Seime – naujas siūlymas skatinti elektrinį viešąjį transportą

2023 m. spalio 26 d. 16:47
Ketvirtadienį Seimo Laisvės frakcijos narys Kasparas Adomaitis registravo Alternatyviųjų degalų įstatymo projektą, kurio pagrindinis tikslas – įpareigoti naftos degalų pardavėjus finansuoti elektrinį transportą, taip skatinant elektrinį viešąjį bei elektrinį krovininį transportą.
Daugiau nuotraukų (1)
Kaip informuoja Seimas, to bus siekiama išplečiant degalų iš atsinaujinančių energijos išteklių (DAEI) apskaitos vienetų sistemos dalyvių ratą, į jį įtraukiant keleivių ir krovinių vežėjus, kurie paslaugas teikia elektrinėmis transporto priemonėmis.
„Suteikiant viešojo transporto operatoriams ir krovinių vežėjams, keleivius ar krovinius vežantiems elektriniu transportu, teisę dalyvauti DAEI vienetų apskaitos sistemoje būtų sukuriama dviguba nauda.
Vežėjai galėtų užsidirbti parduodami sugeneruotus DAEI vienetus už savo transporte sunaudotą elektrą, o gaudami tam tikrą pelną turėtų papildomą motyvaciją toliau investuoti į savo auto parko elektrifikaciją, nes kuo daugiau elektrinio transporto, tuo daugiau elektros įkraunama, tuo daugiau DAEI vienetų gauni ir parduodi“, – tikina Seimo narys K. Adomaitis.
Pasak parlamentaro, viešasis transportas Lietuvoje yra smarkiai subsidijuojamas, nes daugelis keleivių bilietų parduodami lengvatinėmis kainomis. Įstatymo projektas leistų elektriniam viešajam transportui gauti papildomų pajamų bei sumažintų dotacijų ir subsidijų poreikį iš valstybės biudžeto, nes naftos degalų pardavėjai galėtų įsigyti DAEI vienetus iš viešojo transporto operatorių.
„Mažinant transporto sektoriaus poveikį klimato kaitai ir aplinkos oro taršai, iki 2030 m. atsinaujinančių energijos išteklių dalis transporto sektoriuje, palyginti su bendru galutiniu degalų suvartojimu, turi sudaryti ne mažiau kaip 15 procentų. Transporto sektorius Lietuvoje yra didžiausias ŠESD emisijų šaltinis – virš 30 proc., „, – sako k. Adomaitis.
„(...) Šis siūlymas glaudžiai susijęs su ES ir Lietuvos strateginiuose tiksluose keliamais uždaviniais“, – papildo jis.
Rengiant įstatymo projektą buvo atlikta kai kurių sparčiai elektrines transporto priemones įsigyjančių keleivių bei krovinių vežėjų Lietuvoje apklausa. Atsižvelgiant į apklausos rezultatus, anot K. Adomaičio, matoma, kad elektros energijos suvartojimas viešajame transporte Lietuvoje 2022 m. siekė mažiausiai 49 GWh, arba maždaug 0,2 proc. nuo rinkai patiekto dyzelino ir benzino energinės vertės.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.