Ministro teigimu, iki šiol vykdytų priemonių, skatinančių mažinti naftos degalų vartojimą bei šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijas transporto sektoriuje, nepakako.
„Emisijų mažinimo tikslus Seimas patvirtino prieš dvejus metus priimdamas Klimato kaitos darbotvarkę. Išmetimų gali mažėti tik naudojant mažiau degalų, todėl naujai registruoti pasiūlymai įpareigoja transporto sektoriaus įmones sumažinti degalų suvartojimą“, – sakė jis.
S. Gentvilas pažymi, kad pernelyg didelis ir nepaisant Klimato kaitos darbotvarkės nemažėjantis naftos degalų vartojimas sukelia neigiamų pasekmių: išlieka šalies energetinė priklausomybė nuo iškastinio kuro importo, vis aktualesnė tampa transporto sukeliamos taršos problema.
„Be to, vartodami naftos degalus, netiesiogiai remiame naftą eksportuojančias valstybes ir tironiškus režimus kaip Rusija, kurie pajamas iš naftos pardavimo naudoja karams finansuoti ir demokratiniams judėjimams savo šalyse malšinti“, – pabrėžė politikas.
Aplinkos ministerijos duomenimis, degalų vartojimas Lietuvos transporto sektoriuje nuo 2005 iki 2021 m. išaugo daugiau nei 45 proc. Tačiau jeigu šalyje nuo 2021 iki 2030 m. degalų vartojimas sumažėtų 41 proc., tai leistų 2005–2030 m. laikotarpiu pasiekti 14 proc. sumažėjimo rodiklį ir išlaikyti taršos mažinimo įsipareigojimą Europą Sąjungai, sako ministras.
Skelbiama, kad parengti įstatymų pakeitimų projektus palaiko beveik 60 Lietuvos verslo asociacijų, mokslo ir tyrimo institucijų, organizacijų ir verslo įmonių, kurios susivienijo į bendrą iniciatyvą „41 proc. mažiau naftos“.