Tiek naudotų, mūsų šalyje jau registruotų, tiek naujų transporto priemonių pardavimo kiekiai pakilo po 3 proc. Tuo tarpu į šalį įvežamų automobilių kiekis ūgtelėjo 11 proc., lyginant su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus.
Padidėjęs importo kiekis indikuoja apie tai, kad naujų transporto priemonių gamybos terminai trumpėja. Juos lengviau įsigyti vakarų Europos piliečiams, todėl daugiau naudotų automobilių pasiekia ir mūsų duris.
Augant sandorių kiekiams, lygiai tokiu pat ramiu tempu auga ir rinkos apyvarta. Pastaroji per metus išaugo tiek naujų, tiek naudotų transporto priemonių segmentuose. Naujų – 7 proc., naudotų dar daugiau – 13 proc. Kadangi rinkoje pastebimas transporto priemonių kainų stabilizavimasis, apyvartos augimui daugiausiai įtakos davė išaugęs pasirašytų sutarčių kiekis.
Transporto priemonių vidutinė kaina taip pat nebeauga dviženkliais skaičiais, kaip pastaraisiais metais. Šiek tiek ūgtelėjo tiek naujų, tiek naudotų transporto priemonių kaina.
Naudoto automobilio vidutinė kaina per metus augo 600 eurų ir dabar siekia 9 tūkst. eurų. Tai – didžiausia vidutinė transporto priemonės kaina, fiksuota iki šiol, tačiau augimas vyksta stabiliai, iš lėto.
Naujo automobilio vidutinė vertė šiuo metu siekia 38.9 tūkst. eurų. Lyginant su praeitu šių metų metų ketvirčiu, augimas – 1.6 tūkst. eurų.
Trečiąjį 2023 metų ketvirtį kainos kilo beveik visose amžiaus grupėse. Augimas lėtai vyksta. Jis siekia nuo 2 iki 8 proc., todėl galima traktuoti, kad tai ne augimas, o stabilizacija. Kainos kyla tiek dėl bendros visoje Europoje vyraujančios vyraujančios infliacijos, tiek ir dėl augančių naujų automobilių kainų.
Sandorių kiekio augimas, trečiąjį 2023 metų ketvirtį, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus, buvo pastebimas beveik visose amžiaus grupėse. Daugiausiai, 15 proc., arba 1600 sandorių pakilo 11 – 15 metų amžiaus automobilių pardavimai.
Šiek tiek mažiau – 10 proc. augo automobilių iki 1 metų amžiaus pardavimų kiekiai. Tikėtina, kad atsigaunanti naudotų transporto priemonių rinka ir kainų stabilizavimasis paskatino šių modelių paklausą.
Į mūsų šalį įvežamų automobilių amžius ir toliau stabiliai mažėja. Prieš dvejus metus vidutinis į Lietuvą importuotų transporto priemonių amžius siekė 11 metų ir 6 mėnesius, prieš metus – 11 metų ir 2 mėnesius, o šį ketvirtį jau siekia tik 10 metų ir 11 mėn.
Naujų automobilių pardavimai išlieka stabilūs, lyginant trečiąjį 2023 metų ketvirtį su laikotarpiu prieš metus. Sandorių kiekis ūgtelėjo 3 proc., tačiau tai lėmė padidėjęs reeksporto kiekis.
Prieš metus reeksportas sudarė vos 1 proc. visų parduotų automobilių, šį ketvirtį jis numanomai sudaro apie 4 proc. Vidinėje rinkoje parduotų naujų automobilių kiekis sumažėjo vos 3 vnt., lyginant su trečiuoju 2022 metų laikotarpiu.
Populiariausių naujų automobilių modelių lyderių lentelėje ypatingų pasikeitimų nėra. Kaip dažnai nutinka – „Toyota“ modeliai „Corolla“ ir „RAV4“ vėl apsikeitė vietomis. Populiariausias trečiojo 2023 metų ketvirčio automobilis – „Toyota Corolla“. Per 3 mėnesius parduoti 515 modelių.
Populiariausių šio ketvirčio naujų elektromobilių lentelės lyderis – „Volkswagen ID.4“. Per ketvirtį šį modelį įsigijo 47 pirkėjai. Būtent šis automobilis iš lyderio pozicijos į antrą vietą nustūmė „Tesla Model Y“. Parduoti 44 modeliai.
Šį ketvirtį Lietuvoje taip pat buvo įregistruoti ir 3 mūsų šalies keliais dar niekada iki šiol neriedėję elektromobiliai. Du komerciniai: „Nissan Townstar“ ir „Opel Combo-e“ bei vienas aerodinamiškiausių elektromobilių pasaulyje – „Hyundai Ioniq 6“.
Jei į Lietuvą įvežamų automobilių amžiaus statistika jau nebe pirmą ketvirtį rodo vis pozityvesnius skaičius, tai šalies automobilių parkas atvirkščiai – toliau stabiliai sensta.
Prieš metus mūsų šalyje važiuojančio automobilio vidutinis amžius siekė 16 metų ir 5 mėnesius, dabar – 16 metų ir 9 mėnesius. Parkas paseno dar 4 mėnesiais.
Naujų automobilių registracijų kiekiai paskutiniais ketvirčiais vis didėja, todėl yra nemažai vilties, kad tiek mūsų šalies, tiek kitose Europos rinkose matysime augimą. Tačiau pandemijos metu gerokai sumažėję pardavimų kiekiai ir 2022 metais stipriai išsibalansavę skaičiai vis dar atsispindės metiniuose skaičiavimuose.
Reikės laiko, kad rinka grįžtų į lygį, buvusį prieš „Covid-19“ protrūkį. Remiantis EV-volumes.com tinklapio pateikiamais duomenimis, 2023 metais naujų transporto priemonių bus užregistruota 10 proc. daugiau nei pernai.
Naudotų automobilių pardavimai vis dar nepasiekė 2022 metų lygio, tačiau prognozuojama, kad tiek šių metų pabaigoje, tiek kitų metų pradžioje ir toliau turėtų vykti lėtas bei stabilus augimas. Toks, kokį ir matome šiuo metu.
Tuo tarpu naudotų elektromobilių paklausą gali neigiamai paveikti naujų elektra varomų automobilių kainų mažinimai, įvairios subsidijos, geresni finansavimo pasiūlymai ir, žinoma, naujų modelių siūlomi, gerokai didesni viena įkrova nuvažiuojami atstumai.