Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo pataisas įregistravęs Seimo Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) frakcijos narys Algimantas Dumbrava siūlo įstatyme nurodyti, nuo kokios krovininio transporto masės skaičiuojamas kelių rinkliavos mokestis, tai yra nuo 3 tonų.
Šiuo metu įstatyme yra nurodoma krovininio transporto masė iki 3,5 tonų (įskaitytinai).
Pasak A.Dumbravos, parengti projektą paskatino kaimyninėse valstybėse Latvijoje ir Estijoje taikomi palankesni kelių rinkliavos mokesčiai krovininėms transporto priemonėms negu Lietuvoje.
Jo duomenimis, Latvijoje kelių rinkliavos mokestį moka krovininės transporto priemonės nuo 3 tonų, Estijoje – nuo 3,5 tonų.
„Kadangi Lietuvoje krovininių transporto priemonių parkas yra pakankamai senas dėl žemos įperkamosios galios, todėl kelių rinkliavos mokesčio taikymas krovininėms transporto priemonėms, nurodant nuo kokio tonažo, tai yra nuo 3 tonų, būtų teisingesnis.
Siūlau atsižvelgti ir į kaimyninių šalių Latvijos ir Estijos patirtį, kuriose nurodoma ir nuo kokio tonažo taikomas kelių rinkliavos mokestis krovininėms transporto priemonėms“, – sako įstatymo pataisų autorius Seimo narys Algimantas Dumbrava.
Jis siūlo, kad Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo pataisos įsigaliotų nuo kitų metų liepos 1 d.