Vaduvos gatvės 7-ajame name gyvenanti Karolina, prieš kelias dienas grįžusi pavakare, nustėro: daugiabučio kieme stovėjo net 7 „Bolt Drive“ ženklais pažymėti automobiliai.
Blogai ir tai, kad dalijimosi paslaugas teikiančios įmonės automobiliai buvo taip įsprausti, jog Karolinos kaimynams išvažiuoti nebuvo jokių galimybių. O ant „Bolt Drive“ automobilių, skirtingai nei kitų dalijimosi paslaugas teikiančių bendrovių transporto priemonių, nėra nurodytas telefono numeris, kuriuo paskambinus galima pranešti apie problemą.
Tad vienam Karolinos kaimynų kitą rytą dėl užstatyto automobilio teko kviesti policiją ir vėluoti į darbą.
Kaimynus ragina netylėti
Anot Karolinos, padėtis jau nebenormali ir kituose Žemųjų Panerių namų kiemuose. Tad ji ragino kaimynus rašyti skundus ne tik savivaldybei, policijai, bet ir siųsti nuotraukas „Bolt Drive“ įmonei.
Anksčiau panaši problema kildavo ir dėl kitos bendrovės – „CityBee“, bet ją pavykdavo išspręsti paskambinus ant transporto priemonių nurodytu telefono numeriu. Įmonės atstovai atrakindavo automobilį ir jį pavykdavo perstatyti.
Padėtį blogina ir tai, kad Žemuosiuose Paneriuose įprato nuosavus automobilius statyti ir vadinamieji keliautojai – iš Vilniaus apylinkių atvykę žmonės. Nenorėdami po miestą važinėti savo automobiliais jie juos palieka daugiabučių kiemuose ir toliau keliauja miesto transportu.
Neblizga ir vairuotojai
Įsijungusi „Bolt Drive“ programėlę Julija pastebėjo, kad įmonė būtent Vaduvos gatvės 7-ojo namo kiemą nurodė kaip vietą, kur galima palikti automobilį.
„Aišku, įmonė nekalta, kad vairuotojas nemoka parkuotis, bet ir taip kieme vietų mažai, o čia dar ir nuolat „Bolt Drive“ mašinos stovės“, – piktinosi gyventoja.
Jūratės nuomone, nė kiek ne geriau elgiasi ir kitų įmonių dalijimosi paslaugomis besinaudojančių automobilių vairuotojai. Tarkim, prie Savanorių prospekto 224-ojo namo jie transporto priemones nuteškia labai dažnai.
„Atrodo, kad daug kas ryte į darbą išvažiuoja troleibusu, o namo grįžta automobiliu“, – vairuotojų prastus įgūdžius įvertino moteris.
Svarbiausia – poreikiai
„Bolt Drive“ operacijų Lietuvoje vadovas Svajūnas Aliukonis tikino, kad įmonės automobilių parkavimas nėra kuo nors išskirtinis: „Šiais automobiliais naudojasi tų pačių daugiabučių gyventojai, kur gyvena ir parkuojantys nuosavus automobilius. Tai viena priežasčių, kodėl dienos pabaigoje galima pamatyti ne vieną automobilį tame pačiame kieme.“
Jo žodžiais, „Bolt Drive“ komanda visą parą stebi, ar automobilių pasiūla konkrečiose miesto zonose atitinka klientų poreikius, ir, jeigu reikia, juos perstato – vienur jų gali būti per daug, kitur – trūksta.
„Miesto gyventojui norime pasiūlyti dalijimosi automobilį kuo patogesnėje vietoje, o paslaugos populiarumas Vilniuje auga jau antrą mėnesį.
Vaduvos gatvė yra gana populiari zona, joje kelionės „Bolt Drive“ automobiliu ieško daug vartotojų ir nuo čia jas pradeda“, – aiškino S.Aliukonis.
Iš pradžių tiktai įspėja
Kaip „Bolt Drive“ drausmina netinkamai automobilius paliekančius vairuotojus?
Anot S.Aliukonio, „Bolt Drive“ komanda ir partneriai nuolat dirba mieste. Pastebėjus netinkamą automobilio parkavimą jis perstatomas, o paskutinis kelionę baigęs vartotojas perspėjamas.
Jeigu skundai ir pažeidimai pasikartoja, „Bolt Drive“ gali blokuoti tokio vairuotojo prieigą prie platformos. „Raginame gyventojus nelikti abejingus ir pastebėjus netinkamai paliktą dalijimosi automobilį apie tai pranešti – patogiausia tai padaryti naudojantis „Bolt“ programėle.
Jis neatsakė, kodėl ant automobilių nenurodomas telefono numeris, kuriuo būtų galima pranešti apie problemą.
S.Aliukonis tvirtino, kad automobilių parkavimo zonos „Bolt“ platformoje atitinka Kelių eismo taisykles ir miesto reikalavimus.
Į kelionės kainą įskaičiuotas ir parkavimas mokamose zonose.
„Be to, atsižvelgiame į populiariausias vietas, kuriose mūsų vartotojai naudodamiesi programėle ieško automobilių.
Pradėję veiklą Vilniuje sulaukėme ir nemažai tiesioginių gyventojų pageidavimų, kur zonas reikėtų praplėsti, į juos stengsimės atsižvelgti ateityje“, – dėstė „Bolt Drive“ atstovas.