Kaip šiandien labiau apsimoka pirkti naudotą automobilį: ieškoti turguje ar skelbimų portaluose

2023 m. rugsėjo 10 d. 09:31
Keičiantis ir modernėjant visuomenei, keičiasi ir būdai, kuriuos žmonės renkasi norėdami įsigyti automobilį. Nepriklausomybės pradžioje didelį vaidmenį turėjo automobilių turgus. Daugelis tikrai prisimena, kai rinktis naujo automobilio važiuodavo į milžiniškos teritorijos automobilių turgų ar ieškodami skelbimų laikraščiuose. Dabar automobilių dažnai ieškoma internete ir vykstama apžiūrėti tik jau sudominusios transporto priemonės.
Daugiau nuotraukų (8)
Kauno automobilių turgaus vadovas Valentinas Naujanis tikina, kad prekyba turguje šiuo metu yra sumažėjusi, tačiau vis dar intensyviai vyksta.
„Verslas yra sumažėjęs, palyginti kaip buvo prieš 20–30 metų, tai tris ar net keturis kartus mažiau automobilių yra. Tuo metu vykdavo prekyba nuo autovežių, tai dviem aukštais automobilių pririkiuota būdavo. O dabar autovežiais juos palieka ir vėl važiuoja į Europą parvežti kitų.
Iš 10 hektarų teritorijos sumažėjome iki 5 hektarų. Seniau teritorijoje stovėdavo po 300 autovežių, vietos kartais pritrūkdavo. Dabar turime apie 1600 lengvųjų automobilių, o turgaus teritorijoje įsikūrė atskiros aikštelės, kurios savo veiklą vykdo atskirai nuo kitų. Procentaliai jos užima net didesnę teritoriją nei klasikinis turgus“, – pasakoja V.Naujanis.
Be to, pasikeitė ne tik parduodamų automobilių mastai, bet ir klientai. Seniau automobilius gausiau supirkinėjo užsieniečiai iš Vidurio Azijos, dabar renkasi artimesnių šalių piliečiai.
„Anksčiau daugiau pirko žmonės iš Kazakstano, Tadžikijos ar Kirgizijos, dabar dažniau lankosi baltarusiai, ukrainiečiai, užsuka ir lenkai. Tai yra tos rinkos, be Lietuvos, kur automobiliai išvažiuoja.
O į Lietuvą automobiliai dažniausiai atvyksta iš tų pačių šalių, kurios buvo populiarios ir prieš 20 metų, tai Europa – Vokietija, Austrija, dabar automobilių pardavėjai atrado ir Skandinavijos rinką, todėl dažniau galima rasti automobilių iš Suomijos, Švedijos ar Danijos“, – pirkėjų ir pardavėjų rinkos pokyčius atskleidžia V.Naujanis.
Tiesa, klasikinio turgaus pasidalinimą į atskiras aikšteles galėjo lemti ir ne koks turgaus pardavėjų portretas nupieštas visuomenėje – nepatikimo ir bandančio parduoti ne pačios geriausios techninės būklės automobilį.
„Dabar turime 33 atskiras aikšteles, kurias nuomojame turgaus teritorijoje. Ne tik mūsų turgus, bet taip pat ir Vilniaus ar Marijampolės yra padalintas į tokius gardelius. Tokia tendencija populiarėja, nes galbūt pirkėjams atrodo patikimiau. Turguje visokių pardavėjų yra, žmonės kartais bijo, kad automobilį nusipirks, o pardavėjo vėliau neberas.
Tai tokia aikštelė, kurioje yra atidaryta įmonė, atskiras kioskelis, kuriame pirkėją pavaišina kava, oficiali sutartis ir panašiai, ji atrodo patikimiau, nes tada, jeigu automobilis netenkina, gali atvažiuoti ir pareikšti pretenzijas“, – pokyčių priežastis aiškina V.Naujanis.
Kauno automobilių turgaus vadovas priduria, kad verslas lenda iš gūdaus šešėlio į šviesą ir tai gali lemti atskirų įmonių atsiradimą, kad visa veikla būtų oficiali. Be to, šalia turgaus yra išvystyta gera infrastruktūra, kuri patogi tiek pirkėjui, tiek pardavėjui, nes visos reikiamos įmonės yra greta. Galima automobilį patikrinti autoservise, užregistruoti „Regitroje“ ir atlikti techninę apžiūrą.
Plati teritorija su daug aikštelių yra gana patogus būdas ieškoti reikiamo automobilio, nes suteikia galimybę surasti ir apžiūrėti daugiau dominančių variantų.
