Šiame bendrai koordinuotame tarptautiniame patikrinime vienu metu dalyvavo keturių valstybių – Latvijos, Lietuvos, Lenkijos ir Čekijos – kontroliuojančios institucijos.
Nors akcijos metu nebuvo nustatyta labai sunkių pažeidimų, tačiau nerimą keliančių situacijų, galinčių turėti tiesioginės įtakos autobuso keleivių saugumui, pareigūnai užfiksavo. Prieš reisą Čekijos pareigūnams nustačius važiavimą be vairuotojo kortelės buvo taikytos poveikio priemonės, rasta nedidelių autobuso techninės būklės neatitikimų bei kai kuriais Lietuvos kelių ruožais viršytas Kelių eismo taisyklėse nustatytas leistinas maksimalus greitis.
Be to, suderinti tarptautiniai patikrinimai pareigūnams leido pamatyti išsamesnį vaizdą, kaip vykdomas tokio tipo tarptautinis keleivių vežimas.
„Tai puiki prevencinė priemonė, kuri, tikimės, paskatins įmonių vadovus susimąstyti ir tinkamai organizuoti vežėjų vairuotojų darbą įmonėse. O vairuotojams tai dar kartą primins, kad jų rankose visų keleivių saugumas“, – pranešime sakė LTSA Priežiūros departamento patarėjas Remigijus Valatkevičius.
Atsižvelgdama į patikrinimų rezultatus LTSA ir toliau skirs daugiau dėmesio šioms keleivių vežėjų transporto priemonėms ir nustatę pažeidimus taikys poveikio priemones, o esant poreikiui papildomai pasitelks į pagalbą kitų valstybių narių kontroliuojančias institucijas.
„Galime pasidžiaugti pirmu tokio masto bendru, suderintu tarptautiniu patikrinimu, kai keturių valstybių institucijos dirbo išvien. Akcijos apimtis nebuvo didelė, nes pareigūnai visą dėmesį sutelkė į detales, stebėdami konkretaus maršruto vežėjo darbą. Tokio pobūdžio kruopščiai suplanuoti darbai ateityje, tikėtina, bus kartojami, nes matome tokių patikrinimų naudą“, – teigė R. Valatkevičius.
Poreikis suorganizuoti tokio masto patikrinimus kilo po to, kai Panevėžio autobusų stotyje autobuso, vykstančio tarptautiniu reguliariuoju maršrutu Ryga–Praha–Ryga, vairuotojas mirtinai kliudė pėsčiąjį.
LTSA tyrimo metu nustatė, kad autobuso vairuotojas vairavo transporto priemonę klastodamas vairavimo ir poilsio režimo duomenis. Todėl akcijos metu ypatingas dėmesys buvo skiriamas tam, ar nėra klastojami darbo ir poilsio režimo duomenys (manipuliavimo atvejų nustatymas).
Šiuo maršrutu vykstančių autobusų vairuotojų nusižengimai kartojosi, tad atsirado poreikis surengti bendrus, suderintus šalių, per kurias vyko autobusas, patikrinimus.
Tai buvo tarptautinis patikrinimas, tad daug laiko buvo skirta visų keturių valstybių narių kompetentingų institucijų darbo planavimui, patikrinimo vietų ir laikų suplanavimui, veiksmų koordinavimui.
„Tai labai įdomi patirtis, kai jungtinė institucijų pareigūnų komanda sklandžiai galėjo stebėti autobusą, vykstantį per keturias šalis. Mums buvo be galo svarbu, kad viso patikrinimo metu pareigūnų veiksmai netrukdytų autobuso vairuotojui laikytis važiavimo tvarkaraščio, kad važiuojantys keleiviai patirtų kuo mažiau nepatogumų. Džiaugiamės, kad galėjome užtikrinti sklandų patikrinimų procesą“, – teigia R. Valatkevičius.
Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA)keleivių vežimasautobuso vairuotojas
Rodyti daugiau žymių