Pasak jo, tyrimo metu išsiaiškinus, kad subsidijos yra taikomos, taip pat bus įvertinta, ar reiktų įvesti specialius muitus kiniškiems elektromobiliams.
„Vakar EK oficialiai pradėjo tyrimą dėl galimai Kinijos taikomų subsidijų elektriniams automobiliams su baterijomis. Jo tikslas yra nustatyti, ar Kinija taiko neteisėtas subsidijas elektromobilių gamybos grandinėje, taip nesąžiningai siekdami paveikti mūsų rinką.
O nustačius tokių subsidijų faktą, išaiškinti ar subsidijos yra rimta grėsmė ES automobilių gamintojams ir įvertinti, ar reiktų įvesti specialius muitus, kurie panaikintų nesąžiningų subsidijų poveikį“, – ketvirtadienį „Žinių radijui“ teigė V. Sinkevičius.
„Vertinant galimą muitų taikymą, bus atsižvelgta į galimą poveikį ne tik gamintojams, bet ir importuotojams, bendrai ES rinkai“, – pridūrė jis.
Kaip paaiškinama EK svetainėje, šis tyrimas turi baigtis per 13 mėn. Laikinieji muitai kiniškiems elektromobiliams gali būti pradėti taikyti praėjus 9 mėn. po tyrimo pradžios, o galutinės antisubsidinės priemonės turi būti pritaikytos iki 4 mėn. po laikinųjų apribojimų įvedimo.
Nusprendus, kad elektrinių automobilių su baterijomis gamyboje yra taikoma nesąžininga praktika, EK gali nustatyti Kinijos automobilių gamintojams 10 proc. didesnius tarifus. Kaip teigia EK pirmininkė Ursula von der Leyen, ES yra pasiruošus ryžtingai reaguoti į tokius rinkos iškraipymus.
„Jeigu rasime įrodymų, kad ES automobilių gamintojų pastangoms trukdo rinkos iškraipymai ir nesąžininga konkurencija, imsimės ryžtingų veiksmų. Mes tai darysime laikydamiesi visų savo ES ir tarptautinių įsipareigojimų, nes Europa laikosi taisyklių tiek savo teritorijoje, tiek visame pasaulyje“, – teigė U. von der Leyen.