Tai, pasak sprendimo projektą parengusių savivaldybės administracijos tarnautojų, „spręstų automobilių statymo problemas bei keistų keliavimo įpročius, taip pat prisidėtų prie Kauno miesto darnaus judumo plano tikslų įgyvendinimo, mažesnių spūsčių ir aplinkai draugiškesnių kelionių po Kauną“.
Tas naujasis – specialus Kauno miesto renginių transporto – bilietas bus integruotas į Kauno mieste vyksiančio renginio bilietą. Specialusis – bus skirtas per 3 val. iki renginio pradžios nuvykti į renginį ir per 3 val. po oficialiai nurodytos jo pabaigos grįžti iš renginio.
Netgi numatyta nuostata, kad už specialaus Kauno miesto renginių transporto bilieto, integruoto į Kauno mieste vyksiančio renginio bilietą, įsigijimą atsakingas renginio organizatorius. Šia nuostata papildomi 2021-ųjų vasarą savivaldybės tarybos patvirtinti Keleivių vežimo vietinio transporto autobusais ir troleibusais Kauno mieste tarifai.
Ar tai reiškia, kad prie bilieto įsigijimo kainos renginio žiūrovams dar bus „brukamas“ ir papildomas specialaus transporto mokestis – po 0,7 euro už galimą „dvigubą“ kelionę autobusu, pavyzdžiui, link „Žalgirio“ arenos, iki renginio vietos, bei atgal jam pasibaigus?
O jei žiūrovas vėluos ir turės iš namų arba darbo lėkti į renginį išsikvietęs taksi, tai ar galės vėliau tikėtis 1,40 euro sugrįžimo į savo sąskaitą arba piniginę, jeigu uolūs organizatoriai jam neleis rinktis ir vers už renginio bilietą mokėti brangiau?
O paskui nepanaudoto bilieto kainą (tiksliau, iš renginio žiūrovo perimtus pinigus) organizatoriai vis tiek perduos transporto įmonei? Taip sakant, dėl „darnaus judumo Kaune“. Arba dar vėliau, kai įvertins administravimo kaštus, ir tarifą didins?
Kitą vertus, koks čia „darnumas“, jei viešasis transportas, kuriuo važinėti kuo dažniau agituojami gyventojai, tarkim, prie vietos, kur tikrai dažniau nei stadione, vyksta tūkstantines minias sutraukiantys renginiai (Nemuno salos), net arti neprivažiuoja?
Matyt, todėl, kad nešmėžuotų tarp kitų, „ne masinio naudojimo“ transporto priemonių Karaliaus Mindaugo prospekte – prestižinėje miesto gatvėje, kurios gražumą ir darną, tikėtina, puikiai galima apžvelgti nuo didingo mero šeimos verslo statinio – „Viči“ pagrindinės būstinės Nemuno krante.
Kita vertus, tarp daugiau nei prieš porą metų ankstesnėje kadencijoje Kauno miesto gyventojų išrinktų politikų patvirtintų viešojo transporto tarifų yra ir lengvatinių.
Maža abejonių, kad renginių žiūrovai, turėdami terminuotus ar kitokius bilietus, garantuojančius pigesnes keliones neįgaliesiems, moksleiviams, studentams bei senyviems keleiviams, sutiks papildomai mokėti brangiau, nes nori varžybų ar koncerto.
Bet apie lengvatas tokiems transporto bilietų turėtojams Aiškinamajame rašte, adresuotame sprendimo projektą turėsiantiems priimti savivaldybės tarybos nariams, nieko nepasakyta.
„Tarybos komitetuose šis projektas dar nesvarstytas, todėl sunku pasakyti, koks gali būti priimtas jo variantas. Tačiau abejoju, ar teiks miestui naudą sprendimas į renginio bilieto kainą įskaičiuoti ir kelionės autobusu ar troleibusu tarifą.
Gal kaip tik tai įneš daugiau painiavos ir padidins biurokratinę naštą. Nes tie, kam tai patogu, ir dabar naudojasi miesto viešuoju transportu, tiek važiuodami į darbus, mokslus, ar renginius.
Keleiviai iš anksto sumoka už keliones arba nusiperka brangesnius bilietus, jeigu nesinaudoja kortele ar programėle, iš vairuotojo.
Turime pabrėžti, kad mes Kaune vis dar važinėjame viešuoju transportu „suretintu režimu“, nes savivaldybės įmonei „Kauno autobusai“ labai trūksta vairuotojų, bet šių metų liepą didinant dirbantiems vairuotojams algas, jos nebuvo pakeltos tiek, kiek prašyta.
Mūsų nuomone, siekiant darnaus judumo, viešasis transportas iš viso turėtų būti mieste nemokamas, tai ir būtų konkretus paskatinimas Kauno gyventojams juo dažniau naudotis“, – portalui „Kas vyksta Kaune“ sakė Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos frakcijos antrojo pagal didumą Lietuvos miesto savivaldybės tarybos narė Vaida Pranarauskaitė.