Artimiausius 7 metus keleivius pakaunėje vežios konkursą laimėjusi bendrovė „Kautra“, kuri įsigijo 71 naują transporto priemonę.
Apie 12 mln. eurų investavę vežėjai nupirko skirtingo dydžio visiškai naujų „Mercedes-Benz“ bei „Temsa“ autobusų.
Išskirtinis jų bruožas – ryškiai smaragdinės spalvos priekinė dalis. Transporto sraute niekam nekils abejonių, kokie tai autobusai.
Vežėjai įvykdė prašymą
Bendrovės „Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas atskleidė, kad spalvos pasirinkimas nebuvo atsitiktinis.
„Kauno rajono savivaldybė labai plačiai naudoja smaragdo spalvą įvairioje atributikoje, todėl išreiškė norą, kad ant autobusų taip pat atsirastų tokių akcentų“, – pasakojo įmonės vadovas.
Pasak jo, specialiomis juostomis autobusų priekinė dalis buvo apklijuota jau Lietuvoje.
Ar tokia dekoracija bus ilgaamžė?
„Juostos gali nukentėti tiek eismo įvykio metu, tiek per ilgą naudojimą, tačiau jas visai nesunku pakeisti naujomis“, – įsitikinęs L.Skardžiukas.
Ieškojo gražesnio sprendimo
„Kautra“ keleivius vežioja ir Druskininkuose. Neseniai į šio kurorto gatves išriedėjo elektra varomos transporto priemonės, kurios nudažytos žalsvai melsva spalva.
„Ieškojome sprendimo, kuris sietųsi su elektra varoma transporto priemone. Kurorto valdžiai pasiūlėme kelis sprendimus ir vieną išrinkome“, – pasakojo L.Skardžiukas.
Tarpmiestiniais maršrutais važinėjantys „Kautros“ autobusai nudažyti balta spalva, o kėbulą puošia įmonės logotipai.
„Svarstėme galimybę imtis pokyčių, tačiau kol kas geresnio sprendimo neradome“, – kalbėjo L.Skardžiukas.
Lėmė kauniečių balsas
Kauno gatvėmis riedantys bendrovės „Kauno autobusai“ autobusai nudažyti raudona, troleibusai – žalia spalva.
Bendrovės generalinis direktorius Mindaugas Grigelis prisiminė, kad tokį pasirinkimą lėmė kauniečių nuomonė. Prieš du dešimtmečius jiems buvo pasiūlyta balsuoti dėl spalvų ir kauniečiai išreiškė norą, kad autobusai būtų dažomi raudona, troleibusai – žalia, o mikroautobusai – geltona spalva.
M.Grigelis mano, kad toks sprendimas atspindi ir kauniečių patriotinius jausmus, nes pasirinkimas sutapo su Lietuvos trispalvės spalvomis. Keisti miesto viešojo transporto spalvų nesvarstoma. Įmonės vadovas gyrė Kauno rajono savivaldybės pasirinkimą rinktis smaragdo spalvą.
„Autobusai gražiai atrodo, o keleiviams aiškiai matyti, kurio vežėjo transporto priemonė rieda gatve“, – svarstė M.Grigelis. Kartais tai labai svarbu, kai gaunama keleivių pretenzijų dėl paslaugų kokybės, tačiau klaidingai nurodomas vežėjas.
Kuo ryškiau autobusas atrodo, tuo geriau
„Viešojo transporto priemonių spalvos turi būti išskirtinės ir kuo ryškesnės, kad išsiskirtų miesto fone. Tokios nuostatos laikosi tiek dauguma Lietuvos, tiek užsienio šalių savivaldybių.
Dažniausiai tos pačios šalies miestų pasirinktos spalvos būna skirtingos, tačiau kartais ir sutampa.
Keleiviams gerokai lengviau iš toli pamatyti ryškiomis spalvomis nudažytas transporto priemones, tačiau dar svarbiau saugumas.
Tyrimai atskleidė, kad ryškiomis spalvomis nudažyti autobusai gerokai rečiau patenka į eismo įvykius, nes jie tiesiog geriau matomi kitiems eismo dalyviams“, – komentavo Gintaras Nakutis, Lietuvos keleivių vežimo asociacijos prezidentas.