Kinijoje „Mitsubishi“ turi bendrą gamyklą su koncernu GAC, kurios akcijos padalintos į dvi lygias dalis – pusė priklauso „Mitsubishi“, o kita pusė Kinijos GAC, tačiau ši gamykla savo darbą nutraukė dar pavasarį, gamyba sustojo kovą. Iš įmonės jau atleisti keli šimtai darbuotojų.
Kaip praneša Japonijos naujienų agentūra „Nikkei“, jeigu „Mitsubishi“ prieš penkerius metus Kinijoje per metus parduodavo beveik 150 tūkst. naujų mašinų, tai pernai pasisekė parduoti vos 38 tūkst.
Priežastis gana proziška – jie Kinijos rinkai, kaip ir daugeliui kitų rinkų, siūlo per mažą modelių gamą, o patys automobiliai pernelyg konservatyvūs ir nepakankamai modernūs, nes kinai jau pripratę prie gražiai ir šiuolaikiškai atrodančių, daug elektronikos prigrūstų automobilių.
Kinų gaminamų automobilių modelių gama atsinaujina beveik kas dvejus metus, o japonai iš „Mitsubishi“ laikosi priešingos pozicijos. Jie gamina konservatyvius, ne tokius šiuolaikiškus, bet patikimus automobilius, tačiau panašu, kad patikimumas nebeturi tokios didelės reikšmės.
Pernai Kinijoje iš viso buvo parduoti beveik 27 milijonai naujų mašinų, iš kurių daugiau kaip 5 milijonai varomi elektra. Šiemet elektromobilių paklausa išaugo dar trečdaliu ir jų rinkos dalis iki metų galo gali pasiekti net 30 proc.
„Mitsubishi“ Kinijoje siūlo šešis modelius, iš kurių penki yra visureigįai ir vienas pikapas. Tik vienas iš jų yra elektromobilis. Šie automobiliai kinams yra tiesiog nemadingi.
Bendra japonų ir kinų gamykla netrukus bus perkvalifikuota ir gamins tik kiniskus GEC automobilius, o „Mitsubishi“ pasitrauks iš Kinijos rinkos. Tai ne vienintelė japoniškų automobilių gamintoja palikusi Kinijos rinką – prieš penkerius metus taip pasielgė dar vienas nedidelis Japonijos gamintojas „Suzuki“.