Pasak Lietuvos oro uostų Aplinkosaugos skyriaus vadovės Kristinos Greičiūtės, dabar elektromobiliais bus pakeista maždaug penktadalis Lietuvos oro uostų darbinių automobilių. Planuojama, kad iki 2026-ųjų elektriniai sudarys jau pusę, 2029-aisiais – 100 proc. viso transporto parko.
„Ekologiškas transporto parkas yra dalis patvirtintos mūsų NET ZERO strategijos, kuri atliepia Lietuvos oro uostų įsipareigojimus mažinti oro uosto poveikį klimato kaitai. Dėl to palaipsniui į aplinkai draugiškas alternatyvas nuspręsta keisti tiek įmonės darbuotojų naudojamus automobilius, tiek Vilniaus oro uoste keleivius aptarnaujančius autobusus, kurie bus pradėti eksploatuoti po kelių metų, kad žingsnis po žingsnio iki 2030-ųjų taptume neutralūs klimatui“, – teigia K. Greičiūtė.
Lietuvos oro uostai nurodo, kad iš septynių dabar nuomojamų elektromobilių numatyta, kad du bus naudojami Vilniaus oro uoste, keturi – Kauno oro uoste, vienas – Palangos oro uoste. Lietuvos oro uostai pasirinko „Nissan Leaf“ elektromobilius su 62 kWh talpos baterijomis.
K. Greičiūtės teigimu, pasirinktų elektromobilių savybės puikiai atitinka oro uostų darbuotojų poreikius – įveikti atstumus oro uostų teritorijoje, keliauti pas tiekėjus ir pan.
Remiantis gamintojo informacija, „Nissan Leaf“ vienu įkrovimu gali nuvažiuoti apie 385 kilometrus. Greituoju įkrovimu baterija visiškai įkraunama per 90 minučių, o įprastu – maždaug per 8 valandas.
Nauja elektromobilių nuomos sutartis, sudaryta 3 metams, apima visą paslaugų paketą, kuris būtinas saugiai ir tvariai šio transporto eksploatacijai užtikrinti.