Europos Komisijos prezidentė Ursula von der Leyen ir apie tai paskelbė rugsėjo 13 d.
„Mes manome, kad Kinijoje pagaminti elektra varomi automobiliai turi nepagrįstai žemas kainas dėl to, kad jų gamybą smarkiai subsidijuoja Kinijos valstybė. Tai išbalansuoja mūsų rinką ir mes su tuo negalime taikstytis“, – teigė U. von der Leyen, sakydama kalbą Europos Parlamente.
Šis tyrimas pradėtas nepaisant to, kad tai pablogins Europos ir Kinijos santykius. Kinai neabejotinai imsis atsakomųjų priemonių, gali gerokai sugriežtinti Europoje pagamintų automobilių importą į savo šalį.
Kinija smarkiai remia elektromobilių plėtrą. Ji remia tiek žmonės, kurie perka elektra varomas mašinas, tiek ir elektromobilių gamintojus.
Nepaisant to, daugelis elektromobilius gaminančių kompanijų vis dar skundžiasi, kad tai yra nuostolingas verslas.
Kinijos automobilių gamybos milžinas BYD ruošiasi didelei invazijai į Europos rinką, o nuo jo neatsilieka ir MG bei NIO.
Manoma, kad tai smarkiai kirs per tokių masinių automobilius gaminančių koncernų „Stellantis“ ir „Volkswagen group“ pardavimus.
Kinijoje gamintojai patiria didelį spaudimą gaminti daugiau elektromobilių, nors tuo pat metu jų prekybos apimtys šioje šalyje pradeda lėtėti, todėl kinai yra priversti ieškoti kitų rinkų ir daryti tai greitai.
Tai pasijautė ir pačioje Kinijoje, kai gamintojai pradėjo agresyvų kainų karą. Kai kurie jų smarkiai sumažino automobilių kainas, siekdami patraukti pirkėjų dėmesį.
Anksčiau, rinkoje vyraujant automobiliams su vidaus degimo varikliais, apsisaugoti nuo Kinijoje pagamintų automobilių europiečiams padėjo griežtėjančios ekologijos normos, kurios smarkiai didino automobilių kainas ir juos buvo sudėtinga pagaminti techniškai.
Dabar pradėjus elektromobilių erą ir nebelikus vidaus degimo variklių, šios priemonės nebeteko prasmės, todėl ši problema ir vėl tampa aktuali.
Vokietijos ekonomikos ministras Robertas Habekas sveikina šią Europos Parlamento iniciatyvą. Visa tai būtina dėl nesąžiningos konkurencijos.
„Šitos priemonės tikrai neskirtos tam, kad pigūs elektromobiliai būtų išguiti iš Europos rinkos“, – sakė jis.
Jam antrino ir Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) vadovas Sigrid de Vries. Jis sako, kad Kinijoje pagamintų elektromobilių įtaką jau dabar jaučiama Europos rinkoje. O jie čia tik pradeda savo veiklą.
„Beje, mes jau jaučiame ir tai, kad Amerikos automobiliai taip pat pradeda kvėpuoti mums į nugarą ir turi geresnes sąlygas mūsų rinkoje“, – sako S. de Vries.
Tuo pačiu metu ši situacija turi ir negatyvią pusę. Nemažai Europos automobilių gamintojų turi gamyklas Kinijoje ir ten gamina elektromobilius bei juos importuoja į Europą arba ruošiasi tai daryti.
Formaliai ir jie gali patekti į Europos Parlamento ruošiamus apribojimus, dėl to susimąstė ir abejones, išreiškė net keletas koncernų: BMW, „Mercedes“ ir „Volkswagen“ vadovai.
„Mercedes“ kompanijos bosas Ola Källenius tiesiai šviesiai pasakė, kad prekyba turėtų būti laisva. Jam tai labai gali skaudėti, nes „Mercedes“ elektromobiliai jau dabar yra importuojami iš Kinijos.
Taigi kol kas Europos Sąjungos vadovai turi nuspręsti viduje, ką daryti, įvesti apribojimus Kinijoje, pagamintiems elektromobiliams, ar ne, nes dalis Europos gamintojų taip pat pateks į šias pinkles?
Anot „Bloomberg“ naujienų agentūros, kol kas galutinis sprendimas nėra priimtas ir kada bus nuspręsta, ką daryti – neaišku.
ElektromobiliaiEuropos automobilių gamintojų asociacija (ACEA)ES automobilių rinka
Rodyti daugiau žymių