„Pirkėjai dažniausiai ateina jau nusistatę, kad jiems reikia vienos ar kitos markės automobilio, jie nežiūri jų visų, tačiau jeigu žmogus ieško „Volkswagen“ ar „Škoda“, čia jis suras ne vieną ar du, o gal 50 automobilių, kurie atitiks jo poreikius ir jis galės išsirinkti tinkamiausią.
Kartais atvažiuoja pirkti automobilio pagal skelbimą, tačiau apžiūrėjus jis netinka, bet pirkėjas vis tiek išvažiuoja su nauju pirkiniu, nes randa kitą“, – sako V.Naujanis.
Šalyje pastaruoju metu gana sparčiai populiarėja automobilių pardavimo įmonės, kurios suteikia naudotoms transporto priemonėms garantiją, o pirkėjui aišku, kam prireikus galės išreikšti nepasitenkinimą prekės kokybe.
„Mes tikrai pastebime didesnį susidomėjimą ir klientų srautą, kurie būtent ieško įmonių, kurios suteiktų garantijas ir jis galėtų būti ramus, jog nebus apgautas.
Gaila, tačiau naudotų automobilių rinka pasižymi nesąžiningumu ir jau daug žmonių yra nukentėję, nes įsigyja automobilį su defektu arba pasirašo pirkimą-pardavimą iš užsieniečio, arba įrašo į sutartį mažesnę sumą.
Oficialiose įmonėse tokių dalykų nebūna, jos vertina savo reputaciją“, – patvirtina vienos tokių automobilių pardavimo įmonių „Longo“ vadovas Paulius Valiukėnas.
Jo išdėstytos tokių įmonių pouliariumo priežastys sutampa su V.Naujanio išsakytomis mintimis. Pirkėjai tampa vis atsargesni ir stengiasi sudaryti tokį sandėrį, kuris būtų patikimas tiek finansiškai, tiek atsižvelgiant į automobilio techninę būklę.
„Dažniausiai klientai pasirenka įsigyti iš mūsų, nes mes veikiame oficialiai, pasirašome visus privalomus dokumentus, suteikiame automobiliui garantiją, automobiliai būna tinkamai paruošti, tai yra, patikrinti bei pakeisti tepalai ir filtrai, atlikta techninė apžiūra, automobilis užregistruotas.
Taip pat labai veikia rekomendacijos ir teigiami atsiliepimai, nes laikas yra labai brangus ir jeigu žinai patikimą įmonę, kuri neapgaus, greičiausiai ją ir pasirinksi, nes važiavimas po įvairias aikšteles ar individualius pardavėjus reikalauja labai daug laiko ir tuo pačiu techninių žinių“, – priežastis vardina P.Valiukėnas.
Be to, kartais įmonės, kurios prekiauja naudotais automobiliais, jiems suteikia garantinį laikotarpį, ko turgaus prekeiviai nedaro, todėl tai irgi gali suteikti pirkėjams pasitikėjimo pardavėju.
„Viskas priklauso nuo to, kaip buvo prižiūrėtas automobilis ir kokia jo reali rida, nes vis dar labai daug automobilių Lietuvoje yra su atsuktomis ridomis, jeigu pardavėjas žino, kad rida atsukta, jis supranta, kad gedimas gali pasirodyti žymiai anksčiau.
Taip pat daug priklauso nuo automobilio paruošimo, jeigu jį atsiveži ir įdedi skelbimą, žinoma, kad negali užtikrinti, jog su juo nebus problemų.
Tačiau jeigu atlieki diagnostiką, bandomąjį važiavimą ir reikalingą remontą, tai neturėtų kilti problemų suteikti garantija, tuo labiau, kad tai yra investicija į ateitį, į kliento patirtį“, – sako P.Valiukėnas, pridurdamas, kad pirkiniu patenkintas klientas įmonę rekomenduos ir savo aplinkiniams.
Automobilio paieškas laikraščių skelbimuose pakeitė Lietuvoje labai populiarūs automobilių skelbimų portalai, kurie palengvino procesą.
Skelbimai ten nuolat atnaujinami ir nereikia laukti kitos dienos ar savaitės, kol išeina naujas laikraščio numeris. Portaluose susidubliuoja turgaus prekeivių, įvairių įmonių ir atskirtų žmonių parduodami automobiliai, todėl pasižvalgyti tapo daug paprasčiau.
„Kiekvienas pirkėjas turi savo įpročių, tačiau skelbimų portalai turi kelis svarbius privalumus, kodėl naudojimasis jais neblėsta. Vienas svarbiausių, tai didelė pasiūla vienoje vietoje. Jokioje kitoje fizinėje prekybos vietoje nerasite tiek automobilių, kiek skelbimų portale.
