„Vertinant švieslenčių pilotinio projekto metu atliktos apklausos rezultatus, pastebėta, kad šios švieslentės keleiviams, iš tiesų, tiko ir patiko – 92 proc. vilniečių atsakė, kad švieslentės yra patogesnės nei cilindruose įrengti tvarkaraščiai, o 95 proc. apklaustųjų palaiko šių švieslenčių įrengimą.
Šios idėjos tikrai neatsisakėme, švieslenčių plėtra numatyta ir jau visai netrukus planuojame paskelbti rinkos konsultaciją“, – sako Greta Vasiliauskaitė, JUDU Komunikacijos specialistė.
Prieš metus elektroninio rašalo švieslentės su saulės moduliais buvo įrengtos Lvivo ir Nacionalinės dailės galerijos stotelėse. Šios švieslentės rodo tvarkaraščius realiu laiku, naudoja mažiau elektros ir yra atsparesnės besikeičiančioms oro sąlygoms.
Vilniuje anksčiau testuojamas e-popierius susideda iš dviejų dalių. Pirmoje dalyje realiu laiku rodomi viešojo transporto išvykimai. Kadangi viešasis transportas yra aprūpintas GPS duomenimis, sistema rodo išvykimus realiu laiku – panašiu pagrindu, kaip dabar stotelėse esančios elektroninės švieslentės. Tai įmanoma palydovinių siųstuvų dėka, kurie apdoroja duomenis. Todėl galima numatyti, po kiek minučių autobusas atvyks į stotelę.
Antroje dalyje rodomi viešojo transporto tvarkaraščiai. Juos e-popieriuose galima keisti centralizuotai iš vienos vietos, beveik iš karto. Jie yra prijungti prie tinklo ir dėl to darbuotojams, pasikeitus tvarkaraščiui ar maršrutui, stotelėse nereikia keisti popierinių tvarkaraščių rankiniu būdu.
Panašūs sprendimai jau yra išbandyti ir taikomi tokiose šalyse kaip Australija, JAV, Vokietija, Izraelis, Suomija ar Portugalija. Gerinant viešojo transporto kokybę tiksli informacija apie viešojo transporto atvykimo į stotelę laikus keleiviams yra vienas svarbiausių kriterijų.