Dabar toks metas, kai per parą gali pasikeisti keturi metų laikai: ryto sniegą keičia vidurdienio saulė, popiet nušniokščia lietus, o vakare pašąla. Klastingos eismo sąlygos verčia atsargiau vairuoti, važiuoti su gerais ratais. To savo mokinius moko vairavimo mokytoja Vilma Urbietienė.
„Aš moteriškai pasakysiu: žiemą mes irgi renkamės žieminius batukus, kad mūsų kojos neslystų. Padangos – brangiau, atrodo, pataupysime. Bet čia tikrai ne vieta taupyti: visi rinkitės geras, patikimas padangas, kad būtumėte saugūs ir patys kelyje, ir kad kiti būtų saugūs kelyje“, – „Lietuvos ryto“ televizijai šnekėjo V.Urbietienė.
Padangų ekspertas Rytis Pareigis sako, kad daugėja vairuotojų, kurie visus metus važinėja su žieminėmis padangomis. Esą taip taupiau ir paprasčiau.
„Tai turbūt susiję su ekonomine situacija, nes didėja montavimo kaštai, padangų kainos didėja. Visgi padangas keisti reikėtų. Eksploatuoti žiemines padangas vasarą nėra saugu, nes labai skiriasi stabdymo kelias. Tai gali privesti prie didelių nelaimių ar didelių išlaidų automobilio taisymui“, – pabrėžė R.Pareigis.
Mažiau važinėjantiems pardavėjai kartais siūlo pirkti universalaus profilio padangas. Ar geras toks pasirinkimas?
„Visasezoninės padangos naudojamos ten, kur švelnesnės žiemos. Mūsų klimate žiemos ryškios, yra minusinė temperatūra, sniegas, ledas. Visasezoninės padangos nelabai atitinka mūsų klimatą. Mano pasiūlymas vasarą naudoti vasarines, o žiemą žiemines padangas“, – aiškino R.Pareigis.
Draudimo bendrovių atstovai prašo vairuotojų laikytis Kelių eismo taisyklių, vairuoti atsakingai ir saugiai. O įvykus avarijai vertina, ar ji gali būti susijusi su padangomis.
„Jeigu įvyksta įvykis, visada vertiname priežastinį ryšį tarp padangų ir įvykio. Jei priežastinio ryšio nėra, tai neturi jokios įtakos išmokai. Pavyzdžiui, jeigu jūsų automobilis su vasarinėmis padangomis bus pavogtas žiemą, tai neturės jokios įtakos išmokai, tačiau jeigu bandysite stabdyti, o automobilis nesustos dėl to, kad padangos buvo netinkamos, įvertinus visas aplinkybes, tai gali turėti įtakos išmokos mokėjimui“, – kalbėjo „Lietuvos draudimo“ Žalų departamento direktorius Artūras Juodeikis.
Kiekvienas padangų keitimo sezonas kelia rūpesčių aplinkosaugininkams, girininkams. Dar vis gaji barbariška tradicija senas padangas palikti miške.
„Jei nustatomas pažeidėjas ar teršėjas, tai atsakomybė gali svyruoti nuo 30 iki kelių tūkstančių eurų. Tai priklauso nuo padangų kiekio“, – komentavo Aplinkos apsaugos departamento patarėjas Paulius Rutkauskas.
Jeigu naujas padangas pirkote autoservise, ten turi nemokamai priimti sudėvėtas. Pagal naują tvarką, daugiau padangų priima ir stambiųjų atliekų surinkimo aikštelės.
„Dabar kiekvienas asmuo gali nemokamai priduoti iki penkių vienetų senų, netinkamų naudoti padangų. Anksčiau buvo reikalavimas, kad namų ūkis gali priduoti keturias padangas. Dabar reikalavimas palengvintas siekiant paskatinti, kad žmonės neišmestų padangų į pakeles, pamiškes, nepaliktų prie buitinių atliekų konteinerių, o nuvežtų į stambiagabaričių atliekų surinkimo vietas“, – sakė P.Rutkauskas.
Apie miškuose ar pakelėse paliktas padangas, kitas atliekas galima pranešti interneto puslapyje tvarkaulietuva.lt.