Kadangi Lietuva sąlyginai nėra didelė, geografinė lokacija retai kada būna kliūtis nuvykti ir įsigyti automobilį, net jei gyveni kitoje Lietuvos pusėje.
Taip pat turime itin detalius paieškos filtrus, tad pirkėjai gali lengvai atsirinkti tik juos dominančius automobilius“, – tikina automobilių skelbimų portalo „Autogidas.lt“ vadovas Vytautas Raudonius.
Be to, kad portaluose gausus automobilių pasirinkimas, ten pat galima rasti ir daugiau papildomos medžiagos, kuri padės apsipręsti renkantis naują pirkinį.
„Portale galima rasti ne tik automobilių skelbimų, bet ir patarimų: ką tikrinti perkant, kurie automobiliai patikimi, kur draustis ir panašiai.
O prie kiekvieno automobilio skelbimo dar rasite ir tos transporto priemonės modelio apžvalgą, kuri padės įsitikinti, ar tikrai verta apžiūrėti automobilį“, – privalumą išskiria portalo „Autoplius.lt“ atstovas Gintenis Dauparas.
Žvalgantis elektroninėje erdvėje taip pat nesunku patekti į sukčių pinkles. Pavyzdžiui, paprašius pervesti avansą už sudominusį automobilį, vėliau jo pardavėjas dingsta kaip į vandenį, nors pinigai jau sumokėti. Skelbimų portalo vadovas ragina visus būti kuo atidesniais ir tikrinti visą skelbime pateiktą informaciją.
„Prie kiekvieno automobilio pateikiama išsami informacija, prie daugelio jų yra nurodytas VIN kodas, kuris suteikia galimybę patikrinti automobilio istoriją net neapžiūrėjus automobilio. Tuo pačiu itin aktyviai dirbame tiek sukčiavimo prevencija, tad lankytojai jaučiasi saugiau dėl apgaulių.
Visgi, visuomet akcentuojame, kad išsirinkus automobilį skelbimų portale, prieš pervedant bet kokį avansą, turite apžiūrėti automobilį gyvai, esant galimybei, patikrinti servise, užsakyti automobilių patikros atskaitą. Tai padės maksimaliai apsisaugoti nuo galimų apgaulių“, – įspėja V.Raudonius.
Apie įvairias galimas rizikas perkant automobilį užsimena ir portalo „Autoplius.lt“ atstovas, tačiau, jo teigimu, apgavystės atveju, portalas deda pastangas suteikti pirkėjui kiek įmanoma daugiau informacijos.
„Iškilus problemoms (pardavėjui dingus su avansu, sugedusio automobilio pardavimo atveju ar pan.), jeigu pirkėjas kreipiasi į teisėsaugą, portalas suteiks visą reikalingą informaciją, kuri galimai padės tyrimo eigai“, – sako G.Dauparas.
Neretai interneto vartotojai ieško automobilių ar jų dalių vietose, kuriose lankosi dažnai ir nereikia eiti į papildomą interneto portalą, todėl itin populiaru naudotis socialinio tinklo „Facebook“ suteikiamomis galimybėmis.
Jame gausu įvairių grupių skirtingų automobilių naudotojams, taip pat yra „Marketplace“ (liet. prekyvietės) funkcija, kurioje leidžiama pirkti ir parduoti įvairius daiktus.
Taip reikiamą automobilį ar trūkstamą detalę galima susirasti greitai ir naršant savo socialiniame burbule bei patogiai susisiekti su pardavėju.
Vis dėlto, anot portalo „Autogidas.lt“ vadovo, ši funkcija neatrodo tinkama saugiems pirkimams, nors patys socialiniai tinklai turi teigiamą reikšmę pačiam portalui, nes taip dar labiau padidinama skelbimų sklaida.
„Socialiniai tinklai vaidina svarbų vaidmenį bene visose srityse. Tokie tinklai kaip „Facebook“ yra puikus būdas reklamuoti, dalintis mūsų portale esančiais skelbimais ir matome jo naudą. Patys aktyviai komunikuojame savo skelbimus mūsų bendruomenės puslapyje. Taigi, čia turime didesnę naudą negu grėsmes.
Parduoti automobilį per „Marketplace“ tikrai galima, tačiau automobilio pirkimo procese itin svarbus saugumas, todėl pastebime itin pigių automobilių talpinimą čia“, – teigia V.Raudonius.
Jam pritaria ir G.Dauparas, esą ši funkcija neturi tiek funkcionalumo, kuris leistų ne tik patogiai rasti, tačiau ir palyginti norimą automobilį su kitais, o pirkėjai geriau renkasi patikimus pardavimo portalus. 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.