus jį eksploatuoti, šis nereikalaus papildomų, neplanuotų ar net su užslėptais defektais susijusių, išlaidų“, – sako jis.
Išaugusį jautrumą kainai patvirtino ir „Longo LT“ užsakymu atliktos Lietuvos gyventojų apklausos rezultatai, kurie parodė, kad net 73,6 proc. vairuotojų, naudoto automobilio įsigijimo procese, kainą laiko lemiamu kriterijumi.
Atidžiau vertinamas automobilio išlaikymas
Didesnio nei įprastai dėmesio susilaukia ir automobilio išlaikymo kaštų analizė. Pirkėjai aktyviau domisi transporto priemonės priežiūros, privalomosios civilinės atsakomybės draudimo įmokomis bei automobilio kuro sąnaudomis.
Pasak P.Valiukėno, populiariu pasirinkimu jau kurį laiką yra tapę kiek taupesni, tačiau puikiu pravažumu pasižymintys miesto visureigiai. Lyderių pozicijoje rikiuojasi „Nissan“, „Opel“ ir „Peugeot“ markių automobiliai su dyzeliniu varikliu. Pastarieji sudarė 10 proc. „Longo LT“ šių metų pardavimų dalies.
Automobilių ekspertas dėmesį taip pat atkreipia ir į taupiais deklaruojamus elektromobilius. Tiesa, didžiajai daliai vairuotojų, jų kaina dar yra gerokai per aukšta, krovimas per dažnas, o nuvažiuojamas atstumas per mažas. Taip pat susiduriama su nepilnai išvystyta elektromobilių infrastruktūra: „Elektromobiliai pamažu populiarėja, tačiau nemaža dalis vairuotojų jo įsigijimo klausimą atideda dar keleriems metams.“
Papildomos naudos – suteikia ramybę ir apsaugą
Sertifikuotų automobilių pardavimų atstovas P.Valiukėnas pažymi, kad vairuotojų pasirinkimą ir patirtį įsigyjant naudotą transporto priemonę neretai formuoja ir pardavėjo suteikiamos naudos. Vienos jų – realūs parduodamo automobilio ridos duomenys, papildomi atliktų serviso darbų išrašai, tvarkingai parengti dokumentai, garantija.
„Pavieniai automobilių pardavėjai tiek daug dėmesio pirkėjo poreikiams neskiria, šiems svarbiau yra greitai užsidirbti arba greičiau parduoti turimą transporto priemonę, kol šios defektai neiškilo į dienos šviesą“, – šypsosi P.Valiukėnas.
Visgi, tvarkinga dokumentacija ar reikalingi išrašai, sertifikuotų automobilių pardavėjų praktikoje nėra traktuojami kaip papildoma nauda, tai – savaime suprantamas reiškinys, patikimo pardavėjo ir kokybiško automobilio garantas.
Jis papildo, kad perkant automobilį iš sertifikuoto pardavėjo, vairuotojas visad gauna tinkamas tuo metu vyraujančio sezono padangas ir pilnai paruoštą bei patikrintą automobilį.
Iššūkiai skatina naujų paslaugų atsiradimą
Anot P.Valiukėno, šiame, ekonominių rodiklių svyravimo kontekste, naudotų automobilių rinkos atstovai, norintys išlikti ir sėkmingai vystyti verslą, privalo ne tik sekti tendencijas ir išlaikyti aukštus analitinius gebėjimus vertinant esamą situaciją, bet ir laiku priimti atitinkamus sprendimus.
Visgi, automobilių pardavimo ekspertas papildo, kad kiekvienas iššūkis gali tapti ir galimybe sukurti kažką naujo. Ar tai virtualios automobilių pardavimo platformos sukūrimas, ar naujo modernaus automobilių showroom‘o atidarymas, tiesiog prekybos centre: „Neįprasti pasiūlymai netrunka sulaukti vartotojų dėmesio ir net virsta patogia alternatyva jiems.“
Tiesa, „Longo LT“ vadovas akcentuoja, kad naudotų automobilių verslo atstovams privalu išlikti dėmesingiems, numatyti galimas rizikas ir iššūkius ilguoju verslo laikotarpiu. Taip tikimybė būti užkluptiems netikėtų iššūkių bus sumažinama iki minimumo, o ilgalaikis strateginis planavimas – taps raktu į sėkmę.