Gali atrodyti, kad padangų keitimo vajus po lapkričio 10 dienos įprastai praeina, tačiau mechanikas tikina, kad tam įtakos turi ir oro sąlygos, todėl šiemet sezonas prasitęsia.
„Negalėčiau sakyti, kad praeina. Manau, kad šiemet tas sezonas netgi šiek tiek užsitęs. Daug diktuoja ir oro sąlygos, kadangi dar nebuvo nei stipraus sniego, nei šalnų, todėl dar tikrai ne visi yra pasikeitę padangas ir bumas tikrai nesibaigia. Tikrai dar bus klientų ir pirmadienį, yra kas užsirašė. Gal nesuspėjo nusipirkti padangų ar pamiršo pasikeisti“, – sako V.Linartas.
Kartais vairuotojai būna itin savarankiški ir padangas pasikeičia patys, tačiau pašnekovas perspėja, kad reikia būti atidiems, nes galima padaryti klaidų.
„Dažniausiai žieminės padangos būna kryptinės, todėl galima sumaišyti kryptis ir uždėti ne nuo tos pusės. Svarbus ir tinkamas ratų užveržimas. Reikėtų užveržti su dinamometriniu raktu, nes kitaip galima per stipriai užveržti, o tai nėra gerai. Jeigu užveršime per silpnai – gali nulėkti ratas“, – esmines klaidas vardina V.Linartas.
Kartais neužtenka tik pasikeisti ratų, pavairavus ir pastebėjus tam tikrus signalus reikėtų atlikti jų suvedimą.
„Jeigu automobilį tarukia į kažkurią pusę, į dešinę arba į kairę. Jeigu yra netolygus padangų nusidėvėjimas, tada jau reikėtų susirūpinti ir pasidaryti ratų suvedimą“, – pataria V.Linartas.
Pasitaiko atvejų, kai vairuotojai atvyksta pasikeisti padangų, tačiau tik atvykęs pastebi arba gauna pastabą iš mechanikų, kad padangos jau nusidėvėjusios ir reikia pirkti naujas, tačiau ne visi į tai kreipia dėmesį.
„Labai daug tokių klientų nepasitaiko, bet tikrai šiais metais keletas tokių variantų buvo. Kartais pasitaiko, jog klientai vis tiek nesutinka keisti padangų, pasiteisindami, kad automobiliu važinėja nedaug, taip rizikuoja savo ir kitų žmonių gyvybę“, – sako serviso vadovas.
Anot pašnekovo, svarbu atkreipti dėmesį ne tik į padangos nusidevėjimą, bet ir į amžių, nes net visiškai nauja, tačiau sena padanga nebus tokia efektyvi, kokia turėtų būti.
„Vienas svarbiausių kriterijų yra padangos amžius. Netgi perkant naujas padangas. Pavyzdžiui, jeigu padangos yra trejų meų senumo, dažnu atveju pardavėjas parduoda jas ženkliai pigesne kaina, nes guma sukietėja, praranda savo elastines savybes, sukibimą ir panašiai. O dėvint padangas, per 3–5 metus ji tikrai bus praradusi visas savo geras savybes“, – teigia V.Linartas.
Mechanikas perspėja, kad demisezoninės padangos, nors turėtų tikti viskam – netinka niekam, todėl rekomenduoja rinktis tikras žiemines padangas.
„Demisezoninių padangų net nerekomenduoju, nes mūsų klimatui, bent jau Lietuvai, jos yra visiškai netinkamos. Geriau pasirinkti žiemines kietesnio mišinio padangas negu demisezonines, nes jos neturi smulkių įpjovų ir dažnai sukibimas ten sniego ant ledo yra labai labai prastas.
Vasarą ant sausos dangos su jomis dar įmanoma važiuoti, bet žiemą – labai pavojinga. Tai tokių padangų net nerekomenduoju ir net nesu pardavęs“, – vairuotojus perspėja V.Linartas.
Pasak pašnekovo, šiemet padangų kaina drastiškai neaugo, o kai kurių kaina liko tokia pati kaip ir praėjusiais metais.
„Palyginti su praeitais metais, kai kurie matmenys pabrango, kai kurie išliko tokie patys. Tai galiu pasakyti, kad brangimo labai didelio nebuvo. Standartinių matmenų – R15, R16, R17 – vidutinės klasės padangų komplektas kainuoja apie 300 eurų. Aišku, jeigu kalbėsime apie pačias pigiausias kiniškas, klientas gali išversti ir iki 200 eurų už komplektą“, – apie šių metų padangų kainas pasakoja V.Linartas.
Autoserviso vadovas pritaria, kad pasirinkus pigiausias padangas skirsis ir vairavimo malonumas. Be to, padanga tarnaus trumpiau.
„Tikrai taip. Jaučiasi skirtumas, kartu labiausiai ir ilgaamžiškumas. Pigiausios padangos laiko porą metų, būna net ir tiek neatlaiko. Jos būna slidžios, prastesnis sukibimas, prastesnės valdomumo savybės, tai kaina tikrai nėra iš piršto laužta.
Pastebėjau, kad klientai kiniškų padangų vengia ir labai labai retas, kuris perka kiniškas pačias pigiausias padangas žiemai. Žmonės yra linkę pasirūpinti savo saugumu“, – įžvalgomis dalinasi V.Linartas.