Bendrame pareiškime teigiama, kad numatomi anglies monoksido ir azoto oksido emisijų ribojimai privers gamintojus investuoti per daug pinigų ir neleis efektyviai atsisakyti vidaus degimo variklių naudojimo iki 2035 m. Šalys reikalauja iš viso atsisakyti „Euro 7“ reikalavimų.
„Mes reikalaujame atsisakyti naujų ekologijos apribojimų automobiliams“, – sakoma bendrame pareiškime.
Jeigu šis būtų patenkintas, ES siekis iki 2050-ųjų tapti klimatui neutraliomis šalimis praktiškai būtų neįgyvendinamas.
„Euro 7“ standartas buvo ruošiamas tam, kad iki minimumo būtų sumažintas ne tik anglies dvideginio, bet ir kitų teršalų – anglies monoksido ir azoto oksido – emisijos.
Be to, naujais standartais siekiama gerokai apriboti tokių dalelių kaip gumos nuo padangų ir dalelių nuo stabdžių kaladėlių patekimą į atmosferą.
Nauji „Euro“ standartai turėjo būti paskelbti jau seniai, tačiau yra vis atidėliojami. Tai turi būti galas vidaus degimo varikliams nuo 2035-ųjų.
Paskutiniu metu Vokietija pareikalavo įtraukti galimybę naudoti vidaus degimo variklius, kurie būtų varomi sintetiniais degalais.
Pasigirsta vis daugiau kalbų, kad uždraudus automobiliu su vidaus degimo varikliais darbo netektų tūkstančiai automobilių pramonėje dirbančių žmonių daugelyje Europos šalių.
Nauji standartai turėtų įsigalioti 2025 m. liepos 1 d. Šios aštuonios šalys reikalauja juos įvesti vėliau, nes nespės pasiruošti tokiems apribojimams.
Kai kurių šalių parlamentuose šiuo metu vyksta derybos ir diskusijos dėl naujų emisijos reikalavimų įvedimo.
Kaip teigia „Stellantis“ koncerno vadovas Karlosas Tavaresas, naujas emisijų standarto įvedimas pristabdys automobilių gamintojų pasiruošimą visuotinei elektrifikacijai, nes dalį resursų reikės perskirstyti pasiruošimui griežtesnių ekologijos reikalavimų įvedimui ir automobilių pritaikymui jiems.
Prancūzijos prezidentas Emanuelis Makronas antrina K.Tavaresui ir prisideda prie šio reikalavimo. Jis sako, kad reikėtų paspausti pauzę ir kuriam laikui sustabdyti šių reikalavimų įvedimą.