Pats darbymetis
Prasidėjus vasarai, miestų gatvės pratuštėja, tačiau autobusuose keleivių srautas išauga ir jie keliauja ne tik į pajūrį, tačiau ir kitais tarpmiestiniais maršrutais.
Pasak keleivių pervežimo įmonės „Kautra“ generalinio direktoriaus Lino Skardžiuko, vasarą susisiekimo poreikis išauga. Gegužės–rugsėjo mėnesiais į autobusus suplūsta beveik dvigubai daugiau keleivių, palyginus su likusiais metų mėnesiais.
„Keleivių srautas išauga ir labai stipriai. Žmonės keliauja ne tik į pajūrį, tačiau ir kitus kurortinius miestus, ar važiuoja ten, kur vyksta įvairūs renginiai, padidėja ir srautas tarp didesnių miestų, nors ten sezoniškumas ir neturi didelės įtakos“, – sako L.Skardžiukas.
Kaip teigia „Kautros“ direktorius, vasarą kryptys į Palangą, Klaipėdą ar Nidą sulaukia didelio keleivių susidomėjimo ir tam įtakos gali turėti atostogų metas, tačiau susisiekimas tarp kitų miestų taip pat neslobsta. Ypač tarp tokių kaip Kaunas–Vilnius, kurie neretai yra naudojami darbo reikalams.
„Jeigu žiūrėsime į miesto susisiekimą ir tarpmiestinį, tai pamatytume, kad pačiame mieste žmonių mažiau, tam įtakos gali turėti ir atostogų metas, bet tarpmiestinio susisiekimo maršrutais – vasarą mums pats darbymetis“, – teigia L. Skardžiukas.
Keleiviams – atostogos
Kita keleivių pervežimo bendrovė „Toks“ dar birželio 1 d. pranešė apie pasikeitusius maršrutus. Atnaujinami reisai į Nidą, Palangą ir Šventąją. Maršrutas iki Klaipėdos nuo šiol veš ir iki Palangos, o reisas iki pastarosios pratęsiamas iki Šventosios.
„Jau jaučiama vasaros sezono pradžia. Paleidome maršrutus į pajūrį. Autobusai dar neprisirenka pilni, tačiau stebime keleivių poreikius ir reguliuojame srautus autobusų talpomis. Pavyzdžiui, jeigu matome, kad bilietai išperkami, leidžiame didesnį – 70 vietų – autobusą“, – sako įmonės „Toks“ vadovas Arūnas Indrašius.
Sumažinama maršrutų iš Vilniaus į Kauną, Rokiškį ir Panevėžį. Tam įtakos turi atostogos ir pasikeitęs sezonas.
„Tokie maršrutai irgi yra sezoniniai, skirti studentams ar darbiniams reikalams, tai jie nusiima, nes daug žmonių atostogauja. Mažesnis poreikis keliauti į tokius miestus, didesnis dėmesys vasarą vis tiek skiriamas pajūriui“, – tokį sprendimą paaiškina A.Indrašius.
Keleivių judėjimas priklauso nuo oro sąlygų, tad ir keleivių vežėjai juokauja, kad reiktų stebėti orų prognozes. „Oro sąlygos turi įtakos žmonių judėjimui. Jeigu oras geras – juda daugiau, jeigu lyja ar sninga, tuomet juda mažiau“, – pasakoja L.Skardžiukas.
Vežasi papildomas transporto priemones
Žmonės, kurie išsiruošia į kelionę autobusu neretai kartu su savimi pasiima ir papildomą transporto priemonę, su kuria judės išlipęs iš autobuso.
A.Indrašiaus teigimu, tokia paslauga populiariausia tuose reisuose, kurie važiuoja į pajūrį, nes žmogui yra patogu pasikabinti dviratį ant autobuso, o vėliau nesukti galvos, kaip judėti poilsiavietėse.
Į keleivių poreikį vežtis dviratį ar kitą transporto priemonę atsižvelgiama ir net pasiūloma alternatyva, jeigu ji į autobusą netelpa.
„Suteikiame galimybę kartu vežtis dviratį, turime jiems pritaikytą įrangą ir vežame nemokamai. Taip pat, vežame dviračius ir bagažo skyriuje. Galima vežtis ir elektrinį paspirtuką, bet jeigu jie yra išskirtinės konstrukcijos, pavyzdžiui itin dideli ar sunkūs, tuomet vietoje sprendžiame ar galime jį priimti, kad nenukentėtų ir kitų keleivių bagažas, jam liktų vietos“, – tikina L.Skardžiukas.
Jis priduria, kad ten, kur vežtis dviračius paklausa yra didžiausia, rekomenduojama atlikti rezervaciją. Ji yra mokama, tačiau tuomet dviratis užtikrintai turi galimybę keliauti kartu.
„Pavyzdžiui, maršrutais į Neringą ar Nidą, norint vežtis dviratį siūlome atlikti rezervaciją. Tada, jeigu nutinka taip, kad nelieka vietos, suteikiame galimybę jį pristatyti kitu metu per autobusų siuntas nemokamai“, – informuoja L.Skardžiukas.
Naudojantis autobusų „Toks“ paslauga gabenti dviratį jam reikia papildomai nusipirkti vežimo bilietą, taip pat papildomą transporto priemonę galimą siųsti kaip siuntą.
Kitokios kelionės
Anot A.Indrašiaus, į kitus miestus vežti dviračių nėra tokio didelio poreikio, tačiau pasitaiko pramogautojų, kurie keliauja dviračiu, o namo grįžta autobusu.
„Būna sugalvoja grupė žmonių nuvažiuoti dviračiais į Anykščius ar Trakus ir tuomet grįžti atgal autobusu, bet pagrinde – pajūris“, – apie dviračių vežimo paslaugos aktualumą pasakoja A.Indrašius.
„Kautra“ savo svetainėje net yra pateikusi keletą maršrutų tokios pramogos megėjams, kuriose siūlo keliauti pusiau dviračiu – pusiau autobusu.
„Pavyzdžiui, yra toks maršrutas, nuvykti autobusu į Anykščius, iš ten dviračiu pasiekti Uteną, o iš jos atgal grįžti autobusu“, – pasakoja L.Skardžiukas.
Yra maršrutų ir pajūryje. Pavyzdžiui, galima nuvykti autobusu į Klaipėdą, dviračiu numinti iki Juodkrantės ar Nidos, o kitą dieną autobusu grįžti atgal.
Yra pasiūlymų ir nenorintiems keliauti prie jūros. Pavyzdžiui, autobusu nuvykti į Raudonę, ten su dviračiu važiuoti iki Jurbarko, aplankant Panemunės pilį ir piliakalnius ir autobusu sugrįžti atgal.
Rezervacija dviračio vietai „Kautroje“ kainuoja 5 eurus, tačiau jos neatlikus, dviratį galima vežtis nemokamai, jeigu yra vietos. Kita įmonė – „Toks“ dviračių už tokią paslaugą taip pat prašo 5 eurų, tačiau galimybės jį vežti nemokamai – nėra.