Susisiekimo viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė teigia, kad toks autonominių technologijų panaudojimas tai Lietuvos lyderystės Europoje parodymas. Taip pat ji tikisi, kad dar 2018 metais sudarius sąlygas autonominiam transportui ir į Vilniaus gatves paleidus šiuos pristatymo automobilius, bus padėtas pamatas tolimesnei technologijos plėtrai ir inovacijoms.
„Aš nepaprastai džiaugiuosi, kad Lietuvoje turėsime jau praktiškai naudojamų autonominių technologijų. Ne visi turbūt žino, kad Lietuvoje jau nuo 2018 metų įstatymu yra sudarytos sąlygos autonominiam transportui. Natūralu, kad technologijoms vystantis nepaprastai greitai, mes ir priartėjome prie realių pavyzdžių Lietuvos keliuose“, – antradienį žurnalistams teigė A. Vaiciukevičiūtė.
„Aš tikiuosi, kad ši lyderystė ir pirmas bandymas paleisti autonominius automobilius Vilniaus gatvėmis yra tik pradžia ir jau po kelerių metų mes matysime daugybę inovacijų, kuriomis galėsime didžiuotis“, – paminėjo ji. Taip pat viceministrė paminėjo, kad 5G ir autonominių technologijų inovacijų paramai yra paruošti skirti 25 mln. eurų.
„Kitas svarbus dalykas yra tai, kad mes ne vien tik siekiame sudaryti sąlygas, ne tik norime turėti kokybišką internetą, kuris atvertų visiškai kitokias kokybines galimybes daiktų interneto pasaulyje, bet mes taip pat esame iniciavę „Sandbox“ projektą, kuriuo valstybė yra pasiruošusi skirti 25 mln. eurų būtent tokių inovacijų pritaikomumui ir praktiniam panaudojimui Lietuvoje“, – sakė ji.
Automobilius sukūrusios Estijos įmonės „Clevon“ pardavimų projektų vadovas Mart Mathisen paaiškino, kad šie automobiliai miesto gatvėmis galėtų judėti iki 50 km/val. greičiu, tačiau siekiant užtikrinti maksimalų saugumą, jų greitis Vilniaus mieste kuriam laikui bus sumažintas iki 25 km/val. Anot jo, dėl tokio mažo greičio buvo sutarta su Susiekimo ministerija.
Numatyta, kad šie automobiliai iš Mindaugo gatvėje esančio prekybos centro IKI judės Senamiesčio ir Naujamiesčio gatvėmis.