Prieš aštuonerius metus įsisiūbavęs „dyzelgeito“ skandalas privertė įvairių šalių vyriausybes peržiūrėti dyzelinių automobilių politiką. Daugelio automobilių gamintojų gamoje nebeliko dyzelinu varomų automobilių, tačiau „Mazda“ galvoja kitaip, pranešama „Žinių radijo“ laidoje „Piko minutės“.
Duodamas interviu leidiniui „Car Expert“, vienas iš „Mazda“ pagrindinių inžinierių Mitsuru Wakiie sakė, kad „Mazda“ gamins ir pardavinės dyzelinius automobilius tol, kol jie turės bent kokią paklausą ir japonai sugebės pagaminti dyzelinius variklius, atitinkančius ekologijos standartus.
Taigi japonų kompanija, kuriant naujus automobilių modelius, pirkėjams stengiasi pasiūlyti ir versijas su dyzeliniais varikliais. Pavyzdžiui, neseniai debiutavęs „Mazda CX-90“ turi ir dyzelinę versiją.
Tiesa, tokia versija siūloma ne visose rinkose, pavyzdžiui, šio modelio mūsų rinkoje nėra. Užtat mažesnį variantą „Mazda CX-60“ galima nusipirkti ir su dyzeliniu varikliu.
Reikia pažymėti, kad nors Europoje egzistuoja naujų automobilių su dyzeliniais varikliais paklausa, tačiau ji juntamai mažėja.
Dar prieš šešerius metus dyzeliniai automobiliai sudarė beveik pusę visų naujų automobilių rinkos Europoje. O šių metų birželį dyzelinius variklius rinkosi vos 13 proc. naujų automobilių pirkėjų.