Perkančius automobilį ragina būti atidžius: pardavėjai rado būdą nuslėpti trūkumus

2023 m. birželio 24 d. 13:53
Valdas Juozas Vilūnas
Automobilių ridos klastojimas yra seniai įsišaknijusi bėda. Nors už tai numatyta baudžiamoji atsakomybė, tačiau techninės apžiūros metu tai vertinama kaip mažas trūkumas.
Daugiau nuotraukų (2)
Jeigu jūsų ne naujo, o iš kelinto pardavėjo pirkto automobilio odometras rodo mažus skaičius – netikėkite. Dažnas pardavėjas, siekdamas naudos ir norėdamas apgauti pirkėją, ridą prieš parduodamas pakoreguoja.
„Dažniausiai skirtumas būna 150 – 230 tūkstančių km nuo faktinės ridos, bet buvo ir išskirtinis atvejis – atsuko 660 tūkstančių“, – patirtimi dalijasi „Autopretenzijos“ vadovas Ramūnas Mackevičius.
Vidutiniškai europietis per penkerius metus nuvažiuoja apie 300 tūkstančių kilometrų, todėl legenda, kad pagyvenusi pora važinėjo tik į bažnyčią netikėkite. Automobilio ridą ir techninę būklę prieš perkant būtina patikrinti visais įmanomais būdais.
„Mes remiamės tik patikimais duomenų šaltiniais, tai – oficialių įmonių atstovų informacija. Pavyzdžiui, „Carvertical“ arba „AutoDNA“ negalime remtis 100 proc. Dažniausiai iš klientų girdime, kad kartais ten istorijos dubliuojasi, pasikartoja tie patys įvykiai, o ridos istorija vaikščioja aukštyn žemyn“, – sako „Moller Auto Vilnius“ naudotų automobilių pardavimo vadovas Žilvinas Rubliauskas.
Sumažindami ridą pardavėjai slepia nematomus trūkumus, kurių remontas kainuos daugiau, nei tikisi pirkėjas.
„Ridos klastojimas yra pripažintas nusikaltimu, nors iškeltų bylų vis dar nėra daug, bet vis daugiau, bent jau mūsų klientų, informacijos apie suklastotą ridą perduodama policijos pareigūnams“, – tikina R. Mackevičius.
Per metus techninės apžiūros centrai nustatė 7 tūkst. ridos neatitikimo atvejų, kai automobilio odometro rodmenys buvo mažesni nei prieš dvejus metus. Ne visada dėl to būna kalti automobilių savininkai.
„Rašome, kad nedidelis trūkumas ir tai bus daroma dar dvejus metus iki 2025 liepos mėnesio. Tikimės, kad per dvejus metus rasime kaip išspręsti ridos klastojimo bėdą“, – viliasi Techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ atstovas Renaldas Gabartas.
Nauji automobiliai ridą fiksuoją keliuose vienas nuo kito nepriklausomuose įrenginiuose, todėl net „atsukus“ odometro rodmenis kuriame nors iš jų liks tikroji automobilio rida. Apie neatitikimus reikėtų pranešti policijai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.