Iš žinomo pardavėjo automobilį įsigijęs vilnietis pateko į nepavydėtiną situaciją: negali patikėti tuo, kas nutiko

2023 m. birželio 23 d. 14:26
Vilnietis Evaldas (vardas pakeistas, tikrasis – redakcijai žinomas) kreipėsi į lrytas.lt redakciją, nes jaučiasi apgautas, kad perkant automobilį jam esą nebuvo pranešta apie eismo įvykius, kuriuose automobilis dalyvavo. Vis tik mašiną pardavusios įmonės atstovai tikina, kad visi automobiliai prieš parduodant yra išsamiai patikrinami ir atitinka visus saugumo garantus.
Daugiau nuotraukų (3)
Pirko sūnui
Vyras prieš keletą metų nusprendė nupirkti sūnui, kuris buvo neseniai įgijęs vairuotojo pažymėjimą, automobilį, todėl dairėsi naudoto, tačiau tvarkingo ir saugaus. Deja, jo teigimu, vėliau teko nusivilti.
„Sūnui suėjo 18 metų, norėjau nupirkti automobilį. Nusprendėme, kad reikia saugios, tvarkingos, tik kelių metų senumo“, – pokalbį pradėjo vyras.
Nuvykus į „Moller Auto Keturi žiedai“ pirkėjai gavo pasiūlymą nusipirkti automobilį „Audi Q5“, jį apžiūrėjus sandoris įvyko. Ir tik vėliau patikrinus automobilio istoriją paaiškėjo, kad jis ne toks, kokio tikėtasi.
„Davė pasiūlymą „Audi Q5“, nedaug pravažiavus dar patikino, kad mašina tvarkinga, be autoįvykių. Praėjus porai metų, sūnus automobilio istorijos ataskaitoje pamatė, kad buvo penkios avarijos, o sakė, kad nėra daužta“, – apmaudo neslėpė vyras.
Evaldas pasakoja, kad susisiekus su įmone, kuri pardavė automobilį, jų darbuotojai esą pranešė, kad perkant automobilį yra informuojama apie jo istoriją, o konkretus darbuotojas, kuris pardavė automobilį, šiuo metu jau nebedirba.
„Pasakė, kad nežino ką kalbėjome, nes darbuotojas buvo atleistas, o mes esą buvome informuoti“, – sako vyras, ir priduria, kad sutartyje smulkiomis raidėmis parašyta, kad su mašinos būkle jis buvo supažindintas.
Vis dėlto, jis neslepia apmaudo: „Pirkau, kad su „žaliu lapu“ saugiai važinėtų ir visos sistemos veiktų. Apie kokį saugumą galima kalbėti?“.
Įvykius pripažino
Pasak Evaldo, vėliau įmonė patvirtino, kad jo pirkta transporto priemonė dalyvavo keliuose eismo įvykiuose, bet jie stipriai automobilio ir jo saugumo nepažeidė.
„Pasakė, kad eismo įvykių buvo, bet jie nereikšmingi, nedidelės žalos sumos, bet kaip nedideli, jeigu stogas daužtas?“ – stebisi vyras.
Jis teigia, jog ataskaitoje nurodoma, kad visi eismo įvykiai pažeidė skirtingas automobilio puses. Nors apie tai pranešus įmonei jos darbuotojai su vyru bendrauti neatsisako, bet jau pusantro mėnesio niekaip negali surasti sprendimo.
Portalui lrytas.lt susisiekus su „Moller Auto Keturi žiedai“, įmonės generalinis direktorius Tomas Miliūnas patikino, kad informacija apie automobilių istoriją klientams yra suteikiama.
„Automobilio pardavimo proceso metu mūsų konsultantai suteikia klientui visą pageidaujamą informaciją apie automobilio techninę būklę, įskaitant informaciją apie tai, ar automobilis buvo patekęs į kelių eismo įvykį, kokie remonto darbai jam buvo atlikti anksčiau ir kita“, – teigia T.Miliūnas.
Jis priduria, kad klientas iš tiesų į juos kreipėsi su pretenzija dėl automobilio, tačiau tik praėjus 3 metams po jo eksploatavimo, iš viešų šaltinių sužinojus faktą apie transporto priemonės turėtus eismo įvykius.
T.Miliūno teigimu, iki to laiko jokių pretenzijų dėl automobilio būklės įmonė nebuvo gavusi, o automobiliai parduodami tik įsitikinus, kad jų būklė atitinka visus keliamus techninius, saugumo ir kitus reikalavimus.
„Norime patikslinti, kad prieš pateikiant naudotą automobilį perpardavimui „Moller Auto“ atstovybėse, jam atliekama pilna techninė apžiūra, taip pat patikrinama ir automobilio istorija. Šiuo metu mūsų servisuose automobilio techninė apžiūra atliekama įvertinant automobilio atitiktį 130 skirtingų kriterijų“, – informuoja T.Miliūnas.
Neranda sprendimo
Evaldas tikina, kad prašė įmonės suteikti jam nedaužtą automobilį su rida, kuri atitiktų dabartinę jų pirkto ir naudoto automobilio „Audi Q5“, tačiau atsakingi asmenys pasiūlė alternatyvas.
„Pasakiau, kad duokite nedaužtą su panašia rida. Sakė, kad gerai, pamąstys, bet praėjus dviems savaitėms pareiškė, kad tai yra sunkiai įgyvendinamas tikslas, nes šiuo metu tokių automobilių neturi“, – sako vyras.
Jis tikina, kad įmonės advokatas siūlo tartis, vėliau gavo pasiūlymą, kad gali gauti kompensaciją, bet tokia išeitis pirkėjui nepatiko.
Vyras priduria, kad esmė ne piniguose ar kitame automobilyje, o pačiame fakte, jog nebuvo informuotas apie tikrą automobilio būklę, nes tada net nebūtų pirkęs tokios transporto priemonės ir dar už ją permokėjęs.
„Kam pirkti kažką, ką gali nusipirkti „Autoplius“, tik už mažesnę kaina?“ , – klausia Evaldas.
Įmonės direktorius tikina, kad siekiama situaciją išspręsti taikiai, todėl automobilį yra siūloma išpirkti, tačiau prieš tai reikia įvertinti jo techninę būklę.
„Siekdami išspręsti susidariusią situaciją taikiai, abipusio bendradarbiavimo būdu, pasiūlėme automobilį iš kliento atpirkti. Atsižvelgiant į tai, kad automobilis kliento buvo naudojamas trejus metus ir mes nežinome jo dabartinės faktinės techninės būklės, paprašėme kliento pristatyti jį į „Moller Auto“ servisą techninei apžiūrai“, – teigia T.Miliūnas.
Jo teigimu, klientas tokio pasiūlymo atsisakė, o į pasiūlymą atlikti automobilio techninę apžiūrą kitame servise – atsakymo dar nesulaukė.
Vyras sako, kad artimiausiu metu jis pasinaudos vienu iš šių pasiūlymu ir bandys pristatyti automobilį techninei būklei nustatyti, tačiau patikina, kad pasiūlymas jį išpirkti jam nėra itin tinkamas, todėl ir toliau bandys siekti labiausiai tinkančio varianto – panašaus automobilio, nes dabartinį jis ir pats gali parduoti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.