Anot Seimo narės „laisvietės“ Ievos Pakarklytės, pasikeitus tarifams, papildomai į šalies biudžetą tikimasi surinkti apie 40 mln. eurų (prie dabar surenkamų 90 mln.).
„Naudotojo mokesčių dydžiai nebuvo peržiūrėti nuo 2015 m., laikotarpis gana ilgas – daug kas per tą laiką keitėsi. Ir tie kriterijai, į kuriuos atsižvelgiama, kaip skaičiuojamas mokesčio dydis, kokia transporto priemonės emisijos klasė, svoris, metai – daugiau dedamųjų ir labiau įgyvendinamas principas – teršėjas moka. Labiau atliepia esamas aktualijas“, – sakė Seimo narė Ieva Pakarklytė.
Skelbiama, kad už naudojimąsi vietinės reikšmės keliais kelių naudotojo mokestis nebus mokamas. Šio mokesčio nereikės mokėti ir už naudojimąsi magistraliniais keliais važiuojant grynaisiais elektromobiliais ir vandenilio dujomis varomais automobiliais.
Įstatyme taip pat reglamentuotas atsiskaitymas su valstybinės reikšmės kelių valdytoju už jo teisėtu pagrindu valdomose elektromobilių įkrovimo stotelėse suteiktas elektromobilių įkrovimo paslaugas.
Nustatyta, kad asmenys, kurie naudojasi valstybinės reikšmės keliuose šių kelių valdytojo teisėtu pagrindu valdomomis elektromobilių įkrovimo stotelėmis, už suteiktas elektromobilių įkrovimo paslaugas atsiskaito su valstybinės reikšmės kelių valdytoju.
Elektromobilio įkrovimo paslaugos kainos dydžio apskaičiavimo metodiką nustato susisiekimo ministras.
Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo pataisoms pritarė 90, prieš balsavo du, susilaikė 26 Seimo nariai.
Įstatymo pakeitimai įsigalios nuo kitų metų sausio 1 d.